DeMS se je 11. 9. 2024 odpravil v Bratislavo na odprtje po besedah organizatorja najmočnejšega polnilnega parka v Evropi.
Na parkirišču trgovinskega parka v vzhodnem trgovinskem območju Bratislave blizu letališča in avtoceste nas je pričakal polnilni park s tremi sateliti s po dvema kabloma CCS in nad njimi veliki dizajnerski totemi.
Na odprtju je Patrik Križanský, ki je aktiven tudi v organizaciji AVERE, predstavil interesno združenje elektromobilnosti slovaške SEVA. Združenje predstavlja 70 članov podjetij, ki delujejo na področju emobilnosti na Slovaškem.
Predstavnik ejoin Martin Salamon je predstavil podjetje in njihove produkte. Izvedeli smo, da ejoin ni samo ponudnik storitve polnjenja, temveč tudi proizvaja lastne DC-polnilnice in ima svojo programsko podporo za upravljanje. Najnovejša pridobitev je zastopstvo za prodajo opreme za polnilne parke Huawei, ki so ga tudi predstavili na odprtju. Izvedeli smo, da je to prvi tak Huaweiev polnilni park v Evropi.
Zanimivost polnilnega parka je, da se napaja iz ene napajalne enote, ki ima možnost zagotavljanja 720 kW enosmerne moči do 12 ročkam CCS2. Priključna moč na omrežje zmore 600 kW in dodatnih 120 kW lahko doda s priključitvijo do treh blokov baterijskih sistemov Huawei (vsak z 200 kWh) ali pa drugega enosmernega vira, kot je, recimo, dovolj zmogljiva sončna elektrarna. Celotno razpoložljivo moč lahko v blokih po 50 kW razporeja dinamično med polnjenjem med vse priključene ročke CCS2 glede na potrebe in zmogljivosti vozil. Posebnost te napajalne enote je, da je tekočinsko hlajena in je zato precej kompaktnejša od podobno zmogljive konkurence ter na lokaciji ne ustvarja toliko hrupa ventilatorjev, kot jih poznamo pri podobnih konfiguracijah parkov Ionity, Tesla in podobnih.
Sateliti lahko zagotavljajo ročke CCS2 z dolžino kabla 5 m in močjo do 250 kW, ročke z vodno hlajenim 5-metrskim kablom do moči 480 kW in celo ročke s 7-metrskim vodno hlajenim kablom ter protiutežjo za lažje rokovanje z močjo do 480 kW. Na odprti lokaciji so na voljo vse tri različice.
Polnilni park je zgrajen skladno z novo evropsko zakonodajo AFIR in ima na voljo ad hoc plačevanje s kreditno kartico prek plačilnega terminala po dokaj zmerni ceni 47 centov/kWh brez stroška priključnine.
Trditev na predstavitvi, da je ta polnilni park najmočnejši v Evropi, ne drži popolnoma, saj je po Evropi precej polnilnih parkov, kjer je na eni lokaciji tudi po več deset ultrahitrih priključkov, vendar so sestavljeni z več napajalnimi enotami moči okoli 500 kW in noben priključek ne omogoča polnilne moči nad 400 kW, še manj pa jih omogoča brezhibno integracijo z baterijskim sistemom, povezanim prek enosmerne napetosti.
Park so odprli predstavniki podjetja ejoin, vladni predstavniki in zlati slovaški olimpijec v spustu z gorskim kolesom, ki se je pripeljal s Tesla Cybertruckom, na katerem sta bili obešene dve gorski kolesi.
Seveda se je zabava šele začela, ko se je priključil na najzmogljivejši priključek ravno Cybertuck, ki je prispel na lokacijo z baterijo s 3 % in v prvi minuti potegnil 405 kW moči ter tako prikazal polno zmogljivost polnilnice. Zanimivo pa je, da ima Cybertuck precej zmogljivo in tiho hlajenje med polnjenjem tudi pri teh ekstremnih močeh in se lahko ob avtu normalno pogovarjaš (drugi Teslini modeli pri močeh nad 150 kW kar precej rohnijo). Tudi ko je bilo v polnilnem parku priključenih več vozil hkrati, se glavna napajalna enota ni prav nič slišala, kar pomeni, da trditve Huaweia glede nižjega hrupa v okolici držijo.
Cybertuck je imel precej impresiven prihod, ko je na dokaj omejenem prostoru parkiral svojih 5,68 m dolžine in 2,44 m širine z ogledali, zahvaljujoč obračanju vseh štirih koles. V oči nam je padla precej dolga pojava vozila, ko je bil popolnoma spuščen v nastavitvi »Entry Air«, kjer ima skupno višino samo 174 cm. Ko so ga dvignili na »Very High Air« s 189 cm, pa je bil bolj skladen in je na daljavo skrival svojo dolžino (če v bližini ni bilo drugih »pritlikavih« vozil).
V Evropi s tako zverino ne bi mogel prav veliko početi, saj imaš težave zaradi dimenzij na vsakem koraku, od podzemnih garaž zaradi širine, do parkirnih mest zaradi širine in dolžine, pa tudi z vožnjo po starih mestnih jedrih.
Mogoče je še največja omejitev Cybertrucka v Evropi njegova teža s 3025 kg, ki je sicer glede na orjaško baterijo s 123 kWh in izdelavo iz debele nerjaveče pločevine dokaj »zmerna«, še posebej v primerjavi z Audi eTronom, ki ima 2695 kg in baterijo s 95 kWh.
Ampak suha teža vozila brez voznika 3025 kg pomeni, da se vanj lahko namesti samo pet odraslih oseb s kreditno kartico in telefonom, pa že dosežemo evropsko zgornjo dovoljeno mejo za kategorijo B – 3500 kg. Torej pozabite družinske dopuste z vso poletno kramo ali optimiste, ki bi nadeli bivalno nadgradnjo za kampiranje – v Evropi NE!
Zapisal
Marko Logonder
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.