Adijo bencin in dizel

Adijo bencin in dizel

Prišel je novi Fiat 500e, ki ga je moč kupiti samo v električni izvedbi.

Kot vsako leto smo se tudi letos zbrali člani društva DEMS, da se popeljemo po Sloveniji. S startom pred stolpom Vinarium v Lendavi čez Slovenijo in ciljem v Kopru. Za ta namen sem v test od podjetja Avto Triglav Maribor d.o.o. dobil vozilo Fiat 500e v cabrio izvedbi. 

Deležen pozornosti

Na prvi pogled je novi Fiat 500e očitna zapuščina klasike nam znanega »fičota« iz sedemdesetih let prejšnjega stoletja. Seveda je zrastel v vse smeri, tako tehnološko kot po velikosti. Leta 2007 je Fiat predstavil prvega retro 500 z bencinskim motorjem. Izdelovali so ga tudi v električni izvedbi, a ga ni bilo možno kupiti na evropskih tleh. Imel je nekaj pomanjkljivosti, kot so počasno polnjenje AC (6.6 kw), prav tako ni imel možnosti hitrega DC polnjenja.

Sedaj je Fiat zavihal rokave in naredil popravni izpit z odliko. Vozilo je šik in premore karakteristike električno gnanih vozil višjega segmenta današnjega časa. Naj izpostavim polnjenje na AC polnilnici z močjo 11kW, ki malčka napolni v slabih 4 urah ali pa na hitri polnilnici DC do moči 85 kW, kjer se za polnjenje baterije do 80 % potrebuje samo 30 minut – to je hitreje od tekmecev, kot sta Honda in Mini. Od njegovega fosilnega predhodnika se razlikuje tudi po elegantnih oblikovalskih trikih, kot so okrogle sprednje led luči, ki so integrirane v pokrov motorja kot tudi skrite kljuke na vratih in še več oblikovalskih detajlov v notranjosti, kot so polička za indukcijsko polnjenje telefona, kjer je v gumi odlitek silhuete mesta Torino ali pa zadnje luči v obliki črke E.

Cabrio

Ko se usedeš za volan tega malčka, ki je med drugim nastavljiv tudi po višini in globini, se ti ob pogledu na lično oblikovano notranjost kar zasvetijo oči. Na sredini armaturne plošče je velik 10 palični zaslon na dotik z vsemi trenutnimi standardi za povezljivost, kot sta Apple Carplay in Android Avto, ki delujeta tudi brezžično z ličnim in preglednim vmesnikom zadnje generacije Uconnect 5. Kar se tiče pomagal, je Fiat 500e solidno opremljena mala raketa. Prilagodljiv radarski tempomat in sistem za zapustitev voznega pasu delujeta solidno prav tako prepoznava prometne znake in ob vključenem tempomatu s pritiskom na gumb sam prilagodi dovoljeno hitrost vožnje. Izbiramo lahko med tremi voznimi programi Normal, Range in Sharpa, kjer v programu Range vozimo samo s pedalom za plin »One Pedal Driving« ob tem pa regenerira, tudi če je baterija na 100 %.

Spredaj je dovolj prostora za dve odrasli osebi, zadaj je prostora bolj za otroke, vendar za odrasle normalne velikosti in na kratke razdalje so uporabni tudi zadnji sedeži. Prtljažnik je s 185 litri precej majhen, če pa mu poderemo zadnje sedeže pa dobimo 550 litrov uporabnega prostora. Električni motor Fiata 500e premore 118 KM. Kljub teži ene tone in pol je dovolj motoriziran in okreten. Zaradi nizkega težišča je občutek za volanom udoben. Po mestu in okolici se premika kot mali športnik saj v devetih sekundah doseže stotico na števcu. Pri 150 km/h se veselje konča kar pa je tudi dovolj saj takšen Fiat 500e ni namenjen za premagovanje dolgih avtocestnih poti.

 Baterija tega malčka ima kapaciteto 42 kWh bruto oz. 37 kWh neto uporabne energije. To je dokaj solidna velikost baterije za tako majhno vozilo, kar omogoča tudi daljša brezskrbna potovanja, kot je bilo to iz Lendave do Kopra. Pred stolpom Vinarium v Lendavi in napolnjenosti baterije na 95 % začnem pot proti morju. Po prevoženih 187 km avtocestne hitrosti ostane energije še 10 % zato v BS Lukovica, dopolnim baterijo na 65 % oziroma 20 kWh v pol ure. Če bi osrednja Slovenija premogla kakšno hitrejšo polnilnico od 50 kW, bi bil ta čas postanka mnogo krajši, saj Fiat 500e zmore polniti tudi do 85 kW.

Hitro polnjenje

Vožnja tudi pri avtocestni hitrosti ni naporna. Res pa je, da je piš vetra slišen tudi v kabini, saj je bil 500e v cabrio izvedbi s platneno streho. Po postanku pot nadaljujem proti morju, kjer po prevoženih 129 km v uri in 6 minut s povprečno hitrostjo 118 km/h prispem na cilj v Koper na polnilnico Ionity, kjer naredimo test hitrosti polnjenja, povprečna moč je pokazala 70 kW. Po skupno prevoženih 317 km povprečni hitrosti 94 km/h v treh urah in pol (skupaj s polnjenjem) sem prevozil pot skozi Slovenijo. Ob malo manjši hitrosti bi pot prevozil tudi brez potrebnega postanka za polnjenje.

Pogled od spredaj

Sedaj še pa, cena. Zagotovo, če gledaš iz vidika racionalnega nakupa, si tega avta ne boš omislil. Ampak če finance dopuščajo, boš dobil avto, ki ima korenine globoko v zgodovino, kajti vozilo je polno čustev in oblikovalskih detajlov po vrhu pa še soliden električni avto. Zato premislite in ga testirajte, ker ko enkrat sediš v tem avtu dobiš občutek, da ga želiš imeti. Moram vas posvariti -bodite pripravljeni, če se boste z vozilom peljali, se lahko zgodi, da ga boste po vsej sili želeli imeti v garaži.

 

Boštjan Završnik

Leave a Reply