Ali se lahko pripeljemo po cesti za 0 € od Ljubljane do Amsterdama?
Da, obstaja tudi takšna možnost, vendar zgolj za energent. Vinjeta in stroški tunelov še vedno predstavljajo določen strošek (7,6 € Karavanke, 9,6 € AT Vinjeta, 13 € Tauren). Nizozemci so sicer znani kot varčni, vendar ne verjamem, da dosegajo takšno varčnost, kot je jo uspelo nam dokazati v tem izzivu.
V takšnih izzivih je obvezno planiranje!
Vsaka pot z električnim vozilom ima možnost planiranja. V svojem primeru smo uporabili aplikacijo ABRP, kjer smo želeli uporabiti zgolj ALDI hitre polnilnice z deklarirano močjo 175 kW. Sedaj so še brezplačne, vendar se bo to v kratkem spremenilo.
Ali lahko odpeljemo to pot brez uporabe plačljive polnilne infrastrukture?
Ekipa za pot je preizkušena v različnih vožnjah z električnimi vozili na dolge razdalje. Marjan Božič in Ignac Završnik. Izbira električnega vozila je preizkušen model Tesla Model 3 LR iz leta 2019. Malo manjša baterija od trenutno prodajanega modela je sicer minus, vendar izkušenima voznikoma to ni ovira.
Pri izbiri brezplačnih polnilnih postaj sva si izbrala verigo Aldi Sud, kjer je sedaj postavljenih nekaj 175 kW polnilnic. V primeru naše TM3, ki ima nižje napetosti glavne baterije (400V), je maksimalna moč polnjenja 81 kW.
S čim točno beležimo čase odhodov, prihodov, moči polnjenja, hitrosti in podobne parametre?
Za čim boljši zapis v izogib človeškim napakam, uporabljamo program Teslafi. Tu se beležijo vsi parametri, lokacije, hitrosti, moči iz opravljene poti. Na tak način lahko zapišemo informacije, ki so zanesljive in verodostojne. Spodaj je povzetek.
Start ob 4.08 zjutraj nama je omogočil, da prideva do prve polnilne postaje »ALDI SÜD, Chiemseestraße 87, Bernau am Chiemsee, Bavaria 832« natanko ob 7:54. Gneče ni bilo, polnilna postaja pa tudi ni delovala. Žal v primeru brezplačnosti, vzdrževanje ni prioriteta za lastnika.
Ob dejstvu, da prva polnilna postaja ni delovala, sva nadaljevala pot proti Munchnu »ALDI SÜD, Kirchlandweg 1 – 3, Unterhaching, Nemčija«, kjer je možnost polnjenja z močjo 175 kW. Pred tem smo že slišali zgodbe o nemških gnečah pred brezplačnimi polnilnimi postajami. V živo pa šest električnih vozil, parkiranih v bližini polnilne postaje.
Eno vozilo se polni, druga CCS ročka pa v stanju, ki ravno ne obeta varnega polnjenja. Nekaj minut čakanja na lastnika električnega vozila ter po intervenciji vztrajnega Marjana z magično besedo »bitte«, končno polniva. Prispela sva ob 8.52, polniti pa sva začela ob 9.06. Moč polnjenja je presegla 80 kW in po 56 minutah sva napolnila za 60,2 kWh brezplačne energije.
Čas za odhod proti »Frankfurt am Main« Razdalja do te polnilnice je bila ocenjena na 418 kilometrov. Temperature so bile glede na jutranjih 8℃ pravzaprav noro vroče, saj je termometer kazal 33℃. Posledično je bila tudi poraba energije manjša. Po dolgi vožnji sva prispela v bližino cilja.
Obetajoča 175 kW polnilnica se je nahajala na naslovu »ALDI SÜD, Mainzer Landstraße 18, 64569 Nauheim, Nemčija«. Na to lokacijo sva prispela ob 15.56. Pogled na gnečo ni bil ravno spodbuden.
Enkrat sva že izkoristila dnevno dozo sreče, nama bo uspelo ponovno? Gospod z eGolfom je razložil Marjanu vrstni red, ki se ga morava držati in problema potem ni. Lahko bi rekli v skladu z nemškimi normami. Ob 16.05 sva priklopila vozilo in pretočila 57 kWh energije. Za to sva potrebovala natanko 59 minut. Za nama je že nastala vrsta za polnilno postajo.
Odhod proti Amsterdamskemu hotelu. Na poti proti hotelu sva še v Nemčiji prečkala hladno fronto, ki je prinesla obilen dež in posledično precej večjo porabo. Nama bo uspelo?
Na srečo naliv ni trajal predolgo, razjasnilo se je in končno sva ob 22.32 z 9% baterijo, po 18 urah in 28 minutah prispela na cilj. Z dvema vmesnima postankoma za polnjenje vozila ter precej varčno vožnjo 13,5 kWh na 100 kilometrov.
Zaključek
Danes lahko potujemo malo počasneje v smislu vožnje in tudi počasnejšega polnjenja. Ali želimo tako potovati je odločitev posameznika. Za vas smo testirali opcijo počasne vožnje in počasnega polnjenja, ki smo ga začinili z možnostjo brezplačnega polnjenja tudi na dolgih relacijah. Na poti nazaj pa smo uporabili drugačno taktiko. Ultra hitro polnjenje na plačljivih polnilnicah (250 kW) in velike hitrosti na avtocesti. Zapis pa sledi v nekaj dnevih na naši spletni strani.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.