Polno naloženi z električnim vozilom do Švice

Polno naloženi z električnim vozilom do Švice

Zimski čas prinaša različne izzive na področju uporabe električnih vozil. Eno so zimske razmere na cesti, drugo je večja poraba in seveda zasedenost ultra hitre polnilne infrastrukture v EU. Poti do smučarskih središč v bližini smo opisovali že pred leti. Pot do smučišča v Avstriji z električnim vozilom. Za vas pa smo preverili, kakšna je situacija v 2023.

1863 metrov nad morjem, sneg, veter in nizke temperature

Pred vsako potjo je treba preveriti, kakšna je cena gostovanja pri ponudnikih plačljive polnilne infrastrukture. Cene so različne in prihranki so lahko precejšnji. Tudi o tem smo že pisali v zapisu »DeMS preverja cene plačljive polnilne infrastrukture«.

Izbrali smo si zakup 145 kWh pri »JuicePass« aplikaciji po ceni 45 €, kar je trenutno najbolj ugodno v množici različnih ponudnikov in omogoča gostovanje na Ionity mreži ultra hitrih polnilnic (1 kWh = 0,31 €). Vendar pozor, sprememba paketa pri »JuicePass« lahko traja tudi do 24 ur. V našem primeru se je ta sprememba zgodila v nekaj minutah. Uporabljali smo tudi možnost Tesla SC, saj smo želeli preizkusiti različne možnosti polnjenja. Vendar je bila v času naše poti cena na Tesla SC precej višja (1 kWh =0,47 €)

Nizke temperature, dež, polno naloženo električno vozilo z vso smučarsko opremo in strešni prtljažnik so prinesle tudi rekorde v porabi. Prvi odsek v dolžini 242 kilometrov je prinesel presenečenje v obliki povprečne porabe 244 Wh/km. 

#01 Porabljenih 58,53 kWh.

Drugo presenečenje pa je bilo zasedenost polnilne infrastrukture. Vse je bilo zasedeno, tudi 50 kW polnilnica, ki je bila v bližini in se je na njej polnil BMW i3. Postanek nam je omogočil odmor za jutranjo kavo in možnost, da si razgibamo sklepe.

Odpravili smo se naprej in si za naslednji postanek izbrali Tesla SC. Morda ne bo tako zasedeno, kot je bilo v Avstriji. Zmotili smo se! Tudi Tesla SC so zasedeni, kljub višji ceni za 1 kWh v primerjavi z »JuicePass«.

Eno prosto mesto
#02 Porabljenih 39,02 kWh
Dež, nizke temperature

V bližnjem Burger Kingu smo si privoščili kosilo in si v tem času napolnili vozilo na 89 %. Zaradi sneženja smo se odločili še za en postanek v Švici, bolj zaradi varnosti kot zaradi potrebe.

Tretji odsek v dolžini 176 kilometrov je prinesel malce nižjo porabo 221 Wh/km. Da ne bo zmote, tudi v Švici je bila gneča na polnilni postaji.

#03 Porabljenih 39,02 kWh
Polno zasedeno

Zaradi slabega vremena in mraza smo vozilo napolnili do 71 %. Nikoli se ne ve, kaj nas čaka na takšni poti. Četrti odsek v dolžini 50 kilometrov je prinesel zaradi snega, mraza in vzpona na 1867 metrov nadmorske višine rekord v porabi 468 Wh/km. 

#04 Porabljenih 23,57 kWh

Razmere so bile čisto zimske in uspelo nam je narediti nekaj fotografij za spomin na snežni metež. V primeru snega na cesti priporočamo opcijo “Teren” pri TMY Dual Drive.

Arosa
Sneg se nabere na zadnjem delu

#01 Mraz in ogrevanje vozila

Kako pa ogreti električno vozilo v hudem mrazu? Zaradi višine in mraza smo testirali tudi to. V nekaj minutah smo dobili spodnji rezultat. Za vse skeptike, mnogo hitreje kot pri vozilih, gnanih na fosilna goriva.

#02 Cena smučarskih kart v Švici

Običajno se smučarske karte kupijo na samem smučišču. Švicarske cene niso nizke in dnevna karta stane po ceniku tudi do 72 CHF. Kako do cenejše karte? Uporabite to povezavo in kupite karte preko spleta. Določena obdobja izven sezone imajo tolikšen popust, da je cena dnevne karte enake ceni dnevne karte na Krvavcu.

Sneg in mraz

Zapisal Ignac Završnik

 

 

Leave a Reply