Kaj se dogaja z e-mobilnostjo na sončni strani Alp?

Kaj se dogaja z e-mobilnostjo na sončni strani Alp?

V preteklih dneh smo prejeli precej telefonskih klicev in elektronskih sporočil z različnih koncev Slovenije. Vsebina je podobna in posplošeno se glasi: “Naročil sem električno vozilo in čez noč se je, zaradi nižje nepovratne finančne spodbude, cena dvignila za 22 %. Takšnega dviga cene si ne morem privoščiti. ”  

Obvestilo Eko sklada

Poleg že znane negotovosti dobav električnih vozil se je temu dodal še dejavnik nestabilnosti nepovratne finančne spodbude. Letos je to že drugo znižanje, ki pa nima podlage v številu prodanih električnih vozil.

Na segmentu cenovno dosegljivih, pa smo s kapico 20 % dosegli to, da so vstopni modeli še dražji in s tem še težje dosegljivi širši populaciji.

Renault Twingo Z.E. Life R80

Izračun po starem:          17.480 € – 6.000 € = 11.480 €

Izračun po novem:          17.480 € – (17.480*20%=3.496 €) = 13.984 €

Razlika:                             2.504 € oziroma višja cena za +21,81 %

Vir: Renault

Država bo spodbudila nakup dizelskih/bencinskih vozil v višjih cenovnih razredih. 

Drug primer pokriva spremenjen obračun davka na motorna vozila (DMV), ki pride v veljavo s 1. 1. 2021. Do sedaj je v primeru nakupa električnega vozila Audi eTron 55 z maloprodajno ceno 84.740 € obstajala možnost pridobitve nepovratne finančne spodbude v višini 6.000 €, po novem te možnosti ni več.  V primeru nakupa primerljivega dizelskega vozila Audi Q8 45 TDI, ki ima trenutno maloprodajno ceno 84.740 €,  je zgodba drugačna. Zaradi nižjega davka na motorna vozila (DMV) bo to vozilo po trenutnih izračunih cenejše za 5.835 €.

Kaj lahko sklepamo iz zgoraj zapisanega?

  1. Prebivalstvu s povprečnimi dohodki se zmanjšuje možnost nakupa električnih vozil.
  2. Z nižjim davkom na motorna vozila (DMV) v višjem cenovnem razredu spodbujamo nakup dizelskih/bencinskih vozil.

V primerjavi s sosednjimi državami se iz zgledne države spuščamo po lestvicah navzdol.

Po podatkih o številu električnih vozil na 100.000 prebivalcev je bila lestvica julija 2020 v primerjavi s sosednjimi državami naslednja:

  1. Avstrija 509
  2. Slovenija 161
  3. Italija 89
  4. Madžarska 74
  5. Hrvaška 25 

Po nepovratni finančni spodbudi smo sedaj v primerjavi s sosedi na zadnjem mestu. Prvo mesto pripada Avstriji in tam ni slišati izgovorov, da imajo že dovolj električnih vozil. Novo sprejeti ukrepi lahko v Sloveniji povzročijo zamik prehoda, onemogočiti pa ga več ne morejo. 

Drug problem pa so emisije CO2 na podlagi novih vozil. Če si ogledamo spodnje številke smo glede na sosednje države zopet na sredini primerjalne lestvice. Zadnji podatki so iz leta 2019, glede na prodajne statistike v letu 2020, bomo šli po lestvici navzdol.

    1. Italija 119,4
    2. Hrvaška 119,4
    3. Slovenija 123,7
    4. Avstrija 125,5
    5. Madžarska 131,8

Usmeritve EU so jasne in napačne lokalne odločitve bodo pustile posledice v nedoseganju ekoloških ciljev na področju prometa, ki smo jih sprejeli v Sloveniji. 

za DeMS, Ignac Završnik

Leave a Reply