Ford Mustang Mach-E, sedaj 100% električen

Ford Mustang Mach-E, sedaj 100% električen

S privlačno ceno in baterijo velikosti 98,9 kWh skorajda ni dvoma, da želi s predstavitvijo svojega prvega 100 % električnega vozila Ford ujeti zamujen čas.

Ne smemo sicer pozabiti, da je Ford že od leta 2013 ponujal alternativo v obliki Focusa, vendar v tem primeru govorimo o zastarelem konceptu. Zato smo že precej časa čakali na novost, s katero bo Ford začel slediti trendom v svetu.

Po velikem predstavitvenem dogodku v Los Angelesu, je sledila evropska predstavitev v Oslu. Fordovi prodajalci, novinarji in ostali so bili povabljeni na dogodek, povezan s prihodom novega električnega vozila.

Uvodni nagovor je imel CEO Ford Motor Norway Morten Berg, ki je dejal, da je za Ford pomembno, da podjetje posveti pozornost našemu planetu.

Evropska predstavitev v Oslu

Pomagali bomo pri obvladovanju klimatskih sprememb.

“V preteklih letih smo v podjetju trdo delalo na novi opredelitvi, kdo smo kot podjetje, da se lahko spoprimemo z dejstvi o podnebnih spremembah” je dejal Berg.

“To vozilo je namenjeno vsem, ne samo  nekaj privilegiranim”, je še dodal.

Fordov norveški oddelek je sodeloval pri razvoju novega modela skupaj s Ford Team Edison. Razlog je seveda jasen, norveški trg je najbolj razvit trg električnih vozil.

Z dolžino 4,71 metra spada vozilo v razred družinsko usmerjenega ranga. Na današnjem trgu električnih vozil je jasno, kdo je najbližja konkurenca, Jaguar i-Pace in Mercedes Benz EQC.

Sprednji prtljažnika ali takoimenovan “frunk”

Mustang Mach-E je precej cenejši in ima tudi pravi “frunk”, ki je v bistvu sprednji prtljažnik

V praksi to pomeni 412 litrov prtljažnega prostora zadaj in dodatnih 100 litrov prtljažnega prostora spredaj.

Dve stvari spominjata na Teslo.

Dejstvo, da imamo sprednji prtljažnik nas najbolje spominja na različne modele vozil, ki jih ima Tesla na današnjem tržišču. Prav tako, tudi izbira velikosti baterije spominjata na Teslo.

Velikosti baterije sta dve 75,7 kWh in 98,9 kWh. Manjša se imenuje “standard range”, medtem ko se večja imenuje “long range”. Baterije naj bi dobavljal LG Chem, in vtis je, da imajo pri Fordu dober vir za zagotavljanje baterij.

Do sedaj obstajajo podatki o tem, da ima večja baterija na voljo 93 kWh uporabne energije za vožnjo, medtem ko ocene za manjšo baterijo še ni.

Pogled od zadaj

Ford je eden izmed solastnikov  hitro rastoče mreže Ionity, zato ni presenečenje, da je maksimalna hitrost polnjenja 150 kW.

Do sedaj še ni nič znanega, kakšen bo možna hitrost za domače polnjenje, vendar glede na namigovanja, obstaja verjetnost za 11 kW (400V /16A, 3-fazno) domače polnjenje.

Zelo dobra cena

Mustang Mach-E bo sčasoma dobil tudi možnosti različne opreme in s tem tudi cene. Cena se bo začela z 40.700 €. Z manjšo baterijo, pogonom na zadnji kolesi, 238 konjskih moči, bi moralo dovoljevati domet 450 kilometrov (WLTP).

Vozilo z najboljšim dosegom, s pogonom na zadnji kolesi in velikostjo baterije 98,9 kWh, bo stalo od 45.800 €  dalje. V tem primeru Ford ocenjuje domet na 600 kilometrov (WLTP). Seveda bo treba v realnem svetu vozilo testirati in ugotoviti realni doseg.

Prtljažnik

V primeru izbire štirikolesnega pogona, se bodo cene gibale od 47.800 € do 53.800 € odvisno od velikosti baterije. Pogon na vsa kolesa pomeni tudi manjši domet, ki je ocenjen od 420 do 540 kilometrov odvisno od velikosti baterije.

Prva vozila se bodo  prodajala v seriji, imenovani “First Edition”. V tem primeru bodo vozila polno opremljena z največjo baterijo, pogonom na vsa kolesa in neto ceno 58.000 €. 

Že poleti prihodnje leto pa se pripravlja poseben model (GT) z boljšimi karakteristikami in precej višjo ceno.

Na ponedeljkovem dogodku v Los Angelesu je bilo objavljeno, da je v samo nekaj urah po dogodku, 450 Norvežanov že plačalo depozit za vozilo.

Skupno 15.000 oseb je izrazilo zanimanje za nakup, ne glede na to, da niso vedeli pravzaprav nič razen da je vozilo oblike SUV in da ima teoretičen doseg 600 kilometrov. Prednaročila pa je treba vzeti s precejšnjo mero potrpežljivosti, ker bo trajalo vsaj še eno leto, preden pridejo vozila v Norveško. Oktober 2020 je verjetno rok dobave.

Notranjost vozila

Zanimivo je, da bo imelo tudi funkcijo programske nadgradnje OTA (over air software update), ki jo pri Tesli uporabljajo že vrsto let.  Vleka prikolice bo omogočena do 750 kilogramov.

Po velikosti je vozilo najbolj podobno današnjemu Jaguar I-Pace, vendar je kar precej manjši od drugega konkurenčnega vozila Mercedes Benz EQC 400. Trenutno Mustang Mach-E nima možnosti strešnega prtljažnika, vendar bo Ford po vsej verjetnosti v prihodnosti poskrbel tudi za to opcijo.

P.S. Odvisno od baterije in izbire pogona na zadnji kolesi oziroma štiri kolesa, Mustang Mach-E tehta med 1993 in 2218 kilogrami.

Prevedel Ignac Završnik z dovoljenjem “Norwegian EV Association

vir:https://elbil.no/her-er-fords-forste-dedikerte-elbil-mustang-mach-e-i-norge/

avtor: Ståle Frydenlund 

Leave a Reply