Potovanje s Twizyjem v Koper

Potovanje s Twizyjem v Koper

Že dolgo sem razmišljal, da bi poizkusil s Twizyjem narediti eno daljšo turo iz same radovednosti kako izgleda potovanje z vozilom, ki je namenjeno zgolj mestni voznji in ima realnega dometa 70km pri povprečni hitrosti 60km/h.

Odločitev je padla. Planiranje poti sem se lotil z omejitev dometa na 50 km. Do 1. polnjenja v LJ P+R Dolgi most je dobrih 50 km. 2. polnjenje je bilo planirano v Postojni, ki je malo manj kot 50 km. Med Postojno in Koprom je bila razdalja okoli 65 km zato sem planiral 3. polnjenje v Divači. V Kopru pri Sparu pa je planirano polnjenje za nazaj. Polnilnice so morale biti tik ob poti.

Start 04. 08. 2018 iz domačega kraja Gornji Grad ob 07:00 s SOC 100% polno baterijo. Vreme je bilo čudovito. Najbližja pot do LJ je bila čez prelaz Črnivec (nmv 902). Že po nekaj km iz Gornjega Grada, skozi vas Nova Štifta se je začela pot vzpenjati na Črnivec. Hitrost sem imel med 50 in 60 km/h, da prihranim cim več elektronov. Pri spustu z vrha Črnivca proti Stranju sem regeneriral za 7km. Na cilju v P+R Dolgi most sem prispel ob 08:08 s SOC 24,5%. Priklopim Twizyja na polnilno postajo nakar ugotovim, da imam polnilne kartice doma v Kia Soulu EV. Edino kartico, ki sem imel s sabo je Petrol kartica, ki je vedno z mano v denarnici. Uuhhhh, Hvala bogu, da ima Elektro Ljubljana zelo dobro urejeno mobilno aplikacijo in sem tako vklopil polnjenje.

Ljubljana

Iz Dolgega mostu sem se ob 10:25 s SOC 99% odpravil proti Postojni. Pot je potekala brez posebnosti. V Postojno sem prispel ob 11:25 s SOC 26,5%. V Postojni je plug&charge polnilnica in rfid kartica za vklop polnilnice ni potrebna. V Postojni v hotelu Kras sem si privoščil kavo in pojedel sendvič. Dobil sem tudi obisk člana DEMS Hrovat Blaža, ki je bil s prijatelji namenjen na plažo v Italiji. Prišlo je tudi nekaj firbcev, ki so želeli dobiti razne informacije o vozilu in o EV nasplošno.

Postojna

Čas je hitro minil in ob 13:00 s SOC 75,5% sem se odpeljal proti Divači. Ob 13:35 sem prispel v Divačo s SOC 39,5%. Med blokovskim naseljem v bližini železniške postaje stoji Petrolova polnilnica. Tu sem lahko uporabil edino polnilno kartico, ki je vedno z mano. Glede na ostanek SOC sem se odločil, da ne bom dolgo polnil. Ob 14:18, ko je SOC dosegel 65% sem se odpravil proti Kopru. Pot je bila zaradi  ovinkov zelo zanimiva. Hkrati sem razmišljal, kako bo nazaj, ker je cesta poleg ovinkov tudi zelo strma. Ob 14:57 sem prispel v Koper s SOC 17%, kjer sva bila dogovorjena s hčerko Nino, ki v šolskem času študira v Kopru. Med počitnicam pa si je našla delo, da zasluži kakšen dinar. Pri Sparu sem avto priklopil na polnilnico, ki je plug&charge in rfid polnilna kartica ni potrebna. Nino povabim na kosilo. Na to sva šla v njeno stanovanje, da se malo osvežim in spočijem. Prvoten dogovor je bil, da pri njej prespim in se naslednji dan vrnem domov. V trenutku sem si premislil in se odločil, da takoj ko bo Twizy dosegel 100% “odvihram” proti domu in poizkusim narediti maraton. Ker imam v Twizy montiran OVMS modul lahko preko aplikacije, spremljam napolnjenost baterije in lokacijo vozila. V modulu je tudi sim kartica, ki me s sms obvešča za vsako aktivnost in podatke poti.

