​Kakšna polnilna infrastruktura je primerna za široko vpeljavo e-mobilnosti ?

​Kakšna polnilna infrastruktura je primerna za široko vpeljavo e-mobilnosti ?

Picture
14 RFID kartic
Poslovne poti me vodijo po vsej Evropi. Običajno uporabljam Nissan Leaf-a s 24 kWh baterijo. Tokrat sem se zaradi časovne stiske moral odločiti, da bom za pot na Nizozemsko vozil Teslo S. V treh dneh sem moral prevoziti 2.500 kilometrov. Edina časovna opcija je bila najem vozila. Kot sovoznik sem že spoznal nekatere možnosti vozila,  kot voznik pa še ne.
Za razliko od običajnega planiranja poti sem se odločil, da se bom prepustil učinkovitosti vgrajenega navigacijskega sistema v vozilu. V navigacijo sem vnesel cilj in počakal nekaj sekund.
Prvi postanek po Ljubljani, Salzburg (Anif) in prvo polnjenje. Po ugotovitvi ali se vozilo polni na levi ali desni strani (mimogrede, leva stran je pravilna), sem vozilo priklopil na polnilno postajo.
Priklop, enostaven, en vtič in možnosti za zmoto ni. AC/DC je naziv glasbene skupine in uporabniku se ni treba ukvarjati z odločitvijo kaj je pravilno.  V praksi pomeni 20 minutno hitro DC polnjenje dovolj energije za naslednjih 200 kilometrov. Pri Leaf-u uporabljam 14 RIFD kartic za običajno polnilno infrastrukturo. Za vsak primer sem jih vzel s seboj, nikoli se ne ve.

Picture
Nizozemska
Enostavnost polnjenja je poslovni model, ki ga ostali ponudniki polnilne infrastrukture ne omogočajo. Pametna polnilnica ne pomeni, da potrebujemo pametnega uporabnika, ampak preprosto uporabo. Očitno je to že sedaj možno in meni iz neznanega razloga ni uporabljeno pri drugih proizvajalcih. Vozilo se identificira s polnilno postajo, ne pa uporabnik s pomočjo telefona, kartice,…

Enako velja za obstoječe 50 kW polnilnice, ki imajo običajno tri kable zaradi treh različnih sistemov. Ob spoznanju preproste uporabe in precej hitrejšega polnjenja izgledajo te rešitve kot slaba šala, ki pa še vedno ostane realnost za večino uporabnikov električnih vozil.

Picture
Gneča v Anifu (Salzburg)

Zaključek
Dokler bodo obstajali različni sistemi polnjenja, kup različnih kartic za identifikacijo, si preboja na tem področju e-mobilnosti ne moremo obetati, oziroma lahko rečemo, da bo bolj počasen. Druga možnost pa je kopiranje uspešnega poslovnega modela še na področje povprečnega voznega parka električnih vozil. Odgovor se skriva v preprostosti uporabe in hitrosti polnjenja. Seveda pa obstaja tudi tretja možnost, Tesla III po dostopni ceni.