Osnova za tako dolgo pot z električnim vozilom je dobro planiranje. Upoštevati smo morali možne postanke ter dejstvo, da smo se na pot odpravili z Nissan Leaf-om, ki ima še vedno 24 kWh baterijo, torej posledično manjši doseg , kot npr. novi Nissan Leaf s 30 kWh baterijo.
Glede na http://www.goingelectric.de/stromtankstellen/routenplaner/ bi potrebovali 3 polnitve na hitrih polnilnih mestih. Čas vožnje je bil ocenjen na 6 ur in 10 minut, od tega 3 ure 47 minut vožnje in 2 uri 23 minut postankov.
Pot se je začela ob 6:00 uri zjutraj s stanjem baterije 98 %, zunanja temperatura 16 stopinj, vreme jasno. Ob 7:12 smo po prevoženih 96,5 kilometrih in s preostankom 23 % baterije, prispeli do BS Tepanje, smer Maribor.
Povprečna poraba je bila 14,3 kWh/100 km. V 10 minutah smo napolnili za 7,3 kWh na 60 %. Povprečje polnjenja torej 43,8 kW. Postanek 10 minut je bil optimalen, največja hitrost polnjenja in minimalna poraba časa.
Naslednji cilj je bil polnilna postaja Ilz ob avtocesti. Plan je bil prevoziti 98,9 kilometrov. Zaradi neznane konfiguracije terena smo povprečno hitrost spustili na 95-100 km/h. Za 98,9 kilometrov smo porabili 74 % električne energije. Na polnilno postajo smo prispeli ob 9:41, zunaj se je ogrelo na 20 stopinj. Polnilna postaja je malce nenavadna glede na naše, vendar delujoča. Prijave ni, stroškov polnitve pa tudi ne. V 30 minutah smo napolnili na 87 % in s tem dodali 14,64 kWh v baterijo. Odhod se je zavlekel na 10:18 uro, naš naslednji cilj pa je bil 96,4 kilometra oddaljen kraj, Dunajsko Novo mesto (Wiener Neustadt).
|
Naslednji končni cilj je bila letna rezidenca Avstro-ogrskih cesarjev dvorec Schönbrunn. Po prevoženih 47 kilometrih je napolnjenost baterije iz 86 % padla na 56%. Navigacija je povedala svoje: »Prispeli ste na cilj.«
Pot smo uspešno zaključili. Razdalja 380 kilometrov, čas vožnje in polnitev 5 ur 31 minut. Povprečna poraba 14,5 kWh na 100 kilometrov. Pri poti na Dunaj lahko računamo z 3×20 minutnimi postanki, vendar je dandanes veliko ljudi, ki se zanimajo za električna vozila in vsem posvetimo tudi nekaj svojega časa za vse odgovore na njihova vprašanja.Zapisal
Ignac ZavršnikP.S. Istega dne smo se tudi vrnili nazaj v Ljubljano. Skupaj smo ta dan prevozili 786 kilometrov, porabili 116,3 kWh energije, ter dosegli povprečje porabe 14,8 kWh / 100 kilometrov. |