Že pred štirimi leti sem odpeljal pot od Pirana do Lendave z vmesnimi polnjenji. Takrat je bil namen dokazati zanesljivost delovanja hitre polnilne infrastrukture in uporabnost električnega vozila ob najdaljšem slovenskem odseku avtoceste. Želja po ponovitvi, seveda brez vmesnih polnjenj, je bila ponovljena pred dvema letoma, ko sva z Marjanom Božičem vsak s svojim vozilom opravila pot od Lendave do Kopra. Na svoje veliko presenečenje sva bila takrat deležna precejšnje medijske pozornosti.
Zgledi vlečejo, električnih vozil je čedalje več in v društvu smo se odločili, da pripravimo izziv, kjer so pravila preprosta. Začnemo v Lendavi in končamo pot v Kopru. Brez polnjenja, z vmesnimi polnjenji ali s kakšno drugo varianto, je stvar izbire voznika glede na vozilo, ki ga ima na razpolago
Prijavljenih je bilo 20 ekip, vsak s svojim vozilom, vendar smo se v meglenem jutru zbrali v številu 12 ekip. Nekateri so prišli za spodbudo, drugi pa so izziv vzeli, kot preizkušanje mej svojih električni vozil. Kdo bo prej prišel na cilj, kdo bo prišel brez polnjenja, kdo bo prišel z minimalno porabo.
Na startu pred stolpom Vinarium smo bili deležni gostoljubnosti g. Martine Bukovec iz Zavoda za turizem in ravoja Lendava, ki je poskrbela za možnost polnjenja in nas prijetno presenetila z jutranjo kavo.
Dogodek je bil obiskan tudi s strani novinarjev in člani društva smo odgovarjali na vprašanja s področja eMobilnosti v Sloveniji. Med drugim nas je obiskal tudi župan Občine Lendava, g. Janez Magyar, ki nam je zaželel srečno pot. Zaupal nam je, da ima občina načrte za postavitev največjega vozlišča polnilnih postaj za električne avtobuse in električne avtomobile v Sloveniji.
Po zaključenih pogovorih, intervjujih z novinarji in polnjenju električnih vozil, smo se poslovili od gostiteljev ter se ob 11:35 odpravili na pot.
Taktika, kot že omenjeno, je bila raznolika. Nekateri so se odpravili na avtocesto, drugi pa so iskali bližnjice do avtoceste pri Slovenski Bistrici. Vse izbrane taktike pa so se kasneje poznale pri porabljenem času oziroma porabljeni energiji. Vreme na začetku ni bilo najbolj ugodno za porabo, oblačno in hladno. Kasneje se je zjasnilo, občasno pa smo doživeli tudi kakšno ploho. Dež na cesti pomeni tudi nekaj večjo porabo električne energije.
Rezultati so zbrani v spodnji tabeli:
poraba na 100 km | km | št.polnjenj | povprečje | čas prihoda | |
BMW i3 42 | 14 kWh | 315 | 1 | 92 km/h | 15:27 |
Kia eSoul 64 | 15,5 kWh | 312 | 0 | 92 km/h | 15:43 |
Hyundai Ioniq 28 | 11,8 kWh | 312 | 1 | 91 km/h | 15:43 |
Škoda Citigo e iV 35 | 11,5 kWh | 315 | 1 | 89 km/h | 15:43 |
*Škoda Citigo e iV 35 | 8,5 kWh | 306 | 0 | 69 km/h | 15:45 |
Nissan Leaf 40 | 10,7 kWh | 326 | 0 | 62 km/h | 15:58 |
Renault Zoe 40 | 16,6 kWh | 315 | 2 | 86 km/h | 16:25 |
Škoda Citigo e iV 35 | 9 kWh | 313 | 0 | 62 km/h | 16:52 |
VW eGolf 36 | 8,6 kWh | 323 | 0 | 53 km/h | 17:39 |
*Dve ekipi sta vožnjo opravili z enakim vozilo ter na enak način in rezultat je bil enak
Prihodi v Koper so se razlikovali od taktike vožnje. Porabe vozil so presenetile tudi izkušene voznike električnih vozil. Časi voženj pa so dokaz, da vztrajnost ne pozna meja.
Po zaključku izziva smo pogovor zaključili ob zasluženem okrepčilu, kjer smo se pogovorili o porabi električnih vozil, taktiki in osebnih pogledih na izbiro določenih električnih vozil. V vmesnem času pa smo električna vozila tudi naponili.
Zapisal Ignac Završnik
Fotografije: Matjaž Kuček, Ignac Završnik in Tomaž Galič
Zapisi v medijih
https://www.pomurec.com/vsebina/57788/FOTO__Z_elektricnimi_vozili_iz_Lendave_do_Kopra_
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.