Vsi lastniki vozil Tesla vemo, katero vozilo je najbolj nastopaško na vsakem parkirišču. Ko se zadnja vrata odprejo, ni človeka, ki ne bi za trenutek osupnil. Govorim o Tesli Model X, ki ima najbolj tehnološko razvita zadnja vrata. Bolj podrobno pa v videu.
Zdaj pa k bistvu današnjega zapisa. Prijatelj si je že dolgo časa želel Model X, kajti zanj je to sanjski avto. Ko je prodal svoj prejšnji Model S, sem mu priskočil na pomoč z nakupom rabljenega Modela X. Preiskal sem celo Nemčijo in skandinavske države, možnost je bila tudi, da bi vozilo pripeljali iz tujine z raznimi podjetji, ki se ukvarjajo z uvozom, ampak vsako seveda želi plačilo. Potem sem se domislil, da greva lahko z letalom v državo, kjer je vozilo, nato pa z njim nazaj domov. Prvi Model X, ki sem ga našel in je bil prijatelju všeč, je bil iz Poljske, začel sem organizacijo in pogovore s prodajalcem v aplikaciji WhatsApp. Ampak na koncu je vozilo preseglo ceno, ki jo je bil prijatelj pripravljen plačati. Sem pa zdaj vedel, da mora biti Model X nujno modre barve z bež notranjostjo in z vlečno kljuko ter letnik 2020 z baterijo 100 kWh. Točno takšnega sem našel v Belgiji – Model X Long Range Plus 11/2020. Posebnost tega modela je, da so ga delali samo nekaj mesecev, od novembra 2020 do marca 2021 z baterijo 106 kWh bruto ali 98 kWh neto. Kajti Model X z oznako 100D ali novejši Long Range imajo baterije 100 kWh bruto ali 95 kWh neto. Vzpostavil sem stik s prodajalcem v aplikaciji WhatsApp in začel z videoklici. Prosil sem ga za vsako malenkost, ki sem jo lahko videl prek videa. Vozilo sem tudi pregledal v CarFax na podlagi VIN-a. Preverila sva tudi avtohišo, ki je prodajala to vozilo – prva stvar je, da lahko preveriš vse komentarje avtohiše na Googlu. Ko se je zdelo mojemu prijatelju vse, kot mora biti, se je odločil, da ga kupi.
Zdaj pa načrt, kako do Belgije, kako do vozila. Prva zadeva je bila, kako dobiti tablice za prevoz vozila iz Belgije domov. Klical sem podjetje v Belgiji, ki se ukvarja z izvoznimi tablicami, pozneje tudi ugotovil, da so v Belgiji štiri taka podjetja in vsa v isti ulici v Bruslju. Ampak zaplet je bil, da moraš v to podjetje priti pred 9.30, da lahko tablice prevzameš še isti dan ob 16. uri. Vozilo je registrirano za en mesec in z njim se lahko voziš po vsej Evropi, cena je 260 €. Ker ni bilo nobenega letala tako zgodaj zjutraj, da bi lahko prišla do Bruslja za naročilo tablic pred 9.30, sva se odločila za edini let iz Zagreba ob 5.50. Možnost je bila tudi, da greva en dan prej ali celo z avtom, ampak tega nisva mogla zaradi obveznosti v službah. Prodajalec nama je predlagal letališče, ki je samo 20 km stran od njegove avtohiše Car Drive, letališče Charleroi. Ampak podjetje z izvoznimi tablicami je pa v 80 km oddaljenem Bruslju. Upala sva, da naju tja pelje prodajalec.
