Nekoč eden največjih avtosejmov, ki je obiskovalcem ponujal blišč in novosti avtomobilske industrije, je te dni, po nekaj letih premora, ponovno odprl svoja vrata. Letos malo drugače, potiho in okolju prjazno. Slogani ‘Beyond automotive’, ‘Off to a better tommorow’, ‘Let’s have greener future’, ‘Drive beyond’, ‘Build your dreams’, Making urban mobility a joy for everyone’, ‘Join the future’, nakazujejo novo usmeritev razstavljalcev, okolju prijazno tehnologijo in vozila, namenjena mestni vožnji.
V treh paviljonih so bile predstavljene novosti, ki od današnjega standarda odstopajo v glavnem v načinu pogona in izvoru proizvodnje, saj so bila v večji meri predstavljena vozila na električni in vodikov pogon. Kljub temu, da sejem ni bil povsem klasično obarvan, je zanimanje za novosti iz sveta avtomobilizima veliko, saj so obiskovalci povsem napolnili razstavni prostor. Manjši del sejma so zasedli evropski proizvajalci, zato pa so večino prostora zapolnili kitajski in vietnamski proizvajalci avtomobilov.
Poleg avtomobilov so se na sejmu predstavili še različni proizvajalci polnilne infrastrukture (elektrika in vodik) ter ponudniki financiranja in zavarovanja. Ni manjkal pa tudi splošni del, namenjen vzdrževanju avtomobilov.
Renault. Najbolj atraktivni sta bili predstavitvi posodobljenih modelov Renault 4 in Renault 5. Novi obliki, ki predvsem pri ‘štirici’ zelo odstopa od nam poznane ‘Katre’, sledi tudi nova vrsta pogona. Oba modela naj bi gnala elektrika, cena, pa kakor smo uspeli zvedeti, pri Renault 5 od 25.000 € dalje.
Renault Megane e-Tech nam je znan iz zadnjega dogodka na Ptuju in povsem novi Renault Vision Scenic, katerega proizvodnja še ni zagnana. Koncept je vsekakor paša za oči.
Renault showcar Kangoo HIPPIE Caviar Motel e-Tech 100% electric. Koncept za mlade športne navdušence, ki se selijo po različnih športnih prizoriščih na okolju prijazen način. https://www.renault.fr/gamme-concept-cars/hippie-caviar-motel-showcar.html
Dacia Spring electric, klasika, poznana na slovenskem trgu, ki zaradi privlačne cene ponuja vstop v svet emobilnosti. Dacia Manifesto pa je koncept, ki odpira “off road” možnosti na električen način. Nekaj, česar do zdaj pri Dacii nismo bili vajeni. https://www.dacia.co.uk/concept-cars-range/manifesto.html
Mobilize, mali štirikolesniki, zanimivi po oblikovnem dosežku in zastavljenem cilju. Na poti pro 0% CO2 emisiji, z najemom vozila. Zanimiv prikazovalnik podatkov v notranjosti. https://www.mobilize.com/en/
Microlino, vozilo, za katerega trdijo, da ni avtomobil ampak vozilo, ki vam prihrani prostor. Nas spominja na vozila iz risanke Avtomobili. Ni več koncept ampak realnost, naročite ga lahko za 14.990 €. https://microlino-car.com/en/microlino
e.wave.X štirisedežnik v rangu Smarta, od 24.990 € dalje. Zanimiva notranjost z velikim prikazovalnikom, kot je to danes že standard. Proizvodnja se obeta v letu 2023. https://www.e-go-mobile.com/en/wave-x
Vinfast proizvajalec, ki smo ga opazili že na Norveškem. Izbira modelov se je drastično povečala. Ne samo kitajski, tudi vietnamski proizvajalci prihajajo na evropski trg. Proizvajalec, ki poleg zanimivih in nam nepoznanih avtomobilov, nudi tudi zelo okusno vietnamsko kavo. https://vinfastauto.eu/
ORA predstavlja znamko električnih vozil kitajskega proizvajalca Great Wall Motors, ki smo ga zaznali že v Oslu. Za to znamko boste še slišali, ker ima veliko možnosti za uspeh na evrospkem tržišču. In ne samo kot razstavni modeli, tudi na parkirišču smo jih že opazili. https://www.gwm-global.com/brands/ora/
City Transformer, s širino en meter je praktičen štirikolesnik s širino motocikla je priročen tudi za parkirišča. Z razširitvijo koles, postane stabilno vozilo, tudi pri 90 km/h. Aja, razširitev je možna tudi med vožnjo. Naročila so možna že sedaj, depozit 150 €. https://www.citytransformer.com/pre-order
AIXAM blagovna znamka je znana tudi v Sloveniji, za pridih električne off road vožnje pa imajo eScouty.
Jeep Avenger, predstavitev vozila, namenjenega mestni uporabi. Še vedno majhnih dimenzij, primeren za evropske ceste. Cena pa od 40.000 € dalje.
Seres električna vozila, izdelana na Kitajskem, oblikovana v Kaliforniji. Všečne oblike in mnogo variant modelov. https://www.global-seres.com/en/
Ford e-Transit 75 kWh s ceno 65.000 € dalje. V tem primeru skrb za okolje ni poceni. Obljubljena avtonomija je 317 kilometrov.
Solid State Baterije, 100% Silicon Oxide iz podjetja ProLogium. Omogočajo enkrat večji domet in 12 minutno polnjenje ob 39% nižji teži. https://prologium.com/
Vodik. Pogon na vodik predstavlja način zelene mobilnosti v Franciji. Toliko gospodarskih vozil, ki jih poganja vodik še nismo videli na enem mestu. Kakšna prihodnost jih čaka, pa je odvisno od odločevalcev in tehnologije za pridobivanje vodika. Trenutno je ta še vedno trikrat predraga. Npr. če za 100 kilometrov pri električnem vozilu porabimo 15 kWh, bi to pomenilo pri enakih kilometrih za vodikovo vozilo 45 kWh. Na naši spletni strani, je kar nekaj zapisov na to temo.
Za vodikov koncept, ki privlači z obliko in predstavitvijo sta poskrbela NamX HUV in Hopium. https://www.hopium.com/
Kljub novostim, s katerimi so nas seznanili razstavljavci, smo na letošnjem pariškem avto sejmu pogrešali uveljavljene in nam bolj poznane avtomobilske znamke. Razen redkih izjem modelov vozil, ki so jih razstavljali nekateri trgovci, se BMW, Audi, Volkswagen, Škoda, Fiat, Alfa, Hyundai, Volvo, Polestar, Tesla na letošnjem sejmu niso predstavili. Ali temu botruje nov način prodaje, hiter prehod na novo mobilnost ali kaj drugega, bo pokazala prihodnost.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.