Fully Charged LIVE je bil eden večjih dogodkov na področju emobilnosti v Evropi. Morda ni pokrival velikanskih razstavnih površin, vsekakor pa je obsegal skoraj vsa področja, ki nas zanimajo. Samih organiziranih panelov je bilo toliko, da ni bilo možno biti na vseh. Skupno število najavljenih panelov je bilo 40.
Že pred vhodom na dogodek so bila razstavljena vozila, s katerimi je bilo mogoče narediti testno vožnjo po Amsterdamu. Naša izbira je bilo vozilo XpengP7. Vse testne vožnje so bile v petek hitro zasedene, zato smo se prijavili za soboto, 20. 5. 2022.
In video posnetek testne vožnje. Izredno tiho vozilo.
Vtisi so dobri. Tišina v vozilu med vožnjo je prav neverjetna, podobnost upravljanja s Teslo pa tudi. V Evropi avtopilot ni dostopen, verjetno pride kasneje. Kitajci znajo delati vozila, vendar se v Evropi za sedaj odločamo za bolj domače blagovne znamke. Po izjavah predstavnikov podjetja na panelu, pričakujejo v Evropi v nekaj letih 20% delež v prodaji novih vozil. Bomo videli, če jim bo uspelo. Vsekakor je konkurenca dobrodošla, saj bo na trg prinesla izboljšave v tehniki in izbiri.
Naslednja zanimiva predstavitev je električni dostavnik ARRIVAL. Prostoren dostavnik namenjen dostavi v mestu, brez emisij seveda.
Solarna vozila, solarni avtodom. Ideja je dobra, kako pa bo se izšlo v praksi pa še čakamo. Solarni avtodom smo dobesedno sledili po sejmu. Na koncu smo ga končno ujeli. Koncept je dober, še več pa spodaj. Še boljši video zapis pa je naredil s svojo ekipo Robert Llewellyn.
Solarno vozila Lightyear One je tik pred serijsko proizvodnjo. Menda imajo prvo serijo že razprodano. Sicer ob prodajni ceni 250.000 € plus DDV je to pravi čudež.
Poleg solarnih vozil je bil predstavljen koncept BeTRITON, ki ga lahko v kratkem kupite za 15.000 €. Električni trikolesnik, električno plovilo in še bivalnik. Vse v enem, minimalizem v vsem. Ideja je prepričati kupce v manjša in večnamenska vozila, ne potrebujemo velikanskih električnih vozil za potovanja. Tudi takšna amfibijska kombinacija je dobra. Nizozemci so navdušeni nad idejo. Kako pa bo s prodajo, bomo videli v naslednjem letu. Namig, rezervacija stane 100 €.
V tujini predelava rabljenih fosilnih vozil v čista električna vozila dobesedno cveti. Edino cene pa so ponekod prav neverjetne in za večino nedosegljive. Predelani Mercedes, cena malenkost 169.000 € plus DDV.
Vsak išče svojo poslovno priložnost. Nekateri so mnenja, da je rešitev mobilnosti malo električno vozilo SQUAD SOLAR CITY CAR. Morda, saj je cena nižja 9.300 € plus DDV.
Prvo generacijo serijskih in cenovno dosegljivih električnih vozil predstavlja Nissan Leaf. Večina lastnikov si želi večje baterije, polnjenje CCS, skratka vse kar imajo najnovejši. Sedaj je to možno preko neodvisnih podjetij, ki se ukvarjajo s predelavo. Poleg cene so izziv dolge čakalne vrste. Prijavite se danes in čakali boste 12 mesecev.
Trg dvokolesnikov je različen. Od električnih koles, cena s sejemskim popustom 4.200 €, električnih motorjev z drugačnim pristopom, triciklov za dostavo v mestih in podobnih izdelkov, ki prinašajo inovativnost na trg.
Kot ste že opazili iz naslovne fotografije, je spodnji model električnega motocikla precej specifičen. Idealen za fotografske namene. VERGE TS
Tricikel z občutkom vožnje enoslednega vozila motorja in kabino. Carver R. Cena 10.990 € Na njihovi spletni strani najdete še trendovskih izdelkov, seveda pa so vsi električni.
Zaključek
Elektromobilnost prihaja na vsa področja urbane mobilnosti. Energetska kriza, ki se kaže v višjih cenah fosilnih energentov, pospešeno vpliva na odločitve politikov za hitrejši zeleni prehod. Uporaba čiste energije za transport in ogrevanje je cilj, ki je skupen in ob pravih usmeritvah tudi dosegljiv. V svojem zapisu “Predlogi za pospešen prehod na e-mobilnost” smo tudi zapisali te ukrepe in priznati je treba, da imajo enake ideje tudi v mednarodnem prostoru.
Še dodatek o mednarodnem sodelovanju Društva e-Mobilnost Slovenija.
Sodelovanje pri mednarodnih združenjih, kot je GEVA prinaša tudi pozitivne novice iz prve roke. Pri organizaciji dogodka Fully Charged LIVE v Amsterdamu je sodelovalo tudi nam sorodno nizozemsko združenje VER – Vereniging Elektrische Rijders. Nizozemski kolegi so organizirali tudi druženje vseh udeležencev, članov GEVA. V večernih urah plovba po Amsterdamskih kanalih na električni barki z večerjo. Idealno za druženje in pogovore povezane z emobilnostjo. Pogovor v živo je vsekakor nekaj, kar smo v času epidemije pogrešali.
Spoznali smo gospo Ellen Hiep iz nizozemskega združenja VER. Energična oseba, kar se je videlo tudi na panelu. Izvedeli smo, da v kratkem obišče tudi Slovenijo, seveda z električnim vozilom.
Gospod Stephane Semeria prihaja iz francoskega združenje FAUEV. Do sedaj smo bili v stiku z njim samo preko WEB konferenc ali elektronske pošte. Obstaja interes za sodelovanje na področju organizacije skupnih izzivov.
Gospod Christian Peter iz EMC ElektroMobilitätsClub. Če vas kaj zanima v povezavi eMobilnostjo v Avstriji je on pravi naslov. Že večkrat nam je pomagal pri zbiranju informacij o emobilnosti.
Gospa Bridget Phelps iz sorodne organizacije EVA England, zanimiva sogovornica iz Anglije pogovor je potekal z njenim možem. Lastnika enega izmed prvih Lefov v Angliji, še vedno je vozen in v uporabi.
Gospoda Petter Haugneland iz Norsk elbilforening smo spoznali že pred leti na našem obisku v Oslu. Pohvalili smo njihovo pripravljenost na sodelovanje. Obenem je bila še priložnost, da jim podarimo “DeMS starter paket”, nekaj kar je nastalo tudi z njihovo pomočjo.
Z gospodom Rasmus Foged iz danskega združenja Elbilforeningen FDEL smo izmenjali izkušnje z našim lanskoletnim e-izletom po Danski in ugotovili, da so težave skupne, edino pristop je lahko različen.
Na hitro smo spoznali tudi gospoda Łukasz Lewandowski iz poljskega združenja. Prihaja iz Varšave in zastopa EV Klub Polska. Slišali smo tudi govorice o morebitnem jesenskem srečanju EV na Poljskem.
Dostop do večernega dogodka je bil kar zahteven. Marjan se je izkazal s pomočjo.
Pohvale tudi s strani Robert Llewellyn iz Fully Charged
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.