Prišel je dan odhoda, prijatelj je imel zadnji dan nadomestno vozilo Tesla Model S, ki sem mu ga uredil jaz, kajti ostal je brez svojega Modela S. Vse se je časovno zelo ujelo, tako da naju je zadnji dan uporabe nadomestnega vozila kar sin lastnika vozila odpeljal na letališče v Zagreb. Nekaj pred 8. uro zjutraj sva prispela na letališče Charleroi v Belgijo v upanju, da ujameva v Bruslju podjetje z izvoznimi tablicami. Kaj kmalu je to upanje izpuhtelo, kajti preden prideš iz letala ter ven z letališča, ura teče. Okoli 10. ure naju je prišel na letališče iskat prodajalec in naju odpeljal do svoje avtohiše Car Drive. Takrat je prijatelj prvič zagledal Teslo Model X, bila je točno taka, celo še boljša, kot si jo je predstavljal, zato so vse skrbi, ki jih je imel, v trenutku izpuhtele. Zdaj samo še tablice in pot domov. Uredil je vse papirje s prodajalcem, medtem pa sem jaz prenesel digitalno lastništvo vozila v Teslini aplikaciji. Obstajata dve možnosti, prva lahko traja par dni, kajti vse dokumente in dokaz lastništva pošlješ Tesli, druga pa je, da zaprosiš za menjavo lastnikov v Teslini aplikaciji, če to potrdi prejšnji lastnik, je lahko vozilo vidno v nekaj sekundah. Imela sva ravno to srečo, prejšnja lastnica je potrdila menjavo lastnikov, in prijatelj je zagledal svoj novi Model X v Teslini aplikaciji. Prišel je čas za odhod proti Bruslju, dogovor je bil, da naju pelje prodajalec, ampak se ni izšlo, odpeljal naju je na železniško postajo 2 km proč. Zdaj sva seveda tudi vedela, da bova ostala v Belgiji do naslednjega dneva. Pot z vlakom ni potekala brez težav, ampak to je bila prva in edina težava v celotni zgodbi. Ko si je prijatelj ogledoval avto, je pospravil vse papirje v predal, kajti v mislih je bil že pripravljen na odhod domov. Seveda je navdušenje nad vozilom naredilo svoje. Na vlaku sva na prvi postaji izstopila in našla taksi, ki naju je odpeljal nazaj do avtohiše po papirje, nato nazaj do železniške postaje, k sreči okoli 40 km. Spoznala sva starejšega gospoda taksista, s katerim se je bilo voziti kot na hitrostni dirki po Belgiji. Pot sva nadaljevala z vlakom proti Bruslju. Z vlaka sva izstopila nekaj postaj prej in šla čez Bruselj kar peš do podjetja s tablicami. Se je kar izplačalo, kajti doživela sva mestni utrip. Do podjetja sva prispela okoli 13. ure.
Poskusila sva tudi, ali bi lahko z dodatnim plačilom dobila tablice še isti dan ali jih celo šla iskat tja, kjer jih delajo, ampak ni šlo. Dobiva jih naslednji dan ob 16. uri. To pomeni do 9.30 isti dan ob 16. uri, če zamudiš jutranji rok, naslednji dan ob 16. uri – izdaja tablic je vedno ob 16. uri. Tako sva oddala naročilo za tablice in odšla na zasluženo kosilo ter iskanje hotela za prenočitev. Naslednje jutro sva v hotelu pojedla zajtrk ter se odpravila na manjši krog po mestu ter na kosilo. Po kosilu pa hitro po tablice. Točno ob 16. uri je gospod dobil tablice, naredila se je že kar gneča in med vso to gnečo sem rekel prijatelju, kaj če bi točno na ta dan danes tukaj bila tudi dva Slovenca, ki čakata na tablice.
Glej no glej, čez nekaj sekund gospod iz gneče seže z roko proti nama in reče »Dober dan.« No, pa imamo Slovenca očeta in sina, ki sta kupila Polestar in bosta tudi potrebovala tablice za izvoz. Po kratkem klepetu in prevzemu tablic sva odhitela na železniško postajo, oddaljeno 15 minut hoje od podjetja Bios Transit, in hitro do avtohiše dobro uro od Bruslja. Prispela sva do avtohiše, čez noč se je Model X polnil na šukovtičnici in je imel dobrih 80 %. Okrog 18. ure sva se poslovila od prodajalca ter odšla proti Sloveniji. Pot je potekala čisto brez težav, vse sva prepustila Teslini navigaciji.
Postanki do Slovenije so bili štirje, ampak enega postanka ne bi štel, saj je trajal samo sedem minut. V Slovenijo sva prispela naslednje jutro okoli 8.30, ampak nisva šla domov spat, pač pa naju je navigacija vodila neposredno v službo.
Za kakršnakoli vprašanja ali pomoč pri uvozu iz Belgije pišite na air_sheep@hotmail.com.
Ves potek nakupa vozila si lahko ogledate v dveh delih na mojem kanalu YouTube:
Zapisal
Blaž Hrovat
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.