Povezujemo e-Slovenijo, Lendava–Koper v letu 2024

Povezujemo e-Slovenijo, Lendava–Koper v letu 2024

V soboto, 20. aprila 2024, smo se ob 10. uri zbrali pri Stolpu Vinarium v Lendavi, pripravljeni na potovanje, ki nas je vodilo skozi čudovite pokrajine Slovenije. Naša skupina 15 električnih vozil s 14 vozniki in 1 voznico je premagala dobrih 300 kilometrov poti in srečno prispela do cilja pri hitrih polnilnicah Ionity v Kopru.

Pred dogodkom smo poskrbeli, da smo svoja vozila napolnili na MOL Pince ali bližnjih AC-polnilnicah. Early birds pa smo to opravili že večer pred dogodkom! Možnost polnjenja je bila tudi pri Stolpu Vinarium, kjer smo načrtovali dopolniti baterije električnih vozil na 100 %, vseeno pa smo raje svetovali udeležencem, naj na start pridejo s polno napolnjenimi baterijami, saj so možnosti polnjenja omejene.

Tradicionalno smo prejeli podporo podjetja MOL Slovenija d.o.o., ki je zagotovilo brezplačno hrano in pijačo za vse udeležence pred začetkom poti. Poleg tega so uporabniki električnih vozil lahko brezplačno uporabljali ultra hitro polnilno postajo MOL Pince, kar je bilo za mnoge ključnega pomena.

Pogostitev s strani MOL
Polnjenje na MOL Pince

Na štartu v Lendavi nas je pozdravilo krasno vreme, polno sonca in pozitivnih vibracij! Energije nam ni manjkalo, saj smo bili vsi napolnjeni z navdušenjem in pripravljeni na nepozabno izkušnjo.

Skupinska slika voznikov in sopotnikov pred Stolpom Vinarium

Pred začetkom poti se je župan Janez Magyar pridružil udeležencem pri razglednem stolpu Vinarium v Lendavi, kjer je izrazil podporo in navdušenje nad prizadevanji za spodbujanje e-mobilnosti.

Lendavski župan in predsednik društva DeMS
Zbiranje e-vozil pred Stolpom Vinarium

Z AC-polnilnico pred Stolpom smo imeli na štartu nekaj izzivov pri vzpostavitvi polnjenja.

Blaž pred začetkom polnjenja in po uspešnem začetku
Zbrana e-vozila
Najmlajši udeleženec raziskuje BMW iX2

Ob 11. uri smo vsi skupaj krenili proti Kopru. Izziv ni bil le hitrostna preizkušnja, pač pa primerjava električnih vozil v realnih voznih razmerah ter izmenjava izkušenj med uporabniki električnih vozil. Eden od ključnih kriterijev je namreč tudi število polnjenj e-vozila med potjo idealno je, če vmesno polnjenje sploh ni potrebno!

Večina od nas, ki smo se odločili za celotno pot po avtocesti, smo na začetku vožnje držali hitrost okoli 100–110 km/h. To smo počeli tako zaradi hitrostnih omejitev kot tudi iz previdnosti, ali nam bo uspelo priti do cilja brez vmesnega polnjenja.

110 km/h

Potovanje je bilo polno raznolikosti – od sončnih trenutkov do dežja. Zunanja temperatura se je gibala okoli 13 °C. Kljub vremenskim izzivom smo pokazali, da je vožnja z električnimi vozili izvedljiva in vznemirljiva. 

Aprilsko vreme

V nadaljevanju poti, ko je relief postajal vse bolj naklonjen proti Primorski, se nas je večina lahko odločila bolj pogumno stopiti na »elektriko« ali pa prestaviti v N (t. i. jadranje), saj je relief omogočal postopno zmanjševanje porabe energije med spustom proti Primorski. Ta ugoden relief vsako leto dodatno olajša naše e-potovanje pred prihodom na cilj.

Blaževo videoporočanje
Voznica in najmlajši udeleženec, ki uživa v popoldanskem spancu
Videoporočanje Matjaža, ki je prvi prispel na cilj

Različna električna vozila so pokazala različne zmogljivosti in porabe energije, kar smo zapisali tudi v razpredelnico podatkov vseh vozil na letošnjem izzivu. Kar deset vozil je prispelo na cilj brez vmesnega polnjenja, štiri vozila so opravila eno polnjenje med potjo, eno vozilo pa je imelo dve vmesni polnjenji.

Če izpostavimo le nekaj vozil; Nissan Leaf 40 je pokazal najnižjo porabo električne energije na 100 km, medtem ko je Mustang Mach-e dosegel najvišjo porabo. Največjo povprečno hitrost sta imeli Tesli Y LR. 

Kateri avtomobili so zmogli pot brez vmesnega polnjenja, kateri so potrebovali kratek postanek, kateri pa tudi dva postanka, si lahko ogledate v spodnji tabeli:

Statistika poti Povezujemo eSlovenijo 6.0
  • Informacije o povprečni porabi in kilometrih so pridobljene iz električnih vozil.
  • Pri napolnjenosti baterije manjkata dva podatka (»?«), ker je bil v avtu nastavljen program na »Preostali doseg v km« in ne na »GOM«, ki prikazuje napolnjenost v %.
  • Povprečna moč polnjenja pomeni povprečje prvih 6 minut polnjenja.
  • V testu smo skupno porabili 776 kWh.

Na cilju smo preverili hitrost polnjenja različnih vozil in napolnili baterije za nadaljnjo pot. Čeprav je hitrost polnjenja odvisna od več dejavnikov, kot so vrsta in kapaciteta baterije, so se vozila Tesla ponovno izkazala kot izjemno hitra. Poleg tega smo si izmenjali dragocene izkušnje in uživali v prijetnem vzdušju.

Na cilju pri polnilnicah Ionity v Kopru

Zaključek srečanja je sledil v lokalu Takamaka v Luciji, kjer smo ob okusni hrani in prijetnem vzdušju sklenili dogodek.

Pogled na morje
Okusna hrana

Organizacija je bila odlična, zato že nestrpno pričakujemo naslednji izziv Lendava–Koper. Druženje in izmenjava izkušenj pa ostajata ključna in neprecenljiva sestavina naše skupnosti članov in članic društva e-Mobilnost Slovenija.

Vsem udeležencem se iskreno zahvaljujemo za njihov navdihujoč prispevek k uspehu dogodka. Prav tako se posebej zahvaljujemo organizatorjem, ki so s svojo odlično izvedbo poskrbeli za nemoten potek celotnega dogodka.

Objave v medijih:
Z električnimi vozili iz Lendave do Kopra – lendava.si

Ne zamudite naslednjega izziva vožnje z električnimi vozili in se pridružite naši skupnosti e-mobilnosti!

Lep pozdrav,

Dubravka Bošnjak
članica upravnega odbora
M: +386 (0)51 302 359
E: dubravka.gramc@dems.si

Društvo e-Mobilnost Slovenija

Leave a Reply