Na splošno o polnilnicah

Home / Na splošno o polnilnicah

Javne DC-Polnilnice

Javne DC-polnilnice uporabljajo enosmerno napetost in so bolj poznane pod imenom hitre polnilnice, ker polnijo z večjo močjo kot AC-polnilnice in omogočajo hitrejše potovanje na daljše razdalje. Običajno jih najdemo ob avtocestah, prometnih vozliščih, po mestih in tudi pred trgovskimi centri. Kot zanimivost, v Sloveniji smo leta 2015 imeli kot prvi na svetu na 50 km razdalje pokrito celotno avtocestno omrežje.

Hitre polnilnice bi naj bile DC-polnilnice moči od 50 kW naprej. Od moči 150 kW naprej so dobile naziv ultrahitre polnilnice. Te trenutno dosegajo moč vse tja do 350 kW. Vsa vozila na trgu ne morejo izkoristiti polne moči ultrahitrih polnilnic in vsak model ima drugačno zmogljivost, zato o hitrosti polnjenja težko govorimo na splošno, vendar je hitro polnjenje je vsaj 4- do 5-krat hitrejše kot prek AC-polnilnice, pri novejših vozilih celo od 10- do 20-krat.

Danes se v Evropi uporabljajo trije priključki za hitro DC-polnjenje: CCS, CHAdeMO, in Tesla DC Type 2. Evropska unija je predpisala standard za hitro polnjenje prek priključka CCS in polnjenje preko AC s priključkom tipa 2. Vsa vozila s homologacijo v novejšem času imajo polnjenje zagotovljeno vsaj prek priključka tip 2 in tudi prek CCS, če omogočajo DC-polnjenje. Tudi Tesla je v letu 2019 nadgradila vse svoje hitre polnilnice tudi s priključkom CCS, ki ga tudi sama uporablja v modelih, predstavljenih v Evropi po letu 2019, starejšim pa so na voljo pretvorniki in strojna nadgradnja.

Glede na to, da je strošek postavitve hitrih polnilnic večjih moči precej visok zaradi debelejših kablov, drage močnostne elektronike in visokih stroškov priklopa na elektrodistribucijsko omrežje, je tudi strošek polnjenja na hitrih polnilnicah običajno precej višji. Večja moč, večji strošek na enoto. 

Nazaj na uvod