DeMS ultra hitro potovanje od Amsterdama do Ljubljane

DeMS ultra hitro potovanje od Amsterdama do Ljubljane

Ali se lahko večje razdalje na cesti premagujejo z električnim vozilom tudi hitro?
Načeloma seveda to ni problem, kar smo že dokazovali v zapisih izpred nekaj let. Potrebujemo zgolj vozilo z malo večjo baterijo, ultra hitro polnjenje in pravo taktiko. Obisk dogodka Fully Charged nam je, poleg varčne vožnje od Ljubljane do Amsterdama, omogočil tudi ultra hitro vožnjo od Amsterdama do Ljubljane.

Fully Charged Live 2022

Prvo pravilo.
Električno vozilo vedno napolnite do 100 % na počasnih polnilnih postajah. V svojem primeru smo to naredili pred hotelom, kjer smo imeli možnost uporabe počasne polnilne postaje.

Polnjenje vozila pred hotelom

Drugo pravilo.
Če imate možnost, ogrejte/ohladite kabino in obenem ogrejte baterije na optimalno temperaturo.

Tretje pravilo, planirajte uporabo ultra hitre polnilne infrastrukture.
Pri planiranju dajte prednost ultra hitrim polnilnim postajam. V našem primeru Superchargerjem V3, kjer lahko polnimo z močjo 250 kW. Vzelo vam bo manj časa za polnjenje in čas celotne poti bo krajši. Uporabite več virov informacij, v spodnjem primeru že podpirajo moč polnjenja 250 kW.

Postavljene so že polnilnice z močjo 250 kW.

 

In kako v praksi?

Eno je teorija, drugo praksa, kjer vsaka malenkost šteje in se na koncu pozna v skupnem času poti. Odhod iz Amsterdama se je zavlekel zaradi obiska sejma in pogovorov z našimi kolegi iz evropskih držav. Ura odhoda 12.16 izpred hotela s stanjem baterije 96 %. Žal nismo upoštevali prvega pravila, drugega pa smo uporabili. Gneči na začetku poti iz Amsterdama lahko dodamo še omejitve hitrosti na nizozemskih avtocestah. Natanko 100 km/h je ta omejitev v dnevnem času.

Nizka poraba in nizka hitrost.

S polno baterijo ni bilo problema narediti 313 kilometrov do »Tesla Supercharger, 4 Westerwaldpark, Oberhonnefeld-Gierend, Rhineland-Palatinate 565«. Na lokacijo smo prispeli ob 15.13. Nekaj običajne telovadbe s priključnim kablom in ob 15.15 smo začeli s polnjenjem. V triindvajsetih minutah smo iz 7 % napolnili na 80 %. Napolnilo smo za 57,7 kWh energije.

Tesla Supercharger, 4 Westerwaldpark


Pri polnjenju baterij imamo tudi izgube, ki so odvisne od različnih parametrov. V našem primeru je bila učinkovitost polnjenja 90,2 %, kar se vidi iz spodnje fotografije ekrana. Hlajenje baterije, hlajenje kabine in drugi porabniki imajo svoj delež v tej razliki.

Nemčija je še vedno država, kjer na določenih odsekih ni omejitve hitrosti. Takoj smo izkoristili priliko in pognali vozilo do 183 km/h. Resnici na ljubo, kasneje smo testirali tudi hitrost 200 km/h. Posledično seveda naraste poraba energije. V zgoraj omenjenem več kot 200-kilometrskem odseku je bila povprečna poraba 23,3 kWh na 100 kilometrov.


Za dobrimi odločitvami včasih pride tudi kakšna malo manj dobra. Npr. »Tesla Supercharger, Wertheim, Nemčija«, kjer smo kljub deklarirani moči 150 kW dobili maksimalno moč 80 kW. Slabo in tudi časovno potratno. Polnili smo med 17.22 in 18.06 in napolnili za 53,9 kWh. Odločitev je padla, od sedaj naprej bomo skušali najti zgolj polnilne postaje z močjo 250 kW.

Tesla Supercharger, Wertheim

Na naslednji Tesla Supercharger v Hilpoltstein sva prispela ob 19.38 in v trinajstih minutah prenesla 34 kWh energije. To pa je že bolje, ultra hiter postanek in pričakovano ultra hitro polnjenje. Na tem postanku, razen fotografiranja in čiščenja vetrobranskega stekla, ni bilo časa za nič drugega. Recimo za prigrizek in pijačo. Med drugim relacija med Nuernbergom in Muenchnom, našim naslednjim ciljem, omogoča tudi hitrosti, ki drugje v Evropi niso dovoljene.


Tesla Supercharger, Gerry Weber Outlet, Zusestraße 7, Brunnthal. Čisto novi superchargerji, vsi CCS in 250 kW. Polnila sva od 20.57 do 21.21 natanko triindvajset minut. Preneseno je bilo 52,7 kW, vendar z nižjim izkoristkom. Posledica hlajenja baterije.

Marjan preverja segrevanje kabla pri moči 250 kW

Ob 21.21 odhod proti Avstriji. Dodala sva še zadnji postanek v Tesla Supercharger Flachau. Kratek, zgolj šestnajst minut in pot naprej do doma. Pot sva zaključila ob 23. 5. 2022 ob 01.34 uri. Takšna vožnja potrebuje osredotočenost voznika še zlasti zato, ker nad 150 km/h avtopilot ne deluje več.

SC Flachau, rahel dež.

Zaključek
22. 5. 2022 / 12.16 / Start Amsterdam hotel Novotel – 23. 5. 2022 / 01.22 / Cilj Ljubljana – Dravlje, natanko 13 ur in 6 minut za 1.243 kilometrov dolgo pot. Povprečna poraba 23,2 kWh na 100 kilometrov. Plačljiva polnjenja na Tesla Superchargerjih so stala 116 €. Potrebovala sva pet postankov za polnjenje. V 13 urah in 6 minutah sva za polnjenje porabila 1 uro in 58 minut.

Nočna fotografija iz domačega dvorišča

Zapisal Ignac Završnik

 

Leave a Reply