Hitra in varna polnilnica ni več nujno draga!

Hitra in varna polnilnica ni več nujno draga!

Pred letom dni sem se nepričakovano hitro odločil za nakup prvega električnega vozila e-Golf. Po nasvetu nekaterih uporabnikov električni vozil sem sprva za polnjenje avtomobila uporabljal priložen šuko polnilni kabel. Tako sem spoznal delovanje avta, porabo in potrebe po polnjenju. Polnjenje preko šuko kabla ponoči v času cenejšega toka je pokrilo 95 % mojih potreb. Pa vendar nastanejo težave pred npr. petkovim odhodom na morje, ko se vrneš iz službe z 80 % polno baterijo, za pot bi potreboval 100 %. Polnjenje bi trajalo 4 ure. Preveč … To je bil prvi vzgib za razmislek o nakupu hitrejše polnilnice. Drug vzgib je bil, ko sem od daljšem potovanju pozabil s seboj vzet šuko polnilec. Nič kaj prijetna izkušnja. Menim, da je treba šuko polnilec stalno imeti v avtu za nujne primere polnjenja.

Nič, potrebno bo kupiti polnilnico.

Živimo v dvogospodinjski hiši z veliko električnimi porabniki. 3 pralni stroji, 2 indukcijski plošči in pečici, ogrevamo se na toplotno črpalko. Vsled temu bi ob klasični hitri polnilnici hitro prišlo do prekoračitve skupnega toka in prekinitve glavne varovalke (3x 20A). Zato je edina možnost nakup dinamične polnilnice, ki samodejno prilagaja polnilni tok glede na ostalo porabo v hiši.

Volkswagen je že junija 2020 napovedal prihod treh modelov ugodnih polnilnic ID charger s cenami od 399€ do 849€, vendar so bili tehnični podatki zelo skopi. Ni se dalo razbrati ali bo kateri od modelov imel dinamično polnjenje. Drugi ponudniki niso ponujali dinamičnih polnilnic pod 1.000€. Za škatlo z malo elektronike in kablom se mi je to zdelo občutno preveč.

Proti koncu leta se je začela prodaja VW ID charger polnilnic v Nemčiji. Osnovni model je bil 393€. Povprašam pri Porsche Slovenija in me šokira cena 790€ za osnovni model. Na vprašanje, kako je mogoča takšna razlika v ceni, če je VW javno oglaševal ceno 399€ nisem dobil odgovora.

Nato se lotim raziskovanja in preko nemških forumov ugotovim, da že osnovna polnilnica ID charger morda omogoča dinamično polnjenje. Odločil sem se, da jo naročim iz Nemčije in preučim delovanje.

Za prodajo VW polnilnic je zadolžena VW znamka Elli na naslovu www.elli.eco. Ob naročanju me preseneti možnost dostave le po Nemčiji. Tudi po elektronski pošti mi sporočijo, da dostava v druge države ni možna zaradi njihove interne politike. Toliko o prostem pretoku blaga v EU.

Za pomoč sem prosil prijatelja iz Nemčije, ki je polnilnico naročil na svoj naslov in mi jo za 23€ preposlal v Slovenijo.

Tole vsebino je prinesel Božiček. Naročil sem osnovni model ID Charger z dolžino kabla 4,5 m.

Božičkovo darilo

Proizvajalec je ugledno Nizozemsko podjetje EVBOX. Priložena so navodila v slednjih jezikih DE, FR, IT, NL. Navodila so pomanjkljiva glede dinamičnega polnjenja. K sreči sem na internetu našel dodatna natančnejša navodila.

POVEZAVA DO NAVODIL OVERLOAD PROTECTION GUIDELINE

Za izvedbo dinamičnega polnjenja je treba dokupiti nekaj materiala:

  • Tokovnike za merjenje toka na posamezni fazi. V navodilih so navedeni primerni modeli. Jaz sem kupil enostavnejše za montažo, ki se odprejo za objem kabla, LEM T TT 50-SD. Cena za 3 kom je 100€.

https://si.farnell.com/lem/tt-50-sd/current-transformer-50a-panel/dp/2664247?ost=tt+50-sd

  • Konektorje za priklop tokovnikov v polnilnici MCVR 1.5/3-ST-3.81. Cena za 3 kom je 15€
  • Kabel Cat-7 S/FTP za povezavo tokovnikov. Ne kupovat navadnega UTP kabla. Priporočena je dolžina max, 150 m
Tokovniki

Material sem kupil v IC Elektronika v Ljubljani.

Osnovni model ID charger nima možnosti upravljanja preko aplikacije. Če želite to možnost, ali morda odklepanje polnjenja RFID, bo potrebno poseči po modelu ID Chager Connect. Model ID Charger Pro nudi dodatno še 4G/LTE povezljivost in MID metering.

Ugoden nakup zaokroži še ličen videz polnilnice in skladnost logotipa z avtomobilom.

Polnilnica je zanimiva tudi za lastnike drugih vozil iz koncerna VW, saj jo lahko naročite poleg VW tudi z logotipi Škoda, Seat, Cupra.

Rekapitulacije stroškov:

  1. Polnilnica ID. Charger – 393€
  2. Dostava iz Nemčije – 23€
  3. Tokovniki – 100€
  4. Konektorji – 15€
  5. UTP kabel – 20€

SKUPAJ= 551€

 

Zapisal

Matjaž Krese

 

Leave a Reply