Tihi desant na Zagreb
V kategoriji izobraževanj je naše društvo tokrat organiziralo ogled tovarne Rimac in servisne delavnice EV Clinic v Zagrebu, ki smo ga poimenovali kar tihi desant na Zagreb, saj se nas je na koncu zbralo 35.
(Agim, Alan, Vito, Blaž, Matjaž, Tone, Danijel, Matjaž, Damir, Janja, Gašper, Matjaž, Tevž, Danijel, Damjan, Tine, Marko, Robert, Matic, Matjaž, Leon, Jernej, Tomaž, Boštjan, Matija, Mihec, Drago, Klement, Stefani, Miha, Nenad, Matjaž, Milena, Ignac in Anita)
Začeli smo pri Rimcu, v njihovi tovarni na obrobju Zagreba. Ogled je zelo turistično in s tem tudi dobro organiziran, čeprav bi si želeli malo več tehničnega znanja vodiča.
Začeli smo z zgodbo o Mateju Rimcu, ustanovitelju podjetja Rimac, in se nato sprehodili čez pisarne do prvega proizvodnega dela, končno urejanje notranjosti ali tapeciranje. Par korakov naprej pripravljajo vse potrebno kablovje za njihov električni avto, po besedah vodiča naj bi ga bilo za kar 12 kilometrov.
Od tu smo se sprehodili do galerije, kjer je odličen pogled na sestavljanje vozil, in nato do dela, kjer sestavljajo baterije. Na enem koncu ročno sestavljajo baterijske sklope za Nevero, na drugem že oziroma še bodo serijsko delali baterijske sklope za druga vozila. Od tu smo si na hitro ogledali še sestavljanje karbonskega ogrodja (monocoque) in se sprehodili skozi glavno halo do dela, kjer sestavljene avte temeljito pregledajo in preizkusijo. V Rimčevi tovarni poleg Nevere sestavljajo tudi sestrsko vozilo za Pininfarino, Battista, s katerim delita praktično vse dele razen zunanjega videza. Za slednjega poskrbijo Italijani.
Zaključek ogleda je bil skozi tako imenovano »hyper« garažo oziroma razstavni del, kjer so na ogled različna vozila, od Rimčevih začetkov s predelanim BMW-jem do Nevere, vmes pa tudi kakšen ferrari in porsche. Kar nas je presenetilo pri ogledu tovarne, je na eni strani zelo dobra organiziranost in ogromno ročnega dela na drugi. Robotov je v tej tovarni zelo malo, če smo jih videli deset, smo jih videli že zelo veliko. Velika večina zaposlenih je dokaj mladih, vsaj v proizvodnem delu je bila prisotna sproščenost zaposlenih, čeprav sestavljajo avtomobile, vredne nekaj milijonov evrov.
Opazili smo tudi prostore za druženje ter dobro organizirano kuhinjo. Za konec ogleda smo naredili še obvezno skupinsko fotografijo v sprejemnem delu in odšli na drugi del ogleda, servisno delavnico EV Clinic.
Slednja je le nekaj kilometrov stran, a do tja nam je pot popestril radovedni policist, ki ga je zanimalo, zakaj se nenadoma po tej cesti vozi večje število tesel s slovensko registracijo. Ko smo mu povedali, da smo si ogledati tovarno Rimac, je zadovoljno pokimal in nas spustil naprej.
EV Clinic je najbolj znana specializirana servisna delavnica za električna vozila v našem delu Evrope, na popravilo pridejo celo iz Nemčije in Švice. Vanja, lastnik in glavni inženir, nam je za začetek razložil o baterijah in zakaj so cilindrične celice še vedno med boljšimi. Prikazani je imel dve velikosti, in sicer 18650 ter 2170. V prihodu pa so celice velikosti 4680. Za slednje je navedel podatek, da jih na letni ravni reciklira za okoli 100 gramov, medtem ko drugih za dobro tono. Pokazal je tudi nekaj klasičnih napak, nato smo si v delavnici še ogledali nekaj tesel in katere težave rešuje z njimi.
Zaključili smo v restavraciji Korak ispred, ki nudi dobro hrano za zmerno ceno, in se napotili proti Sloveniji. Taka srečanja so zanimiva zaradi širjenja znanj na eni strani in tudi medsebojnega spoznavanja članov.
Naslednje bo že dokaj kmalu, redno letno potovanje od Litije do Čateža oziroma po električno od Lendave do Kopra, letos 20. aprila.
Zapisal Alan Orlič
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.