Zadnjo soboto v mesecu maju smo se sedaj že tradicionalno zbrali pred stolpom Vinarium v Lendavi. Nekateri so prišli za podporo, drugi so pomagali pri organizaciji, tretji pa smo imeli izziv prevoziti pot od Lendave do Kopra z električnimi vozili. Ideja o tem izhaja izpred nekaj let, ko sva si z Marjanom Božičem postavila cilj, prevoziti najdaljši avtocestni odsek v Sloveniji z električnim vozilom, brez vmesnega polnjenja. Ideja o druženju in izzivu se je prijela in postaja z novejšimi električnimi vozili preizkus, ki je zanimiv za člane društva DeMS. Pravilo je enostavno, prevoziti najdaljšo pot po avtocestnem križu od Lendave do Kopra z električnim vozilom.
V vlogi organizatorja se je letos dobro znašel Blaž Hrovat in odzivi so izjemno pozitivni. Hvala Blažu za trud. Prav tako gre zahvala direktorici Martini Bukovec iz Javnega zavoda za turizem Lendava, ki nam je na podlagi večletnega sodelovanja omogočila prostor za začetek izziva, jutranjo kavico in obisk stolpa Vinarium. Ob tem pa nas je že tradicionalno podprl župan Lendave Janez Magyar.
Letos nas je pri izzivu podprlo tudi podjetje MOL Slovenija z brezplačno hrano in pijačo ter kuponom za brezplačno polnjenje. Večina je to ugodnost tudi izkoristila. Polnjenje na ultra hitri polnilnici MOL Pince sever je prišla prav mnogim izmed nas.
Po zbranih podatkih se nas je na startu v Lendavi zbralo dvaintrideset (32) udeležencev z osemnajstimi vozili (18) vozili. Pestrost blagovnih znamk priča o tem, da električna vozila niso več izjeme v prometu – 3 x VW eUP, 2 x Tesla Model 3 LR, 2 x Hyundai Kona electric 64 kWh, 2 x Fiat 500 electric, 2 x Nissan Leaf 40 kWh, 1 x ZOE ZE 50, 1 x Hyundai Ioniq 28 kWh, 1x Hyundai Ioniq 38 kWh, 1x Hyundai Kona 38 kWh 1 x Nissan Leaf 62 kWh, 1 x Škoda Citigo e iV, 1 x Tesla S 100.
Dogodek z električnimi vozili še vedno predstavlja logistični izziv, zaradi polnilne infrastrukture in na start smo udeleženci prišli z različno napolnjenimi vozili. Zato se je start zavlekel iz planirane enajste ure na 11:20 do 11:30 odvisno od vozila.
Pri čakanju na start je pogovor tekel o različnih taktikah posameznih ekip. Hitrejša vožnja in morebitno polnjenje ali počasnejša vožnja brez vmesnega polnjenja do cilja. Dobro je treba deliti in bolj izkušeni člani so svoje dosedanje izkušnje delili z drugimi. Napoved vremena z občasnimi plohami ter zapora avtoceste med Vranskim in Blagovico je napovedovala izziv za udeležence. Fotografiranje pred vozili, snemanje vlogov, obisk stolpa Vinarium, kavica z vsem tem smo si udeleženci krajšali čas pred startom.
Končno start. Tudi za izpraznitev parkirišča pred stolpom Vinarium smo potrebovali nekaj minut, enostavno bilo nas je veliko. Za komunikacijo med udeleženimi smo ustvarili zasebno Viber skupino. Medsebojna solidarnost, nesebična pomoč z obveščanji o zastojih, a kljub temu zdrav tekmovalni duh, vse to je moč razbrati iz komunikacijskega kanala, ki smo ga uporabljali za medsebojno komunikacijo.
Sama izbira poti in spremenljivo vreme je določenim udeležencem prinesla prednost, drugim pa oviro, saj se poraba v primeru dežja precej poveča. Enako velja za zastoj pri Vranskem, zaradi zaprtja avtoceste, ki je bilo napovedano in se mu je dalo izogniti z vožnjo po lokalnih cestah. Nekaterim je to uspelo, drugim ne.
Zaradi popisa potovalnih računalnikov ter testa hitrosti polnjenja ostalih udeležencev sva se z Vesno potrudila ter z večjo potovalno hitrostjo prva prispela na cilj ob 14:22. Pred prihodom drugih ekip so se nama v podporo pridružili še trije člani.
Rezultati so zbrani v spodnji preglednici.
eVozilo | Poraba kWh na 100 kilometrov | Vmesna polnjenja | Čas prihoda | Test hitrosti polnjenja kW | Prevoženi kilometri |
Fiat 500 electric | 15,7 | 1 | 16:03 | 71 | 311 |
Fiat 500C electric | 16,2 | 1 | 15:02 | 70 | 317 |
Hyundai Ioniq 28 | 12,5 | 1 | 15:59 | 62 | 319 |
Hyundai Ioniq 38 | 14,5 | 1 | 15:14 | 44 | 313 |
Hyundai Kona 39 | 14,9 | 1 | 16:18 | 46 | 305 |
Hyundai Kona 64 | 14,7 | 0 | 14:40 | 62 | 311 |
Hyundai Kona 64 | 14,8 | 0 | 15:12 | 71 | 307 |
Nissan Leaf 62 | 17,7 | 1 | 15:00 | 47 | 311 |
Renault Zoe ZE50 | 17,3 | 1 | 15:25 | 44 | 307 |
Tesla M3 LR | 16,3 | 0 | 14:22 | 179 | 310 |
Tesla M3 LR | 16,9 | 1 | 15:47 | 90 | 310 |
VW eUP | 8,9 | 0 | 16:00 | 34 | 300 |
VW eUP | 8,9 | 0 | 16:00 | 34 | 300 |
Utrujeni in zadovoljni obrazi na cilju v Kopru so dokaz, da bo izziv ostal tradicionalen tudi v prihodnosti. Prav tako moramo pohvaliti ostale člane, ki so nas prišli spodbujat že na startu oziroma cilju ter pri druženju v Takamaki.
V cilju v Kopru smo čakali še zadnjega udeleženca, pa ga žal nismo dočakali. Zaradi časovne stiske in dogovorjene ure pogostitve v Takamaki, smo morali druženje prestaviti v Sečo. Na koncu se je to izkazalo za pravilno odločitev, saj smo na koncu vsi našli pot do Takamake.
Za zaključek še moje osebno mnenje. Razlike v električnih vozilih so nepomembne. Druženje in skupni izzivi nas vodijo na poti k cilju, zapisanemu v poslanstvu društva. Promocija emobilnosti in ozaveščanje javnosti s ciljem pospešiti prehod v nizkoogljično družbo na področju prometa.
Opaženi v medijih:
https://www.rtvslo.si/mmr/hirek/terepjaro/elektromos-autoval-lendvarol-koperbe/582108
http://lendavainfo.com/foto-izpred-stolpa-vinarium-z-elektricnimi-vozili-krenili-na-pot-proti-kopru/
Zapisal
Ignac Završnik
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.