Na poslovne poti se vozim z različnimi električnimi vozili. Od Leafa obeh generacij, eGolfa, Zoe, Tesle S in končno z zadnjo pridobitvijo Tesle 3. Pregovor o Tesli 3 pravi, dalj jo imaš, večje možnosti ti ponuja. To se nekako sovpada z nadgradnjami programske opreme, ki sproti izboljšujejo sposobnost vozila. Npr. ob nakupu je bilo možnost DC polnjenja 120 kW, po programski nadgradnji pa 200 kW. In to se je zgodilo v 10 dnevih po prevzemu vozila.
Po WLTP nudi Tesla Model 3 LR AWD domet 560 kilometrov. Za odpravo dvoma se je najbolje odpeljati na daljšo pot in v praksi preveriti domet.
Vnesem cilj (Tilburg, Nizozemska) počakam minuto in celotna pot z ustreznimi postanki na polnilnih postajah je začrtana. Pri Tesli velja sistem priključi in polni. Brez aplikacije, brez RFID kartic, telefonskega klica, … ali pa tretje rešitve, do katere bomo še prišli z EU sredstvi. Preprost model javne polnilne infrastrukture je ključ do splošne vpeljave e-mobilnosti. Tesla to ima, kaj pa čakajo drugi, pa ne vem.
Izračun se je izkazal za pesimističen, saj sem v praksi izpeljal pot dolžine 491,2 kilometrov in ostalo je še 14% energije. Hitrost okoli 110 km/h, poraba 12,8 kWh/100 km
Stara navada je železna srajca. Na prvem cilju Köschinger Forst Ost [E.ON] je postavljena Ionity polnilna postaja moči 350 kW, kjer lahko neomejeno polniš za 7,6 €. Sliši se dobro, za ta denar dobiš cca 65 kWh energije (0,11 € kWh). Problem pa je nastal, ker se je, iz meni neznanih razlogov, polnjenje predčasno prekinilo. Nisem še enkrat za 7,6 € preveril kako bi polnilnica delovala, časa za brezplodne pogovore s podporo pa tudi nisem imel. Skok do naslednjega SC Tesla in zadrega z EU javno polnilno infrastrukturo je rešena. V prihodnje sem se odpovedal preverjanju Ionity, saj če si v stiski s časom, se s tem nimaš časa ukvarjat. Planiram pa test polnilne postaje Ionity v Ilirski Bistrici, baje sedaj dela z 200 kW. Poročam v naslednjih dneh.
Cilj je bil dosežen po 1173 kilometrih. Povprečna poraba 14,8 kWh / 100 km je posledica avtocestne hitrosti 130-150 km/h in občasnih pospeškov preko 200 km/h. Maksimalne hitrosti nisem dosegal, žal preveč prometa. Na cilju pa Teslina destinacijska polnilna postaja, priključi in polni. Zopet brez nepotrebnih komplikacij.
Video posnetek prometne nesreče je bil narejen z »DashCam«. Ta funkcija je bila dodana z programsko nadgradnjo. Na srečo je bila zgolj materialna škoda.
Zapisal
Ignac Završnik
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.