Prepišna Postojna je pravi kraj za uresničitev uvodnega slogana Iz starega v novo. V tem kraju se ne menja le podnebje iz primorskega v celinsko, tu so bile skozi zgodovino na prepihu tudi meje, zato je bila Postojna izbrana za prizorišče prepiha med tehnologijami v soboto, 27. maja, ko je gostila že 10. mednarodno strokovno srečanje e-mobilnosti.
V jutranji tišini je v njej mrgolelo na desetine električnih vozil najrazličnejših znamk, oblik in zmogljivosti. Ti niso zapolnili le osrednjega postojnskega trga z razstavljenimi primerki, ki je bil središče tokratnega dogodka, pač pa tudi okoliška parkirišča.
V sožitju in medsebojnem spoštovanju so med njimi zbujali poglede starodobniki lokalnega Oldtimer Cluba Postojna.
Omeniti velja predvsem predelani starodobni Citroën Cabrio DS »kabriožaba«, ki je v svoji električni različici kraljeval na prizorišču. V lepem sončnem dopoldnevu so se lahko marsikatere oči napasle pogledov na lepotce preteklosti in prihodnosti na enem mestu.
Dopoldansko električno tišino je nekajkrat prekinil le organiziran mimohod s hrumenjem starodobnih Tomosovih mopedov, ki so začinili prijetno vzdušje med obiskovalci. Za piko na i dopoldneva pa je poskrbela še mobilna starodobna vojaška kuhinja, iz katere se je širil vonj po okusnem pasulju.
Na Titovem trgu v Postojni so se razprostrle stojnice in mobilna pisarna, ki so bile posebej namenjene našim partnerjem. Ti so s ponosom predstavljali izdelke in storitve svojih podjetij, ustvarjajoč živahno in dinamično dogajanje.
Zahvaljujemo se vsem našim partnerjem, ki so se pridružili s svojimi izdelki in storitvami ter s svojo mobilno pisarno. Vaša prisotnost je bila neprecenljiva in je prispevala k uspehu dogodka, hkrati pa je okrepila naše partnerstvo in medsebojno sodelovanje.
Sredi dneva se je središče dogajanja preselilo v kulturni dom, kjer sta udeležence strokovnega srečanja pozdravila Igor Marentič, župan občine Postojna (povezava do videoposnetka), ki je po lastnih izkušnjah že spoznal prioritete na področju e-mobilnosti v občini, in Ignac Završnik, predsednik organizatorja DEMS (povezava do videoposnetka).
V odlični organizaciji s kratkimi vsebinskimi paneli je srečanje povezovala voditeljica Saša Petejan.
Posamezni predavatelji so osvetlili različne vidike trenutnega stanja e-mobilnosti:
(povezava do videoposnetka in povezava do predstavitev)
Simon Zgonc je predstavil investicijo v 1 MW sončno elektrarno na strehi svojega podjetja v Logatcu. Po njegovih izkušnjah je najpomembnejša izbira ustreznih partnerjev z dolgoletnimi izkušnjami iz fotovoltaike. Odločitev za sončno elektrarno je bila sprejeta še pred ponorelimi cenami energije v zadnjih dveh letih. Državna neodločnost pri subvencioniranju hranilnikov pa žal zadržuje drugi večmilijonski projekt hranilnikov, ki bodo v sodelovanju s sončno elektrarno ponudili možnost postavitve polnilnega parka v neposredni bližini avtocestnega izvoza Logatec.
(povezava do videoposnetka in povezava do predstavitev)
O Italijanskih zablodah e-mobilnosti je spregovoril Tržačan Marko Germani, ki je predstavil nekaj podatkov o električnih vozilih in primerjav s sosednjimi državami. Italija je kljub nekoč cvetoči avtomobilski industriji pristala v spodnjem delu lestvice e-mobilnosti.
(povezava do videoposnetka in povezava do predstavitev)
Državni operater prenosnega omrežja Eles se je v zadnjem letu prebudil in dejavno sodeluje v iskanju rešitev za polnilne parke ob avtocestah z državnimi organi. Načrte postavitve polnilnih parkov s po sto ultrahitrimi priključki, ki bodo priključeni na 110 kilovoltni daljnovod, je predstavil Janez Humar. Prva dva polnilna parka sta že v pripravi, obratovanje PP Kranj se pričakuje leta 2025, PP Novo mesto pa do leta 2027.
(povezava do videoposnetka in povezava do predstavitev)
Uporabo slovenskega znanja upravljanja baterij sta predstavila Maja Požar Andrejašič iz podjetja REC in Matic Navotnik iz podjetja TAB. Slovenija ima dovolj znanja, vendar smo tako majhni, da če se ne bomo povezovali in sodelovali, nas preprosto ne bo na zemljevidu sveta.
(povezava do videoposnetka in povezava do predstavitev)
Za pridih kolesarske sobote je poskrbel Luka Strnad Peterca s Petrola. Trenutno največji slovenski ponudnik hitrega polnjenja se srečuje s težavami nezdružljivosti različne polnilne infrastrukture, ki mu otežuje plačevanje s kreditnimi karticami brez registracije. Predstavil je ponudbo storitev nekaj paketov, s katerimi želijo, da vsakdo najde nekaj za svoje potrebe polnjenja.
Sledil je pogovor o prihodnosti polnilne infrastrukture, kjer so sodelovali:
Ugotovitve pogovora: Pred dnevi je bila sprejeta zakonodaja, s katero je država Elesu podelila obveznost gospodarske javne službe za pripravo in upravljanje s polnilnimi parki, ki bodo predvidoma na 15 lokacijah ob avtocestnem križu v neposredni bližini uvozov. Poleg sedanjih večjih ponudnikov Petrola in MOL-a, ki je v fazi širitve z nakupom postajališč, lahko pričakujemo še Shell. Zveza potrošnikov nagovarja ponudnike na predhodno preglednost cen pri dinamičnem polnjenju.
Izvedli smo tudi hitro anketo, v kateri smo postavili vprašanja in dobili takojšnje odgovore.
Za sladico ob zaključku je poskrbel koprski predelovalec starodobnikov Bratislav Andjelković – Bata, ki je spremenil pogon pri »žabi« oziroma Citroënu Cabrio DS. Ohranitev starodobnikov v rednem prometu morda omogoča tudi predelava v EV.
(povezava do videoposnetka in povezava do predstavitev)
Po stari slovenski šegi gosta ne spustiš domov s praznim želodcem. Člane društva in vse udeležence strokovnega srečanja je čakalo še druženje na Poljanah nad Postojno. Za gostoljubje gre zahvala Tomažu Blažiču Solomunu iz Oldtimer društva, ki nas je povabil v njihove prostore, ki so si jih uredili v bivši raketni bazi iz časov nekdanje države.
Zapisal: Boštjan Marolt
Fotografije: Simon Pintar
Tehnična predstavitev: Alan Orlič
Uredil: Ignac Završnik
Lektoriral: Matjaž Potrč
Iz srca se zahvaljujemo našim članicam, članom, pokroviteljem, sponzorjem in partnerjem za njihovo dragoceno podporo in sodelovanje pri izvedbi našega dogodka. Vaša predanost, zavzetost in prispevek so ključni dejavniki, ki so nam omogočili uspešno izvedbo tega dogodka.
Powered by:
Dogodek so podprli naši partnerji:
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.