Prvih 500 kilometrov brez polnjenja

Prvih 500 kilometrov brez polnjenja

Na poslovne poti se vozim z različnimi električnimi vozili. Od Leafa obeh generacij, eGolfa, Zoe, Tesle S in končno z zadnjo pridobitvijo Tesle 3.  Pregovor o Tesli 3 pravi, dalj jo imaš, večje možnosti ti ponuja. To se nekako sovpada z nadgradnjami programske opreme, ki sproti izboljšujejo sposobnost vozila. Npr. ob nakupu je bilo možnost DC polnjenja 120 kW, po programski nadgradnji pa 200 kW. In to se je zgodilo v 10 dnevih po prevzemu vozila.

Po WLTP nudi Tesla Model 3 LR AWD domet 560 kilometrov. Za odpravo dvoma se je najbolje odpeljati na daljšo pot in v praksi preveriti domet.

Vnesem cilj (Tilburg, Nizozemska) počakam minuto in celotna pot z ustreznimi postanki na polnilnih postajah je začrtana. Pri Tesli velja sistem priključi in polni. Brez aplikacije, brez RFID kartic, telefonskega klica, … ali pa tretje rešitve, do katere bomo še prišli z EU sredstvi.  Preprost model javne polnilne infrastrukture je ključ do splošne vpeljave e-mobilnosti.  Tesla to ima, kaj pa čakajo drugi, pa ne vem.

V minuti izračunana pot z vsemi postanki

Po avtocesti

Pred nemško mejo 51% baterije

Po avstrijskih cestah po omejitvah

Izračun se je izkazal za pesimističen, saj sem v praksi izpeljal pot dolžine 491,2 kilometrov in ostalo je še 14% energije. Hitrost  okoli 110 km/h, poraba 12,8 kWh/100 km

Dolžina poti, porabljeni kWh, povprečna poraba, ...

Ionity

Prikaz hitrosti polnjenja

Stara navada je železna srajca. Na prvem cilju Köschinger Forst Ost [E.ON] je postavljena Ionity polnilna postaja moči 350 kW, kjer lahko neomejeno polniš za 7,6 €. Sliši se dobro, za ta denar dobiš cca 65 kWh energije (0,11 € kWh). Problem pa je nastal, ker se  je, iz meni neznanih razlogov, polnjenje predčasno prekinilo. Nisem še enkrat za 7,6 € preveril kako bi polnilnica delovala, časa za brezplodne pogovore s podporo pa tudi nisem imel. Skok do naslednjega SC Tesla in zadrega z EU javno polnilno infrastrukturo je rešena. V prihodnje sem se odpovedal preverjanju Ionity, saj če si v stiski s časom, se s tem nimaš časa ukvarjat. Planiram pa test polnilne postaje Ionity v Ilirski Bistrici, baje sedaj dela z 200 kW.  Poročam v naslednjih dneh.

Prekinjeno polnjenje po 11 minutah

Kasneje je pot potekala hitreje, nemške avtoceste nimajo omejitve. Torej so tudi hitrosti preko 200 kilometrov na uro dovoljene hitrosti. Tesla pa omogoča te hitrosti, problem je edino pri avtopilotu, ki deluje do 150 km/h.

Promet

Cilj je bil dosežen po 1173 kilometrih. Povprečna poraba 14,8 kWh / 100 km je posledica avtocestne hitrosti 130-150 km/h in občasnih pospeškov preko 200 km/h. Maksimalne hitrosti nisem dosegal, žal preveč prometa.  Na cilju pa Teslina destinacijska polnilna postaja, priključi in polni. Zopet brez nepotrebnih komplikacij.

Po 1.173 kilometrih

Destinacijska polnilnica pred hotelom

Video posnetek prometne nesreče je bil narejen z »DashCam«. Ta funkcija je bila dodana z programsko nadgradnjo.  Na srečo je bila zgolj materialna škoda.

Zapisal

Ignac Završnik

Leave a Reply