DEMS člani znova povezujejo eSlovenijo 4.0

DEMS člani znova povezujejo eSlovenijo 4.0

Povezujemo eSlovenijo 4.0

Ideja dveh zanesenjakov, Marjana Božiča in Ignaca Završnika je prerasla v tradicionalni izziv: vožnja po najdaljšem avtocestnem odseku z električnimi vozili. Letos smo se zbrali že četrtič zapored. Ekipe so na 300 km razdalji od Lendave do Kopra testirale zmogljivosti svojih električnih vozil.

Tradicionalno nas je podprlo podjetje MOL Slovenija d. o. o. z brezplačno hrano in pijačo za udeležence. Uporabnikom električnih vozil pa je bila bistvena možnost brezplačne uporabe ultra hitre polnilne postaje MOL Pince sever.

Jutranja gneča za kavo na BS MOL Pince.
V vmesnem času električna vozila uporabljajo polnilno infrastrukturo na BS MOL Pince.

Izzivi so različni. Nekaterim uspe prepeljati pot z minimalno porabo 8,5 kWh na 100 kilometrov, drugi želijo prilagoditi hitrost in s tem čas potovanja prilagoditi tehničnim karakteristikam vozila. Na porabo vpliva tudi vreme, ki z nižjimi temperaturami in dežjem kroji višjo porabo. Letos smo imeli dobre razmere glede gostote prometa in malo manj dobre glede vremena. Prve tri ekipe so pot opravile v dobrih dveh urah in pol. Povprečje torej 120 km/h.

Nekaj zapisov iz preteklih dogodkov.

Tradicionalno je vlogo organizatorja prevzel Blaž Hrovat. Usklajevanje prijav ni enostavno delo in za dobro voljo udeležencev se je treba potruditi.

Župan Janez Magyar in Blaž Hrovat

Zahvala gre tudi Martini Bukovec iz Javnega zavoda za turizem Lendava, ki zna poskrbeti za gostoljubje in obveščenost medijev o našem dogodku.

Martina Bukovec, Ignac Završnik, Janez Magyar in Marjan Božič

Po zbranih podatkih se nas je zbralo skupno enaintrideset (31) udeležencev s petnajstimi (15) električnimi vozili in kot presenečenje, prvič na tem izzivu električni motocikel Energica Ego+ 21.5 kWh. Zahvala gre podjetju  Rotoks d. o. o., ki nam je omogočilo test električnega motocikla na najdaljšem avtocestnem odseku v Sloveniji.

Hitro CCS polnjenje. Andrej Korošec in Matjaž Kuček

Enako velja za podjetje Porsche Slovenija d.o.o., ki nam je omogočilo test električnega vozila Audi eTron 55 S sportback.

Audi 55 na BS MOL Pince

Prav tako smo preko podjetja Tesla dobili na test zadnji model Tesla Model 3 Long Range, kar nam je omogočilo primerjavo stare in nove verzije. Katera registrska tablica bolj ustreza TM3?

Levo TM3 LR letnik 2022, desno TM3 LR letnik 2019

Tik pred dogodkom smo dobili še vozilo Kia EV6 AWD iz podjetja Pan Jan iz Ivančne Gorice.

Skupinska fotografiranja so vedno priljubljena. Letos pa še posebej, kar se vidi iz zadovoljnih obrazov ter častnega mesta električnemu motociklu Energica Ego+ 21.5 kWh.

Tik pred odhodom proti Kopru

Pot proti Kopru iz Lendave postaja vsako leto časovna krajša. Če smo porabili pri prvem izzivu v letu 2018 pet ur vožnje s postanki, je sedaj drugače. Ta čas smo skrajšali na dve uri in pol brez postankov.  Poraba energije je zaradi višje povprečne hitrosti narasla, vendar ob večji bateriji to tudi ni več problem.  Z nižjo hitrostjo bi porabili manj energije in morda bi nam celo uspelo prevoziti relacijo Lendava Koper Lendava brez vmesnega polnjenja. Pa imamo izziv do poletja.  

Na pot smo se prvi odpravili ob 11.23 oziroma verjetno tudi kasneje, saj nismo merili posameznih odhodov. Na poti so temperature nihale od 13℃ – 15℃. Padavin pa na srečo ni bilo. 

Pri Celju.
Tik pred ciljem v Kopru
Na cilju

Najbolj so zanimivi rezultati, ki jih lahko primerjamo tudi s podatki iz prejšnjih let. Vsako leto je več modelov, ki imajo hitrejše polnjenje. Čas poti je tudi krajši, saj so sedaj povprečne hitrosti potovanja že 120 km/h za 300 kilometrov. Torej električna vozila ob uporabi ultra hitri polnilnic in večjih baterijah ne zaostajajo za vozili gnanimi na fosilna goriva. Od vseh električnih vozil, sedmim ni bilo treba polniti na relaciji Lendava – Koper. Osebne vtise udeležencev pa smo zbrali spodaj v obliki FB komentarjev.

Povezave do tehnični karakteristik udeleženih električnih vozil.

  1. Audi eTron 55 S sportback
  2. Energio Ego
  3. Kia EV6
  4. Kia eSoul 64                               
  5. Hyundai Ioniq 28                
  6. Hyundai Ioniq 28                
  7. Hyundai Ioniq 5
  8. Hyundai Kona 64
  9. Nissan Leaf 40
  10. Nissan Leaf 62
  11. Tesla Model 3 LR 2019
  12. Tesla Model 3 LR 2022
  13. Tesla Model 85 S
  14. Tesla Model 90D
  15. Tesla Model Y LR 2021
“Early Birds” za test moči polnjenja v Kopra, TM3 LR letnik 2019, TMY LR letnik 2021, TM3 LR letnik 2022
Rezultati v analogni obliki
Preverjanje moči polnjenja vedno zbuja zanimanje med člani društva. Bo preseglo 200 kW?
Gre tudi preko 200 kW !

Nekaj najbolj navdušenih ekip, fotografirano na cilju. Važno je sodelovati.

Milena in Daniel Terglav
Boštjan Završnik in Robi Irgl
Marko Logonder in Matjaž Potrč
Irena in Darko Hrovat
Damijan Zupančič, Aleksander Suhinin in Klement Kralj
Matjaž Kuček in Janja Vegliach
Larissa in Blaž Hrovat
Dejan Lavrič in Ana Marija Sirk
Mario Klaneček in Sebastjan Trunkel
Damijan in Martin Hrovat
Polona Kavar Glavič in Zoran Glavič

Na koncu smo se udeleženci zopet tradicionalno dobili v Takamaki, na pogostitvi. Zbrani vtisi iz dogodka “Povezujemo eSlovenijo” ter novi načrti za prihodnost so glavna tema takšnih srečanj.

Takamaka
Kozarec penine, po zaslugi g. Daniela Terglava
Izbira jedi v Takamaki

Facebook vtisi udeležencev

 

Za konec pa še video posnetek sobotnega druženja članov Društva e-Mobilnost Slovenija na dogodku “Povezujemo eSlovenijo”

Naš član Matjaž Potrč pa je zbral vtise o dogodku “Povezujemo eSlovenijo” na svojem Youtube kanalu.

Vtisi v lokalni medijih.

http://lendavainfo.com/foto-z-elektricnimi-avtomobili-izpred-stolpa-vinarium-brez-vmesnega-polnjenja-krenili-v-koper/

Zbral in zapisal.

Ignac Završnik

Leave a Reply