Kaj se zgodi, če poteče garancija na električnem vozilu, kako in kje popraviti? Prva odločitev je logična, seveda pooblaščeni servis. Ampak obstaja še ena zelo dobra rešitev, kam peljati avto. In to sem preveril sam. V naši sosednji državi, na Hrvaškem obstaja v glavnem mestu Zagrebu najboljša rešitev za popravilo električnega vozila izven garancije. Zelo strokovni so in ogromno znanja ter ogromno izkušenj na področju električnih vozil imajo. Skoraj si upam staviti, da v celotni Evropi ni tako strokovno usposobljenega servisa.
Obisk EV clinic v Zagrebu izhaja iz praktičnega primera. Skoraj pogosta napaka Tesle Model S je, da pride v baterijo voda ali kondenz. To se lahko zgodi pri vijakih, ki držijo baterijo pritrjeno na vozilo, ali skozi zračnik baterije.
Popravilo take baterije na pooblaščenem servisu brez garancije bi znašalo za Model S P85, letnik 2014, 9000 € plus DDV, nova baterija pa stane 15.000 € plus DDV. Na tako popravilo se čaka od enega do dveh mesecev. V EV Clinic vam strokovno usposobljeni serviserji obnovijo baterijo časovno prej ter stroškovno za manj. Pri bateriji je treba v celoti zamenjati vse spoje, vso izolacijo in pregledati vse celice. Taka baterija ima 16 sklopov, zato je treba opraviti diagnostiko in vse pregledati na vsakem posebej.
Pri bateriji kapacitete 85 kWh je, ko je nova, uporabnih 77 kWh, po obnovi pa znaša po dobrih devetih letih ter 270.000 prevoženih kilometrih 69,9 kWh. Od vseh 16 sklopov baterije je samo zadnji kazal slabše stanje celic.
Za popravilo baterije je bilo potrebnih 100 ur dela in na koncu tudi tri dni testa vozila, kar pomeni, da se popravila baterije lotijo na EV Clinic zelo temeljito. Opravijo tudi obnovo ali preventivni servis električnega motorja ali vseh drugih pomembnih sklopov električnega vozila. V delavnici je na vsakem koncu kak sklop baterije ali celotna odprta baterija, tudi sam motor Tesle Model S P85 sem si imel priložnost od blizu ogledati. Za vsako vprašanje ali nasvete vam g. Vanja Katić odgovori in tudi namigne, kaj ima v mislih izboljšati v električnem vozilu. Sam vozi Teslo Model S 85 s povečano kapaciteto baterije na 100 kWh ter izboljšanim motorjem, ki ponuja manjšo porabo ter več moči. Tudi pri starem vozilu KIA Soul EV27 ima možnost izboljšati baterijo in hlajenje baterije. Nekaj zanimivega dela na Smartu in eGolfu – večja kapaciteta baterije in manjša teža. Skratka, v EV Clinic ni nikoli dolgčas, saj vozila prihajajo na popravilo iz cele Evrope.
Zapisal
Blaž Hrovat
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.