Polnilni postanki za pot nazaj domov so planirani enako, saj Twizy naredi z lahkoto (če je 100% poln) 50 km. Dobim sms od Twizy da je 100% napolnjen in se ob 18:10 odpravim proti Divači. 37 km poti, ki je bila pretežno strma navzgor sem s SOC 35% ob 18:56 prispel v Divačo. Se priklopim na polnilnico in že pridejo firbci in sprašujejo razna vprašanja o EV. Čas je hitro minil. Napolnil sem do 63% in se odpravil naprej proti Postojni. Na poti ni bilo nobene posebnosti. Ob 20:25 sem prispel v Postojno, kjer sem se priklopil na polnilnico. V bliznjem hotelu Kras sem si privoščil eno mrzlo točeno. Naredil sem tudi en manjši sprehod skozi Postojno in opazoval nočno življenje v tem kraju. Opazil sem, da je v Postojni ogromno tujih turistov. Slišal sem italijanščino, nemščino, španščino, angleščino, … Ko je Twizy dosegel 86 % sem ga odklopil in se ob 22:30 odpravil proti Ljubljani. Pot je bila mirna in tekoča. Po 48km poti sem ob 23:30 prispel v P+R Dolgi most s SOC 32% in se priklopil na polnilnico. Zraven mene se je polnil bel Fiat 500e s California registrsko tablico. Mislil sem si: “Ta je pa frajer. Iz Californije v Ljubljano s Fiatom, ki se DC polnjenja nima”

EV Fiat

Ker nisem imel kaj počet sem navezal kontakt z EV prijatelji in sem izvedel, da nekdo uvaža Fiatove 500e avtomobile in jih prodaja v SLO. Na tem parkirišču so bili tudi turisti z avtodomi. En par je pristopil k meni in smo klepetali o izkušnjah avtodomarstva in EV vozili.

Ljubljana

Spet je čas hitro minil. Pri 90 % sem se odločil, da bi moralo zadostovati do doma in sem se ob 01:10 odpravil proti Gornjemu Gradu. Do Kamnika je bilo se vse OK. V Stranju se pa je pot začela strmo dvigovati proti vrhu Črnivca. Hitrost vozila sem zmanjšal na 50 km/h. Bolj, ko sem se bližal vrhu hriba manj GOMa sem imel. Hitrost zmanjšam na 40 km/h. Pri zadnji serpentini mi GOM predlaga, da imam se samo za 3 km energije. Tako vroče mi že dolgo ni bilo. Tukaj mi je bilo zal, da nisem v Ljubljani napolnil do 100 %. Začel sem razmišljati, kaj narediti, če mi zmanjka soka. Ura je bila okoli 02:00. Kje naj najdem pomoč? V najslabšem primeru bi potiskal avto do vrha. Hvala bogu ni težak za potiskanje, ampak navzgor? Hmm!  Na vrh prispem z GOM 2 km in se oddahnil. S Kia Soul imam izkušnje, da se da iz vrh Črnivca pa do doma pripeljati brez da enkrat pritisnem na stopalko za gas in sem si rekel, da isto poizkusim s Twizyjem. Na mojo srečo se je izteklo, kot sem predvideval in sem domov prispel ob 2:30 s SOC 4km.

Zaključek

Skupaj Prevoženih: 335,5 km

Skupaj porabljeno: 21,85 kWh

Trajanje: 19,5 ur

Vožnja: 5 ur

Polnjenje: 14 ur in 30 min

Poraba: 6,5kWh/100km

Pot je bila naporna in hkrati zelo zanimiva. Spoznal sem kar nekaj ljudi. Zanimivo je bilo poslušati mnenja ljudi o EV. Veliko ljudi je bilo pozitivnega mišljenja, nekateri so bili pa neomajni glede dosega. Kljub temu da posamezniki niso porabili dnevno več kot 100 km za službo in še kakšno privat vožnjo, so še vedno trdili, da niti slučajno ne razmišljajo o nakupu EV, dokler ne bo EV naredil toliko km, kot naredi bencinar. Meni pri takšnem razmišljanju samo nariše nasmeh na usta.

Za podobno pot se bom v prihodnosti še zagotovo odločil, ampak ne sam, s partnerico in delal postanke tam, kjer bo možnost polnjenja na mestih, da bo možnost si, kaj ogledati s planiranim prenočiščem.

Robert Škulj

Leave a Reply