Obiskali smo tovarno Rimac

Obiskali smo tovarno Rimac

Električna DeMS-ekspedicija: razkrivanje čudes Rimčeve tovarne inovacij ⚡?

Že dolgo smo si v društvu želeli obiskati tovarno Rimac v Zagrebu in to spremljali že od »koronačasov« naprej, saj so imeli zaprto za obiskovalce (razen nekaj izjem) še dolgo po koroni. V novicah so po e-pošti obvestili zainteresirane, da se spet odpirajo za oglede. Ogledi trajajo okoli 90 minut, zajemajo pa:

  • Zgodovinski uvod
  • Razstavni prostor
  • Tapetništvo
  • Ožičenje
  • Proizvodne linije
  • Proizvodnja baterij
  • Sestava vozil/komponent
  • Konec linije/kakovost/hypergarage

Vir: Factory tours – Rimac Automobili (rimac-automobili.com)

Na en ogled (na vodiča) sprejmejo do 25 oseb, vstopnice pa si je treba kupiti vnaprej na spletu in si tako rezervirati svoje mesto. Dobesedno od danes do jutri se je pokazala priložnost. Želeli smo organizirati ogled v sredo, 20. 12. 2023, vendar je bilo na voljo le še 7 vstopnic. Tako smo se odločili za Morning Tour v angleškem jeziku v torek, 19. 12. 2023, ob 8.30, kjer je bilo na voljo še 17 vstopnic. Zgrabili smo priložnost, obvestili člane DeMS-a o tej priložnosti, takoj kupili karte prek spletne strani Entrio.hr, da ne poidejo, in že naslednji dan odšli na obisk tovarne. Ogled si je plačal vsak sam, torej v lastni režiji.

Omejitve

Nekateri naši člani so že bili na obisku tovarne. Že med potjo smo razpravljali, kateri naslov je pravi, ali Sveta Nedelja ali Jankomir. Odšli smo na naslov na kartah, na Ul. Velimira Škorpika 26, Zagreb – Jankomir. Pričakala nas je čisto nova velika tovarna. Na parkirišču pred podjetjem smo lahko tudi polnili naše električno vozilo. 

Že na vhodu so nas opremili s slušalkami in RFID-karticami. 

Skupaj z mlado vodičko, a izjemno tehnično podkovano, ki nam je predstavljala v odlični tekoči angleščini, smo skupaj s preostalimi obiskovalci odšli v notranjost podjetja. Bilo nas je okoli 15–20. Vse osebne stvari razen telefonov smo morali pustiti v omaricah. Malo za šalo – da nas ne bo »zeblo«, so nas opremili z Rimac-haljami. Halje so sicer namenjene ohranjanju čistoče prostorov med samim obiskom, tudi na stranišče je prepovedano iti s haljo. Tako smo lahko šli na WC le pred ogledom ali po njem. Na začetku smo se imeli možnost slikati z razstavnima avtomobiloma v preddverju tovarne, kjer smo prejeli že kar precej informacij s strani vodičke. To je bil eden od dveh prostorov znotraj tovarne, kjer je bilo dovoljeno fotografirati.

Med ogledom smo najprej odšli v prvo nadstropje, kjer smo videli na stotine računalnikov in mladih strokovnjakov. Od 2100 zaposlenih, katerih povprečna starost je 32 let, jih dela samo 20 % v proizvodnji.

Povedala je tudi, da so hišnim ljubljenčkom prijazno podjetje, tako da smo imeli priložnost srečati tudi kakšnega kužka. Najprej smo si ogledali proizvodnjo z balkona, kjer smo lahko celo fotografirali. To je bil drugi prostor znotraj tovarne, kjer je bilo dovoljeno fotografiranje. Tam ne izdelujejo le Nevere, ampak tudi druge športne električarje in sklope zanje. Takoj smo videli, da ni robotov, ker je to butična izdelava avtomobilov po začetni ceni (brez davka) 2,1 milijona evrov.

V drugem delu ogleda tovarne pa so nas še ozemljili s posebnimi obuvali – kapico za na čevlje z vrvico, ki smo si jo morali zatlačiti v svoje obuvalo. Pri ogledu proizvodnje nas je pri ogledu sestavljanja presenetilo, da niso uporabljali rokavic. Opazili smo tudi delavca z večjim plastičnim kladivom v roki. Videli smo izdelavo blokov za baterije. Kvadratni so za zadaj in spredaj, podolgovati pa gredo na sredino, tako je torej baterija v avtu položena v obliki črke H. V avtomobilu je več kot sedem tisoč okroglih baterij, podobno kot pri Tesli. Vsake tri dni nastane novo vozilo za že znanega kupca.

Nekatera vozila so bila že izdelana in so se tiho pomikala skozi razna testiranja. Najbolj zanimivo je bilo tuširanje vsakega vozila – ne, da bi bil čist, ampak da vidijo, če kje pušča. Videli smo tudi zbirko vozil Mateja Rimca – tam je bilo nekaj prvih Never, BMW-jev, Mercedes in še druga vozila; celo hrošč. 

Nevere žal nismo mogli preizkusiti na testni vožnji, saj je testiranje vozila možno le za kupce.

Na koncu so nas razzemljili (sezuli smo kapice za čevlje), vrnili smo halje in se preoblekli nazaj v naše bunde ter vzeli osebne stvari iz zaklenjenih boksov. Zunaj smo pri checkoutu vrnili še RFID-kartice ter napravo za poslušanje. Enoušesno slušalko smo lahko obdržali.

Še bomo navezali stike in se poskusili dogovoriti za voden ogled za večje skupine, kjer bomo imeli dovolj časa za predčasno organizacijo in obveščanje naših članov po družbenih omrežjih in internih kanalih za obveščanje (Viber, koledar).

Lastniška struktura

Nekaj dejstev:

Rimac Automobili je hrvaško podjetje za proizvodnjo električnih vozil in razvoj tehnologij. Ustanovil ga je Mate Rimac leta 2009, ko je bil star le 21 let.

Tovarna v Zagrebu, kjer se rojevajo sanje o hitrosti, je stičišče najnaprednejše tehnologije. Tam se izvaja izjemno skrbna butična izdelava vozil, katerih cene se začnejo pri 2,1 milijona evrov (brez davka).

Rimac ni zgolj proizvajalec avtomobilov; je gonilna sila in inovacijski partner prestižnih znamk, vključno z Astonom Martinom in Porschejem, pri oblikovanju prihodnosti električne tehnologije.

Podjetje blesti v inovacijah na področju baterijske tehnologije, kar igra ključno vlogo pri ustvarjanju visokozmogljivih električnih avtomobilov, ki premikajo meje pričakovanj.

Samo v letu 2022 so zaposlili več kot 700 novih oseb in dobili tudi priznanje najboljšega zaposlovalca. To kaže na izjemno usmerjenost v kadre in skokovito širitev podjetja. Imajo le petodstotni turnover zaposlenih, se pravi, da jih večina ostane delati še naprej v podjetju.

Zapis in fotografije: Marjan Božič, Dubravka Bošnjak, Ignac Završnik

Leave a Reply