Driving tomorrow – Avto salon Frankfurt 2019

Driving tomorrow – Avto salon Frankfurt 2019

Med 14 in 22 septembrom v Frankfurtu poteka avtosalon, ki letos nosi slogan Driving tomorrow. Slogan obeta veliko, zato sva se z Ignacem Završnikom odpravila na avto salon v Frankfurt.

Kot se za EV navdušence spodobi, sva se na sejem odpravila z električnim avtomobilom, tokrat Teslo 3 in pustila na okolju čim manjši negativen vpliv.

Pot do frankfurta je potekala gladko, če odmislim zastoje na cesti v Nemčiji, ki so zaradi del na cesti nekako stalnica. Iz Ljubljane do Frankfurtskega sejma je po cesti 820 km, kar je pomenilo eno polnjenje na poti. Polnjenje je potekalo na Ionity polnilnicah, ki so z fiksno ceno 8 evrov, trenutno najugodnejše polnjenje 75 kw/h velike baterije v Tesli 3, polnjenje pa vse do 180 kw, zato postanek za polnjenje ni potreben daljši od 30 minut.

 

V hotelu poleg sejmišča v Frankfurtu, so nama v hotelu posodili schuko vtičnico in se je avto polnil skoraj 36 ur, da se je napolnila 75 kw/h velika baterija. Hotel kjer sva spala je tako blizu sejmišča, da avta nisva potrebovala in sva se na sejem odpravila peš in tako pustila Teslo na 36 urnem počasnem polnjenju.

 

Na letošnjem Avtosalonu manjka precej znamk, predvsem Francoskih in Japonskih, tako je sejem bolj v znamenju Nemške avtomobilske industrije. Naj omenim, da na sejmu nismo videli znamk kot so Peugeot, Citroen, Fiat, Mazda, Kia, Nissan, Toyota, Tesla, itn. Nekaj razstavnih hal je zato ostalo praznih. Ob obisku sejma, sva se z Ignacem osredotočila na driving toomorov, zato avtov, ki so opremljeni z izpušnim sistemom, sploh nisva ogledovala.

 

Splošen vtis je še vedno, da vsi proizvajalci želijo v elektrifikacijo, vendar je bilo električnih avtomobilov na sejmu precej malo in še tisti, ki so bili razstavljeni, v glavnem še niso v prodaji, ampak prihajajo na trg v prihodnjih letih. Cena za električne avtomobile zasoljene, razen redke izjeme, kot je Volkswagen Up. Trg bo pokazal, kako uspešni bodo prihajajoči električni avtomobili s tako visokimi cenami.

 

Pa lepo po znamkah, kaj je bilo ponujenega na pordročju EV.

 

AUDI

Audijev e-tron glavni adut elektrifikacije pri Audiju. Gre za avto višjega cenovnega razreda in jih je že mogoče videti na cesti. Audi j epokazal še tri prototipne električne avtomobile

 

BMW

BMW, ni predstavil novih električnih vozil, predvsem smo pogrešali električni X3, ki prihaja drugo leto. Na razstavnem salonu je še vedno kraljeval i3 in pa prototip i-next, ki pa je povsem v prototipni fazi.

 

Na razstavnem prostoru je bilo opaziti električni skuter in zanimiv električni prototip motorja.

 

 

BYTON

Na sejmu je bila prisotna tudi nova znamka BYTON, katerega koncept smo videli že pred časom. Avto pa smo si predvsem zapolnili po ogromnem zaslonu, čez celo armaturo in tablico na volanu. Avto še ni na trgu.

 

FORD

Ford, žal ni predstavil nobenega EV, le nekaj mild hibridov, njihov slogan GOING ELECTRIC pa je bolj zavajal.

 

 

HARLEY DAVIDSON

Harley je pokazal svoj elektrčni cruser, ki ga je bilo mogoče na valjih celo preizkusiti.

 

HONDA

Honda je pripeljala novega električnega malčka imenovanega preprosto Honda e. Gre za zanimiv avto, z drugačnim dizajnom, predvsem pa majhno baterijo 32 kw/h in visoko začetno ceno 32.000 evrov.

 

HYUNDAI

Hyundai je pokazal električno prototipno vozilo, ki bo osnova za prihodnja električna vozila. Na razstavnem prostoru, pa sta bila prenovljeni Ioniq z večjo baterijo in prenovljena Kona, tokrat z 3 faznim 11kw AC polnilcem.

