BERLIN ENERGY TRANSITION DIALOGUE 2019

BERLIN ENERGY TRANSITION DIALOGUE 2019

Na povabilo nemškega zvezne vlade smo obiskali dogodek v Berlinu, kjer se je vse vrtelo okoli energetskega prehoda iz fosilnih virov v večji delež obnovljivih virov energije. Statistika udeležencev  govori sama zase. Več kot 2.000 udeležencev iz 90 držav, med drugim tudi 50 ministrov in državnih sekretarjev in več kot 100 uglednih predavateljev so številke, ki so nam dale vpogled kakšna prihodnost nas čaka. Glavne teme pa so bile naslednje; integriran energetski prehod, geopolitika, digitalizacija, strukturne spremembe. Dogodek so podprli in gostili:

Na 1000 kilometrsko pot od Ljubljane do Berlina smo se odpravili z električnim vozilom, saj je pomemben tudi lastni zgled za širšo javnost. Enostavna uporaba Teslinih hitrih polnilnih postaj naredi pot uporabniku prijazno. Nekaj kar se morajo ostali ponudniki naučiti, če želimo široko vpeljavo  eMobilnosti v Evropi. EU pa vpeljati jasna pravila, ki bodo omogočala enostavno uporabo. O tem smo že pisali pred časom v zapisu »Kakšna polnilna infrastruktura je primerna za široko vpeljavo e-Mobilnosti«.

Pred samim uradnim začetkom 9-10.4.2019 smo bili s strani  “Nemškega zveznega ministrstva za ekonomijo in energijo” z dnem 8.4.2019 povabljeni na kratke predstavite in mreženje. Dogodek je bil zanimiv, vzpostavljeni stiki prav tako. Nastala  je spominska fotografija za govorniškim odrom. Andrej Pečjak, Jasna Pečjak in Ignac Završnik. Naslednji dan pa se je začelo še uradno.

Dogodek se je odvijal v zgradbi, ki ima zanimivo zgodovino. Zgrajena je bila v letih 1934-38 kot banka tretjega rajha (Reichsbank), preživela je propad tretjega rajha, kasneje služila socializmu v DDR,  sedaj pa je postala del zunanjega ministrstva Nemške zvezne vlade.

Na poti proti Berlinu

Kratke predstavitve in mreženje

Predstavitve

ministrstvo za zunanje zadeve Nemške zvezne vlade

Green sofa

Po čakanju na temeljit varnostni pregled, končno v dvorani in uradna otvoritev. Dogodek sta uradno začela  Heiko Maas (Nemški zunanji minister) in Peter Altmaier  (Nemški minister za ekonomijo in energijo).

Energetski prehod ne pomeni zgolj prehoda iz fosilnih goriv na obnovljive vire energije. Z uporabo obnovljivih virov energije lahko države izboljšajo svojo energetsko varnost. Torej energija ne bo več geopolitični inštrument, ki smo ga poznali desetletja. S prehodom na obnovljive vire energije bodo države bolj neodvisne v doseganju lastnih strateških ciljev. Sama kombinacija ekologije in ekonomije je trajnostno naravnana in obnovljivi viri so ključ do prehoda. In del tega prehoda je tudi širša vpeljava eMobilnosti. Ob tem velja poudariti dejstvo, da ima več kot polovica članov Društva e-Mobilnost Slovenija doma že fotovoltaično elektrarno, kar pomeni da vse omenjeno vidimo že v praksi.

Problem predstavlja tudi subvencioniranje fosilnega energetskega sektorja, ki predstavlja 6,5 svetovnega BDPja. Za energetski prehod v čistejše tehnologije bo potrebno zagotoviti večja vlaganja. Oceno so, da bi morali letno vložiti 3.5000 milijard. Upam, da nisem pozabil kakšne ničle, ker je številka  prav neverjetna.

 

Peter Altmaier

Heiko Maas

Predavanja so z različnimi temami eno izmed njih je  PTX »Power to X«. Točno kaj pomeni je opisano v povezavi. https://en.wikipedia.org/wiki/Power-to-X

Nemčija se sooča z viški energije iz OVE, ki se morajo uporabiti ali shraniti. Shranjevanje te energije s primeri, pa je bila tema zgoraj navedenega omizja. Za nekaj dnevno shranjevanje so baterijski zalogovniki primerni, kaj pa če moramo energijo shraniti za daljši čas ?  Tehnologija je fazi razvoja, projektov je veliko, vendar zaostajajo v primerjavi z razvojem OVE.

Zanimivo dejstvo je bilo podano s strani g.Lin Shanqing. Cena kWh iz OVE je že sedaj cenajša v primerjavi z drugimi viri energije. V praksi pa to pomeni, da Kitajska ne bo več s subvencijami podpirali OVE, ker to ni več potrebno.

Pri vseh različnih dogodkov sem pogrešal vprašanje električnih vozil in uporaba le teh, kot hranilnikov energije. Ob dejstvu, da imajo v Nemčiji 1.700.000 proizvajalcev električne energije, bo vprašanje shranjevanja te energije več kot aktualno. Že sedaj se ocenjuje, da je v uporabi preko 100.000 hišnih zalogovnikov električne energije. Naslednji logičen korak bo uporaba električnih vozil v ta namen.

Zapisal

Ignac Završnik

PTX

Lin Shanqing

Leave a Reply