Pretekla leta smo bili priča drastičnemu dvigu cen energentov, stroškov življenja, močni inflaciji in negotovosti tako na mikro- kot na makroekonomskih trgih. Danes se marsikdo spogleduje z alternativnim načinom transporta, bolj znanim kot elektromobilnost. Ta je sprva prodirala v našo družbo izredno počasi, bolj pri t.i. entuziastih. Ti so kaj kmalu spoznali, da je mogoče z lastno proizvodnjo električne energije transport občutno dodatno poceniti.
V našem gospodinjstvu smo pozitivno naravnani k spremembam. V vsaki novi stvari vidimo priložnost. Tako smo se leta 2015 začeli spogledovati z električno mobilnostjo in kmalu kupili prvi električni avtomobil – Citroen C-Zero s 16 kWh baterijo. Ne glede na majhno baterijo ga je kaj kmalu doletelo, kar se zgodi z večino BEV vozil (battery electric vehicle) – postal je najbolj zaželeno vozilo v gospodinjstvu. Hiter, agilen, enostaven, zanesljiv in varčen. Dizelsko vozilo je vedno pogosteje ostajalo doma.
Izredno hitro so se potrebe po električni energiji začele dvigovati. Plinsko peč je zamenjala toplotna črpalka. Tudi drugi avto je nasledilo električno vozilo, le da je bilo tokrat potrebnega več raziskovanja, saj je šlo za menjavo primarnega vozila v gospodinjstvu. Po opravljeni analizi realnih možnosti potovanja z električnim vozilom po celotni Evropi, je hitro postalo jasno, da zgolj nekaj let stari otroci ne bodo pokazali nikakršnega potrpljenja, če se bo naše vozilo polnilo eno uro ali pa polnilnica na poti ne bo delovala, bo zasedena ali pa bo treba sklepati vrsto pogodb z operaterji EMSP (ponudniki storitev elektromobilnosti).
Že leta 2016 se je kot edino vozilo, ki potencialno ustreza zahtevam družine, izkazala Tesla. Naročili smo Teslo model 3, ki je več kot izpolnila pričakovanja. Žal smo danes, leta 2024, še vedno na približno podobni točki, čeprav je v zadnjih letih vendar mogoče opaziti napredek, kar je izredno pozitivno.
Nov način smo sprejeli z odprtimi rokami, avtomobilov ne polnimo več dvakrat tedensko z gorivom. Ker sta električni, ju lahko priklopimo ponoči in sta vsako jutro polni. Na daljših poteh so polnilni postanki zgolj nekaj minutni (za vozilo VW e-Golf to ne velja), tudi pri -20º C, saj Tesla vnaprej poskrbi za primerno stanje baterije, najde polnilnico in uredi overjanje in plačilo seje.
Dovolite mi, da se vrnem nazaj k energetskim potrebam gospodinjstva, ki se primarno prevaža z dvema električnima avtomobiloma. Prav tako se na elektriko ogreva, hladi z dvema klimatskima napravama ter kuha na indukcijo. Danes naše gospodinjstvo porabi dobrih 20 MWh energije letno.
Energetska bilanca sestoji iz naslednjih večjih porabnikov:
– Tesla model Y, 45.000 km letno
– VW e-Golf, 25.000 km letno
– ogrevanje in hlajenje večje enodružinske hiše
– savna, 2x klima, 4x indukcijska plošča
Dolga leta smo večino svoje električne energije kupili na trgu z gospodinjskim odjemom, in sicer paket E3 Napredni, ponudnika E3. Paket je že dolgo znan po svoji dražji dnevni energiji in ugodnejši nočni, kar velja še danes. Kljub temu smo postavili 24 kWp sončno elektrarno, s katero znižamo lastno ceno energije na 0,03 €/kWh, ob upoštevanju investicije in amortizacije. Letno elektrarna proizvede dovolj energije za naše gospodinjstvo, kar prikaže spodnja slika.
V dveh letih in pol je proizvedla dobrih 60 MWh električne energije, ki je ni bilo treba kupiti na trgu in ima okvirno tržno vrednost 9500 €.
Letni prihranki v primerjavi z vozilom na fosilni pogon pri našem primarnem vozilu so prikazani na sliki nižje, za drugo vozilo z manj prevoženimi kilometri se vrednost giblje približno na polovici.
Danes so električna vozila že ugodnejša od fosilno gnanih s primerljivo močjo motorja in opremo ob samem nakupu. Prav tako so varnejša, hitrejša in imajo pogosto boljšo lego na cesti. Ob nakupu z uporabo referenčne povezave pa kupec prejme dodatne ugodnosti ali popust.
Povezava za nakup z ugodnostmi: https://ts.la/matija92788
Zapisal Matija Kešpret
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.