Statistika dneva
Prevožena razdalja 380 km
Testiranih polnilnic 14
Delujočih 10
Vreme ni bilo primerno za kopanje in tudi nakupovanje je odpadlo, ker je bil praznik. Zato sem se odločil popeljati po Sloveniji in preizkusiti zanesljivosti polnilne infrastrukture za električna vozila, predvsem polnilnice, kjer obstaja možnost hitrega DC polnjenja.
Pot se je začela s Ptuja skozi Poljčane, prvi postanek je bil v kraju Pristava pri Mestinju, kjer stoji prva polnilnica. Priključim vozilo, uporabim njihovo aplikacijo za zagon polnjenja, po pretečeni minuti se ne zgodi nič, zato poskus ponovim, polnilnica se še vedno ne odziva. Uporabim gumb za reset polnilnice polnilnica, začne polniti z močjo 8 kW (polnim 10 minut).
Odpravim se naprej proti Športni dvorani Podčetrtek do polnilnice istega proizvajalca, priklopim vozilo, polnilnica začne polniti z močjo 14 kW. Po kratkem ogledu okolice se pot nadaljuje do bližnje trgovine Jager, kjer stoji enaka polnilnica. Brez reseta oz. izklopa glavnega stikala se polnjenje ni začelo. Po začetku polnjenja je bila moč slabih 7 kW.
Naslednji preizkus je v kraju Kozje, kjer ob avtobusni postaji stoji polnilnica v senci, pod drevesi. Polnjenje poteka brez težav, z močjo 14 kW. Sosednje polnilno mesto je bilo zasedeno s fosilnim vozilom, prijazno mu pustim obvestilo DeMS-a, da se to ne počne.
Naslednji cilj – gasilski dom v kraju Podsreda, kjer polnilnica ni delovala oziroma bi bilo možno polnjenje na »šuko« vtičnici. Pri gradu Podsreda polnilnica deluje brezhibno, moč polnjenja 14 kW. Ogledam si grad in nadaljujem pot do termoelektrarne Brestanica.
V zraku kar iskri od količine elektrike, vendar na žalost v tem kraju stoji le ena polnilnica moči 50 kW, ki pa na žalost ne deluje. Žalostno je, da takšen kraj vključno s Krškim, kjer se proizvaja električna energija, premoreta le eno polnilnico, pa še ta ne deluje.
Naslednji postanek je v kraju Šentjernej, kjer polnilnica omogoča prav tako polnjenje z močjo 14 kW. Med tem, ko sem polnil svojega Nissana, se je pripeljal gospod z e-Golfom, želel je priklopiti vozilo s kablom Type2, tega pa ta polnilnica ne omogoča. Ker je začetnik v svetu e-mobilnosti ni vedel, da lahko polni vozilo tudi na CCS priključek. Prijazno sem mu ponudil, da ko zaključim, mu lahko vklopim polnjenje in z veseljem se je strinjal. Po končanem preizkusu ga priključim na CCS in se odpeljem. Po osmih minutah dobim sporočilo, da se je polnjenje prekinilo. Glede na to, da sem obljubil, da bom dal polniti njegovo vozilo, sem zadevo ponovil še 9x, da se je vozilo napolnilo iz 40 % na 80 % (mislim, da dodatna obrazložitev ni potrebna).
Naslednje so Dolenjske Toplice, kjer stoji polnilnica na parkirišču pod drevesi v senci, moč polnjenja pa ne presega 10kW. Pri občini stoji še ena in preverim še to – po 5 poizkusih ugotovim, da polnilnica ne deluje. Zgodba se ponovi v kraju Mirna Peč.
V Trebnjem je bil že skrajni čas za kosilo in tam stoji polnilnica z zgledno polnilno močjo, in sicer 29kW. Polnilnica je delovala brez problema in v času kosila vozilo napolnila iz 15 % na 90 %, ko se je polnjenje samodejno prekinilo.
Po prihodu v Mercator Šiška na prostem polnilnem mestu napolnim baterijo za pot proti domu. Naj poudarim, da me polnilnica pri Mercatorju še ni razočarala (če je le prosta).
Zadnji hitri osemminutni postanek je bil počivališče BS Tepanje, kjer se je vozilo polnilo z 42 kW.
Iz vsega zapisanega naj vsak sam presodi ali si to res želimo za prihodnost e-mobilnosti. Res je, da je večina polnilnic delovala, ampak ali moramo imeti uporabniki električnih vozil res veliko tehničnega znanja, da lahko uspešno polnimo vozilo. Zakaj ne moremo enostavno vzeti ročke za polnjenje kot na bencinski črpalki in vozilo preprosto napolniti. Kako naj osebo z manj tehničnega znanja pošljemo na pot z električnim vozilom. Pri takšni infrastukturi, ki je uporabna samo za določene ljudi, ne moremo pričakovati širjenja e-mobilnosti.
Moram pohvaliti polnilnico v Trebnjem moči 30 kW, ki vam vozilo v času obiska restavracije ali ogleda mesta napolni za dodatnih 150 do 200 km. Takšnih bi moralo biti več v mestnih središčih, trgovskih centrih in ob gostinskih lokalih, seveda brezhibno delujočih.
Kar se pa tiče DC polnilnic, ki polnijo z močjo 10 kW, so uporabna samo še za starejša vozila, ki ne premorejo AC polnilca z močjo več kot 3 kW ali 6 kW, kajti vsa novejša vozila premorejo 11 kW AC polnilec in lahko polnijo na mnogo cenejših AC polnilnicah. Vse statuse sem zabeležil tudi v aplikaciji Plugshare, kjer pa opažam, da uporabniki zelo malo kdaj zabeležijo stanje polnilnice. Menim, da nam je to lahko v veliko pomoč, da se ne vozimo na lokacije, kjer je status po večinoma negativen.
Zapisal
Boštjan Završnik
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.