V sodelovanju s hrvaškimi kolegi iz Strojne fakultete Zagreb, s katerimi sodeluje Društvo e-Mobilnost Slovenija na Interreg projektu, smo pripravili anketo s področja e-mobilnosti. V skladu z dogovorom smo jo izvedli med svojimi člani, hrvaški kolegi pa med naključnimi vozniki električnih vozil. Na podlagi zbranih odgovorov smo prišli do naslednjih ugotovitev:
Med našimi člani je 89 % takšnih, ki imajo v lasti električno vozilo, slab odstotek manj pa jih imajo vprašani na Hrvaškem.
Pri nas je 51 % članov električno vozilo (EV) kupilo pred 2018, na Hrvaškem pa jih je kar 63 % kupilo EV v letu 2021.
80 % vprašanih slovenskih uporabnikov in samo 49 % hrvaških ima lastno hišo, vendar jih ima 32 % hrvaških uporabnikov zato možnost lastnega parkirišča.
Tako slovenski kot hrvaški vozniki bi električno vozilo kupili s približno enakim odstotkom, t.j. okoli 44 %, tudi če ne bi imeli lastnega parkirišča.
V Sloveniji več kot tretjina vprašanih nima možnosti polnjenja EV v službi, slaba tretjina pa ima to možnost. Na Hrvaškem več kot polovica vprašanih nima možnosti polnjenja v službi in samo 1/8 ima možnost polnjenja v službi.
Kljub temu, da nimajo možnosti polnjenja v službi, bi se 3/4 vprašanih odločile za nakup električnega vozila tako v Sloveniji kot na Hrvaškem.
Če ne bi bilo subvencij za nakup, bi samo 11 % kupilo električno vozilo na Hrvaškem in kar 43 % v Sloveniji.
75 % vprašanih bi se v Sloveniji odločilo za nakup, če bi bila subvencija med 5.000 € in 10.700 €, na Hrvaškem pa samo 69 % vprašanih.
Med vprašanimi v Sloveniji jih je največ odgovorilo, da bi izbrali električno vozilo zaradi okoljskih vidikov in nižjih stroškov, na Hrvaškem pa jih je večina izbrala nižje stroške in dolgoročni prihranek.
V obeh državah so se kupci EV odločili za izbiro določenega modela predvsem zaradi nižjih stroškov uporabe.
Kot glavno pomanjkljivost električnih vozil navajajo v Sloveniji višjo ceno, na Hrvaškem pa nedobavljivost in negotovost pri cenah polnjenja.
V Sloveniji 62 % lastnikov električnih vozil ne bi nič spremenili pri nakupu in kar 27 % bi jih spremenilo znamko ali model, na Hrvaškem pa 75 % ne bi spremenilo odločitve in samo 15 % bi zamenjalo model ali znamko.
Zaključimo lahko, da imamo v Sloveniji boljše pogoje za polnjenje tako doma kot v službi, v obeh državah pa se odločamo za nakup zaradi nižje cene uporabe. V Sloveniji nam je bolj pomemben okoljski vidik, na Hrvaškem pa dolgoročen prihranek.
Povezava do rezultatov ankete v Sloveniji in povezava do rezultatov ankete z analizo na Hrvaškem.
Zapisal
Marko Logonder
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.