Torek, navaden delovni dan. Z Ignacem in Boštjanom se dobimo v Ivančni Gorici poleg ene od zastonjskih polnilnic. Če ne bi bila tam že parkirana Tesla, bi jo težko našli, kajti prometni znak, ki označuje polnilnico, je ležal na tleh. Talne označbe so bile zaradi močnega dežja slabo vidne, tako da smo imeli srečo, da smo dobili poleg prosto parkirno mesto. Sledilo je manjše razočaranje, na voljo je bila le še šuko vtičnica, tip 2 je zasedla že omenjena Tesla.
V Trebnjem v samem centru nasproti zdravstvenega doma je polnilna postaja sicer samevala, a je bila zasedena s klasičnim avtom. Na srečo je v njem sedel voznik, ki se je takoj umaknil in nam prepustil polnilno mesto. Na trgu poleg je bila situacija drugačna, tam je BMW X6 mirno parkiral, a nam se z redarstvom ni dalo ukvarjati. Boštjan, ki ni imel kartice Gremo na elektriko, je 15 minut poskušal aktivirati polnjenje prek aplikacije, a mu zaradi čudne aplikacije nikakor ni uspelo avtorizirati plačilne kartice.
Žužemberk, poleg gasilskega doma, polnilnica obeta, saj ima CCS in chademo, a je bila že zasedena z eGolfom. Voznik, ki je polnil, nam je povedal, da je največja hitrost omejena na 10 kW, čeprav polnilna postaja zmore 20 kW. Razlog? Občina, ki ne želi plačati preveč za stroške elektrike.
Šmarješke Toplice, poleg hotela še ena zastonjska polnilnica, tudi tu zasedena s Teslo. Čeprav v navodilih na polnilnici piše, da se moraš prijaviti, dela »priključi in polni«. In to 22 kW, hvala, občina Šmarješke Toplice.
Petrol, bencinska črpalka Grič. Dve hitri polnilnici, a obe 50 kW. Priključim, 5 minut neuspešno poskušam aktivirati polnilnico prek aplikacije in obupam, s Petrolovo kartico takoj začne polniti. Nizozemec s Teslo je bil prav tako neuspešen, čeprav je njegova aplikacija pokrivala tudi Petrolove polnilnice. Na srečo je zagrebški supercharger relativno blizu.
Brežice, penzion Les. Tudi tu zastonjska polnilnica tipa »priključi in polni«, ki prikazuje celo porabo po posameznih fazah. Pravzaprav Brežice presenetijo, tudi v centru se najdejo zastonjske polnilnice, in kar je za gosta najbolj pomembno, v okolici je dovolj gostiln, dober lučaj stran tudi muzej, če bi se slučajno polnjenje zavleklo.
Zadnja postaja, Novo mesto, Qlandia. Tu je Petrol resno zastavil polnilna mesta, dve hitri 350 kW in štiri počasne. Obe hitri zasedeni s tujci, zato zasedene počasne, četudi za pol ure, za boljši občutek na poti do doma.
Zaključek prvega preizkušanja je bil sladkogrenak. Na eni strani se še najdejo zastonj polnilna mesta, na drugi strani je še vedno preveč voznikov prepričanih, da so polnilna mesta tako ali tako prazna in da jih lahko brez težav zasedajo s parkiranjem. H grenkemu delu lahko dodamo še aplikacije za aktivacijo polnjenja za mobilne telefone, ki so milo rečeno zanič. Kljub temu da so električna vozila z nami že več kot desetletje, bo trajalo še vsaj toliko, da se stvari normalizirajo.
Zapisal Alan Orlič
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.