V Črno goro na kavo z električnim vozilom

V Črno goro na kavo z električnim vozilom

Razbijanje mitov o eMobilnost je eno izmed poslanstev  današnjih uporabnikov električnih vozil. V lanskem letu sva se z Marjanom odpravila na kavo v Dubrovnik.  Letos pa sva si zadala novo nalogo, brez polnjenja na jug Jadrana. Točen cilj ni bil določen, ker je bil skrajni domet Tesle 3 Long Range AWD še neznanka.  Računala sva na porabo od 100-120 Wh za kilometer.

Kotorski zaliv

Nikola Tesla, spomenik Smiljan

Trsteno, Platanus orientalis

Dobila sva se zjutraj ob polnilni postaji v Postojni. Poskušal sem polniti, ampak se je polnjenje po prvem poskusu prekinilo. Šla sva naprej do Ilirske Bistrice in  tam želela napolniti do 100%. Priključila sva se v Petrol sistem in zopet nič. Napaka na polnilnici. Ponovila sva vajo na drugi vtičnici in imela srečo, polnilna postaja je delovala. Odšla sva na kavo in stalno preverjala, če se je morda prekinilo polnjenje. Po kakšni uri sva se vrnila, vozilo je bilo 100% napolnjeno in odpravila sva se na pot proti jugu Jadrana. Enostavnost planiranja in najine želje sva posnela tudi na video posnetek.

Temperatura ozračja je bila že zjutraj idealna za delanje rekordov. Po prevoženih 200 kilometrih,  je bila povprečna poraba 92 Wh/km. Neverjetno, lani sva z Lefom imela na isti relaciji porabo čez 100Wh /km.  Boljša aerodinamika in izkoristki imajo boljši rezultat. Kaj se bo zgodilo naslednje leto, pa bomo še videli.

Na poti po Jadranski magistrali sva se ustavila zgolj za nekaj posnetkov iz zraka, nato pa sva nadaljevala do Obrovca, kjer sva v prijetni senci  imela odmor za malico. Pri Šibeniku sva začela z avtocestno vožnjo, poraba je naraščala in najin cilj, Albanska meja, se je odmikal. Padla je odločitev, cilj bo v Črni Gori in hotel naj ima možnost polnjenja. Prvi tak motel se imenuje Motel Jugoslavija.

Prečkanje mej s Hrvaško, Bosno in Hercegovino in Črno goro je potekalo praktično brez problemov, kar  si lahko ogledate tudi v video posnetku. Ležerno preverjanje dokumentov.

Končno ob 21. uri prispeva na cilj, motel Jugoslavija. Poraba neverjetna 103 Wh/km. Resnici na ljubo, je bila par 100 metrov nazaj 102 Wh/km pa je žal narasla na 103 Wh/km. Ostalo nama je še 72 kilometrov oziroma 12 %. Če bila ura bolj zgodna, bi verjetno nadaljevala do Budve.

Ponoči se ob Tesli dogaja marsikaj, »Sentry mode« pa posname vse nočne prijatelje in prijateljice. Tukaj diskriminacije ni.

Prespala sva po ceni 15 € na osebo, doplačala še 10 € za uporabo polnilnice (priključni hibridi imajo nižjo ceno) in se zjutraj odpravila proti Kotorju. Obvezna kava v restavraciji Veriga. Skrajna južna točka je dosežena in obrnila sva se nazaj proti domu.

Na poti nazaj nisva vozila varčno, ampak po omejitvah 130 km/h, kar je pomenilo povprečje porabe 160 Wh/km.  Obisk rojstnega kraja Nikole Tesle je bil obvezen postanek na poti nazaj.  Prispela sva ob 17:30 in organiziranih obiskovalcev ni bilo več. Kraj ima svoj čar in cilj Nikole Tesle naj bo cilj vseh nas. Brezplačna energija za vse.

Problem javno delujoče polnilne infrastrukture je med najinim potovanjem do Črne Gore po poročilih uporabnikov povzročal težave mnogim uporabnikom. Pot do hrvaškega morja zagrenijo mnogi dogodki, ki so povezani s polnjenjem. Med vožnjo do Črne Gore in nazaj sva dobivala klice, srečala uporabnike, … vsi so imeli isti problem. Nedelovanje hitrih polnilnih postaj v Otočcu, Zadru in Šibeniku. Pomagala sva jim z nasveti oziroma z alternativnimi mesti za polnjenje.  Preprosta pot je trenutno žal možna edino z uporabo Tesla hitrih polnilnih postaj, vse ostalo je čedalje bolj nezanesljivo. Primer lanske poti do Dubrovnika, letos ne bi bil možen, ker polnilna postaja v NP Krka ne deluje več.

 

Zapisal

Ignac Završnik

Leave a Reply