Zakaj ni možno plačevati storitev polnjenja EV s plačilno kartico?

Zakaj ni možno plačevati storitev polnjenja EV s plačilno kartico?

ZIAG in AFIR

V Sloveniji že nekaj časa velja Zakon o infrastrukturi za alternativna goriva in spodbujanju prehoda na alternativna goriva v prometu (ZIAG), prav tako pa uredba (EU) 2023/1804 z dne 13. septembra 2023, ki določa vzpostavitev infrastrukture za alternativna goriva, bolj znana pod kratico AFIR.

Plačevanje s plačilnimi karticami

Pisalo se je leto 2015 v Nemčiji. Polnilnica ima nadstrešek in omogoča aktivacijo in plačilo s plačilno kartico.

Po teh zakonodajnih določbah morajo od 14. aprila 2024 vsa nova polnilna mesta z močjo polnjenja, večjo od 50 kW, omogočiti ad-hoc plačevanje s plačilnimi karticami. Če tega ne bodo upoštevali, zakon predvideva kazni: do 10.000 € za pravno osebo in do 4000 € za odgovorno osebo. Za nadzor skladnosti teh predpisov na terenu so po zakonu odgovorni trije različni inšpektorati.

(nadzor)
(1) Če ni v tem zakonu drugače določeno, nadzor nad izvajanjem tega zakona opravlja inšpektorat, pristojen za promet.
(2) Ne glede na prejšnji odstavek nadzor nad izvajanjem tega zakona v delu, ki ureja tehnične zahteve za polnilno in oskrbovalno infrastrukturo za alternativna goriva, opravlja inšpektorat, pristojen za energijo.
(3) Inšpektorat, pristojen za nadzor trga, izvaja nadzor nad izpolnjevanjem obveznosti glede storitev polnjenja in oskrbe cestnih vozil iz prvega, drugega in četrtega odstavka 22. člena, drugega in tretjega odstavka 27. člena, drugega in tretjega odstavka 29. člena, ter nad izvajanjem obveznosti glede zagotavljanja informacij uporabnikom iz 34. in 35. člena tega zakona.

Ocenjevanje javno dostopne polnilne infrastrukture

V okviru projekta Ocenjevanje javno dostopne polnilne infrastrukture smo ugotovili, da niti eden izmed preverjenih ponudnikov ne omogoča plačevanja s plačilno kartico oziroma da bralniki kartic niso delovali. Med ponudniki, ki smo jih preverjali, so Petrol, Tesla, Moon in Elevat.

Obiskane lokacije 10/2024.

Seznam lokacij, kjer smo zaznali neskladja, vključuje:

  1. Tesla Supercharger Koper (Tesla)
  2. Aerodrom Portorož (Moon)
  3. A2 Avtocestno počivališče Grič – Čatež (Petrol)
  4. Plan-net auto, Ljubljana (neznan ponudnik)
  5. A5 Avtocestno počivališče Murska Sobota – sever (Petrol)
  6. A1 Avtocestno počivališče Maribor – vzhod (Petrol)
  7. Elevat, Jadranska, Maribor (Elevat)
  8. Supernova, Maribor (Petrol)

Namen tega zapisa je opozoriti na zakonska neskladja, ki smo jih zaznali na terenu. Razumemo, da se pri vzpostavitvi delujočih sistemov lahko pojavijo tehnični izzivi, vendar pa je neupoštevanje jasno določene zakonodaje popolnoma nesprejemljivo. Omogočanje preprostega načina plačevanja storitev polnjenja je v interesu tako potrošnikov kot tudi ponudnikov.

Tesla Supercharger Koper (Tesla)
Aerodrom Portorož (Moon)
A5 Avtocestno počivališče Murska Sobota – sever (Petrol)
Plan-net auto, Ljubljana (neznan ponudnik)

Terensko delo se je zaključilo 23. oktobra 2024, pri čemer je za vsako lokacijo izdelan komisijski zapisnik. Pri večini ogledov so sodelovali tudi predstavniki Ministrstva za okolje, podnebje in energijo.

Zapisal
Ignac Završnik

Leave a Reply