Varnost električnih vozil. Kako resnične so težave s požari?

Varnost električnih vozil. Kako resnične so težave s požari?

V zadnjih letih se je v medijih vse več pisalo o varnosti električnih vozil (EV), zlasti v povezavi s tveganjem za požare. Kljub nekaterim medijskim poročilom, ki vzbujajo neupravičen strah, statistični podatki kažejo, da so požari na električnih avtomobilih izjemno redki. Od leta 2010 je bilo zabeleženih le 511 požarov na električnih avtomobilih, kar je zanemarljivo v primerjavi z milijoni EV-jev na cestah po vsem svetu.

Vir: https://www.evfiresafe.com/

Statistična primerjava

Pomembno je razumeti, da tradicionalna vozila z notranjim zgorevanjem niso brez tveganj. Vsako leto se zgodi na tisoče požarov, povezanih s temi vozili, zaradi vnetljivih tekočin, kot sta bencin in dizel. V nasprotju s tem so baterije v električnih vozilih zasnovane tako, da zmanjšajo tveganje za požar, čeprav lahko ob poškodbah ali nepravilnem ravnanju še vedno predstavljajo nevarnost.

Primerjava stopnje požarov med vozili z notranjim zgorevanjem (ICE) in baterijskimi električnimi vozili (BEV) kaže, da so požari na električnih vozilih relativno redkejši.

Vir: https://www.autoinsuranceez.com/gas-vs-electric-car-fires/

Podatki za vozila z notranjim zgorevanjem (ICE)

Požari na ICE-vozilih: V ZDA je Nacionalni urad za požarno zaščito (NFPA) poročal, da se vsako leto zgodi približno 152.300 požarov na vozilih z notranjim izgorevanjem. Ti požari povzročijo približno 560 smrtnih primerov, 1500 poškodb in škodo v vrednosti več milijard dolarjev.

Pogostost: Glede na število ICE-vozil na cestah (približno 276 milijonov vozil v ZDA) to pomeni, da pride do požara približno na vsakih 1800 vozil.

Podatki za električna vozila (BEV)

Požari na BEV: Po podatkih podjetja AutoinsuranceEZ, ki je analiziralo razpoložljive podatke, je stopnja požarov na BEV bistveno nižja kot pri ICE-vozilih. Zabeleženih je bilo približno 25 požarov na 100.000 BEV-jev. Čeprav so podatki omejeni, je ta številka precej nižja v primerjavi s stopnjo požarov pri ICE-vozilih.

Pogostost: Če upoštevamo skupno število BEV-jev, ki je konec leta 2023 doseglo 14 milijonov po vsem svetu, to pomeni, da pride do požara približno na vsakih 30.000 vozil.

Problem so električna kolesa in skiroji

Medtem ko so požari na električnih avtomobilih redki, predstavljajo električna kolesa in skiroji večjo nevarnost. Pogosto imajo manj stroge varnostne standarde in cenejše baterijske sisteme, kar povečuje tveganje za napake in posledične požare.

Vir: https://dems.si/nordic-ev-summit-2024/

Varno polnjenje

Pomemben dejavnik pri preprečevanju požarov na EV-jih je pravilno polnjenje. Uporaba certificiranih polnilnih postaj in upoštevanje proizvajalčevih navodil za polnjenje lahko znatno zmanjša tveganje za požar. Raziskave kažejo, da je večina požarov na električnih vozilih povezana z nepravilnim polnjenjem ali uporabo neustrezne opreme.

Priporočila za varno uporabo električnih vozil

Da bi še dodatno zmanjšali tveganje za požare, je priporočljivo upoštevati naslednje varnostne ukrepe:

  1. Uporabljajte le certificirane polnilne postaje in opremo.
  2. Redno vzdržujte svoje električno vozilo in baterijski sistem.
  3. Izogibajte se ekstremnim temperaturam, ki lahko vplivajo na baterijo.
  4. Ne puščajte vozila priklopljenega na polnilnem mestu dlje, kot je treba.
  5. Upoštevajte vsa proizvajalčeva navodila in varnostne smernice.

Zaključek

Električna vozila so v povprečju manj nagnjena k požarom kot vozila z notranjim zgorevanjem, kar je posledica manjšega števila gibljivih delov in odsotnosti goriva, ki lahko povzroči požar. Požari na električnih avtomobilih so izjemno redki in običajno posledica nepravilne uporabe ali prometnih nesreč.

S pravilnim vzdrževanjem in varnim polnjenjem lahko vozniki električnih vozil izkoristijo vse prednosti električne mobilnosti, ne da bi se morali soočiti z večjimi varnostnimi tveganji. Električna prihodnost je varna, če upoštevamo ustrezne varnostne ukrepe in se zanašamo na preverjene podatke. Zato lahko z gotovostjo trdimo, da vožnja z električnimi vozili ni le enako varna kot vožnja s klasičnimi vozili, temveč je po statističnih podatkih celo občutno varnejša.

Povzel in zapisal
Ignac Završnik

Viri:
NFPA: Vehicle Fires
CPSC: Safety of Electric Bicycles and Scooters
International Energy Agency (IEA)
EV Firesafe

Leave a Reply