Nemčija vlaga v polnilno omrežje. Zvezni minister za promet predstavlja 1000 lokacij za hitre polnilnice z več kot 10 000 priključki in transparentno zaračunavanje, kjer je zgornja meja 44 centov na kWh.
Nemčija bo za polnilno infrastrukturo namenila 2 milijardi evrov. To je v izjavi za javnost povedal minister za promet. Med drugim je predstavil tudi smernice in pogoje za črpanje teh sredstev. Vsaka naslednja polnillnica mora biti dosegljiva v desetih minutah. Polnjenje mora biti možno vedno in povsod, le tako se lahko ljudje navdušijo nad podnebno prijazno mobilnostjo in preusmerijo iz fosilnih goriv na električna. Drug pomemben dejavnik je cena polnjenja, zato so v razpisu določili zgornjo mejo, ki trenutno znaša 44 centov na kWh. Med drugim so določili, da je minimalno število polnilnih postaj na lokaciji 4 ter minimalna moč 150 kW – pa vse tja do 300 kw. Ena od bistvenih zahtev je tudi ta, da morajo biti polnilnice opremljene s terminalom za plačevanje s kreditnimi karticami, da postane polnjenje enostavno, priročno in hitro.
Ob vprašanju – kdaj bo začelo delovati teh 1000 polnilnic je povedal, da je namen tega čim prej oz. tako hitro kot je mogoče. Namreč to je tudi nujno, če želijo povečati število električnih vozil. Prav tako tudi zagotavlja, da bo teh 1000 polnilnic z več kot 10 000 polnilnimi postajami zgrajenih najkasneje v 18 mesecih.
Spodaj prilagam povezavo do originalne novice in povzetek, kaj bodo gradili:
- 156 polnilnic po 4 polnilnih postaj
- 255 polnilnic po 8 polnilnih postaj
- 426 polnilnic po 12 polnilnih postaj
- 63 polnilnic po 16 polnilnih postaj
https://www.electrive.net/2021/08/18/deutschlandnetz-wir-machen-das-laden-transparenter/
Se pa vprašam, kje in kako daleč je Slovenija. Res je, da smo dosti manjši kot Nemčija, ampak leta 2021 še vedno ne premoremo nobenih hitrih polnilnic z osmimi polnilnimi postajami, kaj šele s šestnajstimi. Da polnilne moči trenutne polnilne infrastrukture sploh ne omenjam. In tako je iluzorno pričakovat hitri in množični prehod na e mobilnost.
Boštjan Završnik
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.