EVS37 Seoul, Koreja

EVS37 Seoul, Koreja

Svečana otvoritev (vir EVS37.org)

EVS37, mednarodna konferenca Electric Vehicle Symposium, je letos gostovala v živahnem Seulu. Ta prestižni dogodek predstavlja enega najpomembnejših zbirališč vodilnih strokovnjakov, raziskovalcev, industrije in predstavnikov vlad, ki se posvečajo najnovejšim trendom, tehnološkim inovacijam ter izzivom na področju električne mobilnosti. Organizirana s strani Svetovnega združenja za električna vozila (WEVA), ki združuje Electric Drive Transportation Association (EDTA) v Severni Ameriki, Evropsko združenje za elektromobilnost (AVERE) v Evropi ter združenje Electric Vehicle Association of the Asia Pacific (EVAAP) v Aziji in Pacifiku, ta konferenca predstavlja vrhunski dogodek na svetovni ravni v električni mobilnosti. EVS ima bogato zgodovino, saj sega v leto 1969, ko je bil prvič organiziran v Phoenixu, Arizoni, ZDA. Nazadnje smo obiskali EVS35 v Oslu. Takrat še kot obiskovalci, letos pa že v vlogi predavatelja. 

Otvoritev (vir EVS37.org)

Nekaj zanimivih številk letošnje konference EVS37 v Seulu: 1056 udeležencev simpozija iz 36 držav, več kot 10.000 obiskovalcev iz 49 držav ter 328 predstavitev iz 28 držav. Bili smo povabljeni s strani organizatorjev, da predstavimo skupni projekt Društva e-mobilnost Slovenija in Zveze potrošnikov Slovenije, imenovan Ocenjevanje polnilne infrastrukture. Veseli nas, da smo lahko predstavljali Slovenijo na tem pomembnem dogodku, in to kot edini predstavniki naše države.

Predstavitev projekta (vir EVS37.org)

Naše delo je tako bilo deležno po predstavitvi v Oslu na Nordic EV Summit še globalne predstavitve na EVS37.

Best Oral Presentation Awards (vir EVS37.org)

Na podlagi uspešne predstavitve smo dobili tudi nagrado Best Oral Presentation Award. Nekaj pohval v obliki komentarjev z objave na omrežju Linkedln.

Imeli smo priložnost srečati se s Korejskim združenjem voznikov električnih vozil (KEVUA), ki šteje kar 4000 članov. (http://kevua.org/). Fascinantno je, kako se spopadajo z drugačnimi izzivi kot mi v Sloveniji. Glavna ovira, s katero se soočajo, so vozila z notranjim izgorevanjem, ki zasedajo polnilna mesta. Kljub temu uživajo izjemno podporo države, saj imajo vozniki električnih vozil kar 50 % popusta pri cestninah in parkiranju. Poleg tega je na voljo tudi nepovratna finančna spodbuda ob nakupu vozila, ki pa je odvisna od velikosti baterije. Plačevanje storitve polnjenja BEV s kreditnimi karticami obstaja od samega začetka, enako velja za jasno ceno kWh, tako da naših težav v EU pravzaprav niso razumeli. Cena 350 WON za kWh na polnilni postaji moči 200 kW je natanko 0,24 €/kWh. Za naše razmere izredno ugodno. Med njihovimi člani je tudi izredno popularno kampiranje v naravi, kjer jim električno vozilo postane občasno tudi spalnica. (https://youtu.be/sYZNNmfjjvk?si=sAJfbMYUhOPysswz) Povabili smo jih v združenje GEVA, zato upamo, da se bomo lahko znova srečali tudi tam.

Intervju za GEVA, širši pogled na emobilnost v Koreji
KEVUA

Sam dogodek je razdeljen na dva vzporedna sklopa. En je strokoven z različnimi strokovnimi predstavitvami in predavanji, drugi pa razstava podjetij, organizacij s področja elektrifikacije prometa. Prevladovala so korejska podjetja, kot so Hyundai Motor Company, Samsung SDI in LG, kar je tudi razumljivo.

Hyundai Motor Group je z modelom vozila PV5 predstavil revolucionarno tehnologijo Easy Swap, ki omogoča enostavno menjavo modulov vozil. Ta inovacija, ki uporablja pritrdilni in odklopni modul na zadnjem delu vozila, omogoča prilagodljivo spreminjanje vozila v tovornjak, kombi in druge oblike, kar omogoča prilagajanje vozila uporabniškemu življenjskemu slogu. Tehnologija Easy Swap bo prvič uporabljena pri Kiinem PBV, ki naj bi bil predstavljen prihodnje leto.

Hyundai Mobis je predstavil vozilo Mobion, ki je bilo prvič razkrito na dogodku CES 2024. Mobion je konceptno vozilo, ki je opremljeno s sistemom e-Corner in tehnologijo komunikacijske razsvetljave ter simbolizira napredno tehnologijo elektrifikacije, ki jo Hyundai Mobis razvija, kot je npr. obračanje na mestu.

