1000 električnih kilometrov do Berlina

1000 električnih kilometrov do Berlina

Opraviti pot iz Ljubljane do Berlina z električnim vozilom Tesla Model Y je bilo posebno doživetje, saj je udobna in varna vožnja z nizko porabo energije pravi užitek. Pot je bila dolga 996 kilometrov in je trajala 11 ur in 22 minut, nekoliko dlje od prvotnega izračuna, predvsem zaradi oteženih prometnih razmer.

Radovljica, prvi postanek, predvsem zaradi kave.

Iz Ljubljane po avtocesti proti Beljaku. Vozilo Tesla Model Y se je obneslo izjemno dobro, saj je zmogljiva baterija omogočila zanesljivo in učinkovito vožnjo po avtocesti. Nato mimo Salzburga ter na avtocesto A8 proti Münchnu.

Tesla s prav posebno barvo platišč

Vreme ni šlo na roko, pogoji so bili težki, vključno z dežjem in snegom. Temperatura se je gibala od 0 °C do 5 °C, vendar pa se je vozilo Tesla Model Y odlično obneslo v teh razmerah, saj je imelo učinkovito električno klimatsko napravo in ogrevanje, kar je zagotavljalo udobno vožnjo tudi v slabših vremenskih razmerah. Zaradi ledenih ploskev na cestišču je bila odločitev za celoletne gume pravilna.

Polnjenje na polnilnicah Supercharger v omrežju Tesla omogoča zelo hitro polnjenje, ki lahko v nekaterih primerih omogoča več sto kilometrov dosega v samo nekaj minutah. Druge javne polnilnice s standardom CCS lahko omogočajo nižje hitrosti polnjenja, odvisno od moči polnilnice in modela vozila. Zaradi ugodne cene sem večino polnil pri ponudniku hitrega polnjenja Enel. Cena, 0,31 € na kWh, je bila namreč trenutno najnižja, in to brez mesečne naročnine. V primeru Tesla SC je cena višja, in sicer 0,61 € na kWh.

Cena je nižja, vendar tudi izkušnja je temu primerna. Spodaj je primer napake, zaradi katere sem moral vozilo premakniti na drugo polnilno mesto.

Čeprav je bilo na poti kar nekaj ovir, kot so prometne nesreče/zastoji in gradbišča, je zanesljiv navigacijski sistem natančno vodil po najboljši poti do želenega cilja. Pot je vodila po avtocesti A9, vse do Berlina in nato na avtocesto A10, ki obkroža Berlin. 

Veter in izračun

Večina hotelov, ki ponujajo storitve polnjenja električnih vozil, ima polnilne postaje nameščene v garažah ali na parkiriščih. Polnilne postaje so običajno opremljene s standardnim priključkom za polnjenje električnih vozil, ki ga lahko uporabljajo različni modeli vozil. In tudi zdaj je bilo tako. Polnjenje električnega vozila na polnilni postaji v garaži hotela je običajno preprosto in enostavno, če ni zasedeno. Polnilno mesto je zasedalo fosilno vozilo, kar nam je prvi dan onemogočalo polnjenje. Z malo dobre volje se je uredil tudi ta problem.

Zasedeno parkirišče

Opravljena pot je dokaz, da se z električnimi avtomobili zmore in lahko, ne da za to trpi udobje, saj je bila celotna razdalja prevožena brez težav s štirimi postanki. Električni avtomobili so priljubljeni predvsem zaradi svoje okoljske naravnanosti in učinkovitosti ter nas lahko prepričajo, da postanemo bolj trajnostno naravnani. Opravljena pot je dokaz, da so električni avtomobili lahko tudi izjemno praktični in udobni.

Podatki o postankih in polnjenju

  • 6.58 Ionity Radovljica, 20 minut, jutranja kava in polnjenje do 98 % (10,72 kWh)
  • 9.53 Ionity Golling an der Salzach, 22 minut, odmor za malico, polnjenje do 85 % (19,62 kWh)
  • 13.26 Alego Hilpoltstein, 60 minut, odmor za kosilo, polnjenje do 99 % (70,81 kWh)
  • 17.17 Tesla SC Nempitz, 14 minut, varnostno polnjenje do 65 % (23,96 kWh)

Stroški plačljive polnilne infrastrukture od Ljubljane do Berlina.

  • Enel (101,15 kWh × 0,31 € = 31,36 €) + Tesla SC (23,96 kWh × 0,61 € = 14,62 €) = 45,98 €

Povprečna poraba Ljubljana – Berlin – Ljubljana 176 Wh/km, prevoženih 1991 električnih kilometrov

 

Zapisal Ignac Završnik

 

Leave a Reply