 

 

JAGUAR

Na Jaguarjevem razstavnem prostoru je seveda kraljeval I-pace, ki prav tako avto višjega cenovnega razreda in se že vozi po cestah. Drugih EV novosti ni bilo.

 

 

MERCEDES

Na Mercedesovem razstavnem prostoru se je vse vrtelo okoli električnega EQC-ja, ki bo v prodaji do konca leta. Začetna cena okoli 70.000 evrov, kar je pozicionirano nekaj nižje kot Jaguar i-pace.

 

 

Predstavljen je bil tudi EQV, torej Električni Viano s 100 kw/h veliko baterijo, vendar brez znane cene. Avto je v osnovi in dizajnu skoraj povsem enak kot Viano z motorji z notranjem izgorevanjem.

                                               

Največja zvezda pa je bil novi EQS, torej nekakšen električna verzija S serije, tako avto tudi izgleda, veliko in prestižno.

 

 

MINI

Mini je pripeljal električnega minija Cooper SE, ki je na izgled precej podoben obstoječemu miniju. Baterija žal le 32,6 kw/h, kar ga uvršča v mestna vozila, žal pa je cena tudi precej visoka in se začenja pri 32.500 evri, z malo opreme pa konča pri 40.000 evrih.

 

 

OPEL

Opel je pripeljal novo električno Corso, ki se ponaša s 50 kw/h veliko baterijo. V osnovi je to klasičen avto, ki je predelan v električnega. Osnovna cena 32.000 evrov, testna z nekaj opreme, ki je bila prikazana na sejmu pa že doseže ceno 39.000 evrov.

 

 

POLESTAR

Polestar je pripeljal pokazat svojo novo eletrično limuzino, ki je zanimiv s svojo ceno in tehničnimi specifikacijami, dva motorja s preko 400 konjiči in baterijo 78 kw/h. Gre dimenzijsko za tekmeca Tesli 3, tudi s ceno.

 

PORSCHE

Na porschejev razstavnem prostoru je kraljeval novi Taycan, ki je res impresiven avto z impresivnimi karakteristikami. Seveda je to prvi električni Porsche in je zanj potrebno globoko seči v žep.

 

SEAT

Seat je predstavil elBorn, ki je dvojček vokswagnovega ID3, z nekoliko drugačnim oblikovalskim pristopom. Avto bo na ceste zapeljal pol leta za ID3.

 

 

SMART

Smart je pokazal prenovljen model For four, ki pa žal ohranja obstoječa 18 kw/h veliko baterijo. Prenovljena verzija bo v prodaji do konca leta. Model For two v električni verziji, pa ostaja nespremenjen.

 

VOLKSWAGEN

 

Volkswagen je predstavil svojega ID3, ki je bil na sejmu razstavljen v vseh mogočih barvah in opremah. Gre za avto velikosti golfa po zunanjih merah, v notranjosti pa bolj dimenzij Passata. Avto gre v prodajo spomladi 2020. 1st edition naj bi stal 40.000 evrov, z dodatno opremo pa celo do 50.000 evrov, kar je zelo veliko za avto te velikosti. Notranjost je sveža drugačna, nič podobna obstoječim avtomobilov te znamke, predvsem pa mnogo bolj plastična notranjost. Na avto je mogoče natakniti strešni prtljažnik in kljuko, a le za vožnjo koles do 55 kg.

 

 

 

Skoraj neopazno pa je na sejmu sameval e-UP, ki so mu namenili novo 36 kw/h veliko baterijo in nižjo ceno. Sedaj bo mogoče avto kupiti za 22.000 evrov, že z hitrim 40kw CCS polnilcem. Tak avto z odbito subvencijo potem stane le slabih 15.000 evrov, kar je ob tako veliki bateriji zelo dobra cena.

 

 

Opaziti je bilo tudi novo serijo polnilnic VW – ŠKODA z zanimivo ceno 399 evrov, gre za 11kw trifazno polnilnico s kablom.

 

 

WEY

Na sejmu je bilo opaziti ogromen razstavni prostor Kitajskega proizvajalca WEY, ki je pripeljal nekaj električnih konceptov, katerih dizjn obeta.

 

Zapisal 

Simon Zgonc

 

Leave a Reply