Koliko nas v resnici stane električni avto?

Koliko nas v resnici stane električni avto?

Električni avtomobili so že danes precej cenejši od “smrdljivcev”!

Ljudje smo razumska bitja, zato se pri nakupu odločamo modro. No ja, včasih nas srce in čustva malo zanesejo, kajne? Uporabniki vedno ponavljamo, da so električni avtomobili poceni in da z njimi lahko veliko privarčujemo. Koliko, je odvisno predvsem od nakupne cene avtomobila, števila kilometrov, ki jih letno prevozimo in od lastnosti klasičnega avtomobila, s katerim električni model primerjamo. Za lažjo predstavo sem pripravil tri razpredelnice, ki izračunajo predviden prihranek in čas povratka investicije ter strošek uporabe oz. strošek lastništva na prevožen km.

Logično je, da je prihranek največji in doba povratka investicije najkrajša pri voznikih, ki se veliko vozijo in obratno. Nekako na splošno velja, da je iz finančnega vidika zelo smotrn nakup cenejših električnih avtomobilov (do 17.000€), če letno prevozimo vsaj 8.000 km, in dražjih (25.000 do 30.000€), če prevozimo več kot 15.000 km letno.

​Čeprav pri nas ni ravno priljubljen način, je pri električnih vozilih zelo učinkovita souporaba vozila v okviru družine ali, kar je opaziti redkeje, prijateljev, sosedov ali sorodnikov. Že če se za souporabo dogovorita dve gospodinjstvi, ki potrebujeta avto ob istem času na istih relacijah, ali pa ga potrebujeta ob povsem različnih časih, je lahko učinek prav neverjeten. Stroški se namreč razpolovijo, avtomobil pa zaradi pogostejše uporabe in večje kilometrine prinaša občutnejše prihranke.

Za okvirno predstavo, koliko denarja ti lahko električni avtomobil dejansko prihrani in koliko te stane na kilometer prevožene poti, odpri razpredelnice. Vnesi svoje podatke v bela polja, na dnu se ti pokažejo podatki o letnem prihranku in številu let, v katerih se avto s prihranki sam izplača. Druga tabela ti izračuna strošek uporabe z ali brez amortizacije. V tretji tabeli izveš skupen strošek lastništva na kilometer. Za primerjavo sem uporabil Citroen C-Zero, ker ga najbolje poznam in hkrati kot najbolj ekonomičen električen avtomobil lahko služi kot benchmark za ostala vozila.

Primerjalna tabela z vnešenimi tipičnimi podatki kaže, da se nov Citroen C-Zero ali Peugeot Ion v celoti izplača povprečno v 6 letih in pol, rabljen v štirih letih, nov Nissan Leaf v 11 letih. Za izračun je bilo upoštevanih povprečnih 15.000 km letno. Hvala vnaprej uporabnikom tabel za predloge izboljšav in pripombe o pomanjkljivostih.
spisal: David Mrvar