Pot do smučišča v Avstriji z električnim vozilom

Pot do smučišča v Avstriji z električnim vozilom

 

Velikokrat se odpravimo v Avstrijo na obisk smučišč. Eden izmed izzivov je tudi uporaba električnega vozila in testiranje polnilne infrastrukture v naši severni sosedi. Cilj je bil lokalno smučišče Weissensee saj so zaradi praznikov in počitnic  glavna smučišča precej oblegana in posledično je gneča na smučišču precejšnja.

Obisk spletne strani “goingelectric” prikaže razvejano polnilno infrastrukturo na planirani poti, ki pa ji zaradi pomanjkanja avstrijskih vinjet na BS OMW v Radovljici, ni bilo moč slediti. Izračun poti  vodi preko karavanškega predora in skupno dolžino 160 kilometrov. Zoe ima izračunan ocenjen doseg v zimskih razmerah 265 kilometrov. Doseg cilja ni problematičen.

Nedeljiva zadnja klop

Prihodnost v družbi sedanjosti BS OMV Radovljica

 

Občasno uporabljamo tudi zadnjo hitro polnilnico v BS OMV Radovljica. Postanek pa sva tokrat imela zaradi nakupa tedenske vinjete za Avstrijo, ki je pa žal niso imeli. To pa je tudi bil razlog za odločitev, da sva izbrala pot preko Korenskega sedla in direktno preko lokalnih cest. Stanje na vrhu Korenskega sedla, ocenjen doseg 101 kilometer.

Korensko sedlo

Ocenjen domet vozila

 

Stanje ob 6:54 kaže na potovalnem računalniku doseg 243, zunanja temperatura okoli nič stopinj. Kako deluje preračun preostanka kilometrov, mi je še vedno skrivnost. Po vključitvi tempomata na 100 km/h se je pokazal nov preračun izračunan doseg 270 kilometrov

Ocenjen domet vozila po nekaj kilometrih

 

Zoe in prostor za smučarsko opremo – nedeljiva zadnja klop je velik minus, saj je vozilo uporabno zgolj za dve osebi. Od vseh električnih vozil, ki trenutno obstajajo na trgu, ima edino e-Golf odprtino za smuči. Drugi pa imajo običajno deljivo zadnjo klop, ki omogoča podobno razporeditev smučarske prtljage.

Planirana pot do smučišča

 

Regeneracija električnih vozil je ena izmed velikih prednosti, ki so očitne tudi v praksi. Tako se je ocenjeno stanje dometa vozila ob pogledu na Dobrač izboljšalo. Ocenjen doseg je bil 116 kilometrov.

Pogled na Dobrač

Na parkirišču v Avstriji

Rezultat je viden iz priložene fotografije. Prevoženih 155 kilometrov porabljeno 30 kWh energije. Izračun potovalnega računalnika. Preostanek 44 kilometrov.

Stanje ocenjenega dometa v Avstriji

Stanje potovalnega računalnika na cilju v Avstriji

 

Gneče na smučišču ni bilo. Prijaznost zaposlenega osebja pa je pravo presenečenje. Vsakdo te pozdravi in ti zaželi dobrodošlico.

Gneča na smučišču ob 9:32

 

To pa pomeni, da izstopi iz tople hiške in ti te besede osebno zaželi. Turizem smo ljudje v praksi. Redko to doživiš, vendar si to prijaznost zapomniš.

 

Na žalost se je vreme počasi slabšalo, tako smo morali s smučišča oditi predčasno. Začelo je deževati. Naslednje vprašanje je bilo, kje polniti. Na srečo je polnilna postaja oddaljena samo 150 metrov. Premor za polnjenje 1 uro in 7 minut je pomenilo stanje baterije iz 21% na 79% in pretočene energije za 24 kWh.  Kaj pa dela uporabnik v vmesnem času? Napolni svoje »baterije« s kosilom v bližnji restavraciji.

 

Pot nazaj je na podlagi pridobljenih izkušenj kljub dežju potekala malo hitreje. Tempomat sem  nastavil na 110 km/h.

Končni rezultat v povprečni porabi se je izboljšal zaradi poti, ki je v glavnem navzdol (Kranjska Gora – Ljubljana) in malo višje zunanje temperature.

Polnilna postaja v bližini smučišča

V bližini odcepa za Škofjo Loko

Potovalni računalnik

Zaključek

Zimski izleti v smučarska središča sosednje države so možni, z uporabo polnilne infrastrukture za dopolnitev baterije. Povprečna poraba energije je višja zaradi specifične vožnje. Nizke temperature veliko vzponov in spustov spravijo povprečno porabo energije na 17,3 kW za 100 kilometrov. Porabili smo 54 kWh, za 311 kilometrov ob povprečni hitrosti 65,4 kilometrov.