Hyundai MOBIS (vir EVS37.org)

Easy Charger je predstavil celotno linijo polnilnic, ki vključuje hitre polnilnice z močjo 100 kW / 200 kW / 320 kW, polnilnice srednje hitrosti s prilagodljivo močjo 30 kW / 40 kW / 60 kW / 80 kW ter počasne polnilnice z močjo 7 kW / 11 kW / 22 kW. Za hitre polnilnice so bile nameščene termovizijske in običajne kamere, ki omogočajo takojšen odziv v primeru nepričakovanih požarov ter preprečujejo prekinitve polnjenja. 15-palčni LCD je prikazoval tudi slike iz kamer ter oglase. Uporaba termičnih kamer kot načina za zaščito polnilnih mest pred požari predstavlja inovacijo na področju polnilne infrastrukture, ki smo jo prvič opazili na trgu. Prodajalec je zagotovil, da postaja ta varnostna funkcija postopoma zakonska obveznost v Koreji, vendar žal nismo mogli preveriti, ali to dejansko drži.

Na razstavnem delu so različna podjetja predstavljala rešitve za obvladovanje potencialnih požarov pri električnih vozilih. Med preprostimi in učinkovitimi rešitvami izstopajo požarne odeje z vgrajenim sistemom za gašenje. Čeprav statistika požarov kaže, da je nevarnost vžiga pri električnih vozilih z baterijskim pogonom kar 20-krat manjša kot pri vozilih z notranjim izgorevanjem, je ključno ohranjati previdnost in sprejemati varnostne ukrepe, ki nikoli niso odveč.

 

Sodelujoča podjetja

Strokovni del je bil razdeljen v različna predavanja in večinoma so se tudi časovno prepletala, tako da je bilo fizično nemogoče biti na vseh. Zato smo si izbrali tista, ki so nam bila najbolj zanimiva. Z objavo zanimivih predstavitev bomo nadaljevali tudi v drugih zapisih.

Uvodoma nas je pozdravil g. Myoungho Sunwoo kot predsednik kongresa EVS37 in organizacij WEVA in EVAAP.

g. Myoungho Sunwoo (vir EVS37.org)

Naslednji pozdravni nagovor je sledil iz Korejskega ministrstva za okolje s strani ga. Wha-jin HAN.

ga. Wha-jin HAN (vir EVS37.org)

Po video zvezi nas je nagovoril tudi g. Se-hoon OH, župan Seula.

g. Se-hoon OH (vir EVS37.org)

Vsi ti nagovori so potekali v korejskem jeziku s poznejšim prevodom. Treba je priznati, da je bilo to malce neugodno za razumevanje.

Skupni del se je nadaljeval s plenarnim zasedanjem, ki ga je odprl Donghee HAN iz Hyundai Motors Company. Svojo uvodno predstavitev je razdelil v tri točke. Izzivi, inovacije in načrt poti.

Ena izmed zanimivosti je prvi HeV Lohner-Porsche iz leta 1901. 

Primerjava ICE in BEV
Emisije so stvar vira energije
Inovacije
Načrt razvojne poti BEV
Kako doseči ogljično nevtralnost, na korejski način

Še aktivnosti izven uradnega dela.

Po predhodnem dogovoru smo obiskali slovensko veleposlaništvo v Seulu, kjer smo imeli prijeten sestanek z veleposlanikom g. Jernejem Müllerjem in g. Domnom Petelinom. Pogovor je potekal v sproščenem vzdušju, med katerim smo izmenjali aktualne informacije o stanju e-mobilnosti tako v Sloveniji kot tudi v Koreji. V Koreji je cena električne energije nižja kot v Sloveniji, enako pa velja tudi za naftne derivate. Zanimivo dejstvo, ki smo ga izvedeli, je bilo, da so na veleposlaništvu razmišljali o nakupu službenega električnega vozila, vendar se žal ni izšlo. Morda se bo ta možnost ponudila ob naslednji priložnosti

V sklopu konferenčnega dela smo imeli prvi večer tudi gala večerjo, bogato z umetniškim programom in podelitvijo nagrad ter vabilom za naslednji dogodek EVS38 v Göteborgu.

Vhod na Grand Ballroom (vir EVS37.org)
Slavnostna večerja (vir EVS37.org)

Zadnji dan smo popoldne preživeli v parku LG Innovation and Science. Po informacijah organizatorja tam dela kar 25.000 raziskovalcev, čeprav jih žal nismo opazili veliko. Kljub temu je bilo območje izjemno zanimivo in nedvomno vredno obiska

Pred vhodom (vir EVS37.org)
Skupinska fotografija po zaključku ogleda (vir EVS37.org)

Leave a Reply