Na 166. rojstni dan Nikole Tesle 10. julija 2022 smo člani DeMS obiskali Smiljan na Hrvaškem, kjer je njegova rojstna hiša in spominski center.
Nekaj dni pred dogodkom smo se začeli usklajevati, po kakšni poti bomo šli (glede na poletno gnečo na cestah in mejnih prehodih). Ker je bila cesta čez Gorjance ta dan zaprta, smo se dogovorili za pot skozi Žužemberk in mejni prehod Vinica. Zaradi tega smo ugotovili, da je najbolje, da se zjutraj dobimo ob polnilnici na bencinskem servisu v Ivančni Gorici, kjer bi tudi sicer zapustili avtocesto.
Na polnilnico smo se po vrsti pripeljali Matjaž in Tevž Potrč s Teslo Model Y, Ignac Završnik in Vesna Dobovišek s Teslo Model 3, Blaž in Larissa Hrovat z Volvom C40 recharge ter Darko in Irena Hrovat s Kio eSoul64. Malo smo si izmenjali priključka CCS in tip 2, da smo dopolnili baterije, da bi bilo dodatno polnjenje na poti lahko čim krajše, in se ob 9.30 odpeljali proti Vinici.
Prometna napoved je najprej kazala, da je čakanja na izstop na tem mejnem prehodu največ pol ure, toda preden smo prišli do tja, se je povečala na kar uro do dve. 🙁 Po nekaj čakanja v koloni smo nadgradili predlog navigacije, kako najhitreje priti do meje, z vožnjo po nekaj lokalnih cestah Vinice, da smo se nenadoma znašli neposredno pred slovensko mejno kontrolo. Zmaga! 🙂
Na hrvaški strani smo hitro prišli do avtoceste, po kateri smo vsak s svojo hitrostjo nadaljevali proti polnilnicam. Hrovati so se ustavili na počivališču Brinje, Tesli pa na superchargerju Otočac.
Na počivališču je le ena 50-kilovatna polnilnica, tako da se je polnil samo Volvo, supercharger Otočac pa je bil ob našem prihodu polno zaseden, a še brez čakajočih, tako da smo čakalno vrsto prvi začeli mi. Na vrsto smo prišli kar hitro (prvi po samo treh minutah čakanja), čeprav je največja moč, ki jo obljublja ta supercharger, samo 109 kW, pa še to velja za dve polnilni mesti skupaj, kar pomeni, da pri polnjenju nismo dosegli niti 50 kW moči. Nekatere Tesle so se zato polnile zelo dolgo, še precej več kot mi, ki smo se dobre pol ure. Na superchargerju se nam je pridružil tudi Vanja Katić iz Tesla Motors Club Croatia.
Po dosegu dovolj visoke napolnjenosti smo nadaljevali pot proti spominskemu centru, kamor smo prišli okrog pol dveh.
Zaradi rojstnega dne Nikole Tesle je bil ta dan vstop prost. Ogledali smo si muzej v njegovi rojstni hiši, demonstracijo in film o njegovem življenju. Center ima tudi polnilnico z dvema priklopoma tipa 2, a žal nedelujočo (po Plugshareu je že kar nekaj časa tako), tako da se med obiskom ni moglo polniti nobeno od naših petih vozil.
Iz Smiljana smo se s Teslami po lokalnih cestah odpeljali do izvira Gacke, C40 in eSoul pa po avtocesti najprej do počivališča Janjče, da se je dovolj za vrnitev domov napolnil še eSoul, nato pa smo se vsi dobili na zaključnem druženju v piceriji ob izviru.
Po druženju je spet vsak s svojo hitrostjo nadaljeval po avtocesti znova do Vinice (pot čez Gorjance je bila še vedno zaprta), kjer bi naj po takratnih podatkih ne bilo nič več čakanja, a smo kljub temu za prehod čez Kolpo zaradi striktnega hrvaškega skeniranja vsakega dokumenta potrebovali 20 minut. Naprej je bila vožnja do doma tekoča, čakanja je bilo za ta dan dovolj že prej. 🙂
Še nekaj besed Blaža Hrovata o izkušnji z Volvom C40 recharge:
Na rojstni dan Nikole Tesle sem si za naš izlet pri Volvo select centru v Ljubljani izposodil Volvo C40 recharge. Vozilo ima baterijo z 78 kWh ter 408 konjskih moči in 660 Nm ter dva motorja, kar pomeni, da je gnano na vsa štiri kolesa. Je zelo dinamično za tako zvrst vozila, pravzaprav kar malo preveč dinamično, saj ti ob pritisku na stopalko za pospeševanje obrne želodec ter zelo preseneti. O udobju v kabini z vrhunskimi materiali na vsakem pogledu in dotiku ne bom zgubljal besed, kaj šele o izredno udobnih Volvovih sedežih. Zelo bi tudi pohvalil integriran Googlov sistem ter navigiranje poti ter prikaz predvidene napolnjenosti baterije ob prihodu. Kot nalašč sem lahko ta izlet primerjal s svojo Kio eSoul z baterijo velikosti 64 kWh, kajti vozili sta si po aerodinamiki in kockasti obliki kar podobni. Ves čas sva vozila skupaj in po avtocesti največ 120 km/h, za prevoženih skupaj na ta dan 540 km za C40 in 531 km za eSoul je C40 porabil 19,6 kWh na 100 km in eSoul 15,0 kWh na 100 km. To pomeni, da se bomo v C40 na daljše poti malo večkrat ustavili na hitrih polnilnicah. Mislim, da mora Volvo programsko nadgraditi sistem ter zmanjšati porabo, nekaj takega so že naredili pred skoraj osmimi leti pri Tesli, ko je na trg prišla prva z dvema motorjema.
Zahvalil bi se Volvo select centru v BTC-ju v Ljubljani in gospodu Andreju Boldinu za čudovit vikend s C40 recharge.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.