Kot uporabnik električnega avtomobila v Sloveniji in član DEMSa, sem pripravil kratek povzetek videnega trga električnih avtomobilov na Kitajskem. Na Kitajskem sem poslovno večkrat letno že zadnjih deset let, tako da lahko spremljam napredek, ki se na Kitajskem odvija neverjetno hitro.
Električnih avtomobilov, ki so nam poznani in jih vozimo člani DEMSa, na Kitajskem praktično ne bomo našli. Prvi razlog je, da so skoraj vsi električni avtomobili, ki jih vozimo v Sloveniji ali pa Evropi oblike hatchback, kar v Aziji ni preveč priljubljeno, saj mora avto imeti limuzinski zadek ali pa biti SUV. Tako kar takoj odpadejo razni Zoe, Golfi, i3, Leafi, Ioniqi, ki so najbolj priljubljeni v Evropi. Drug razlog, zakaj teh avtomobilov ni na Kitajskem pa je cena. Avtomobil, ki ni izdelan na Kitajskem je zaradi zaščite Kitajskega trga obdavčen s skoraj 100 % davka, kar je popolnoma nerealno, glede na cene avtomobilov, izdelanih na Kitajskem.
Seveda boste na Kitajskem našli Tesle, saj je veliko premožnih (beri nesramno bogatih) Kitajcev, ki jim visoka cena predstavlja statusni simbol. Posebej tukaj izstopa Hongkong, kjer je verjetno blizu 10% Tesel S in X. Seveda je v Hongkongu tudi približno 10 % ekstremno prestižnih avtomobilov od Rolls Royce, Maybachov, McLarnov, Ferarijev itd. Z BMW sedmico ali Mercedes S klaso, tu pač ne boste opaženi.
Kitajci so pred Evropo še v eni stvari. Vsi električni avtomobili imajo posebne prelivajoče belo/zelene tablice že od leta 2016, vse ostale tablice so modre za bencinske avtomobile ali dizelske tovornjake. Dizelske avtomobile so Kitajci preskočili in jih razen tovornega programa na Kitajskem sploh ne morete registrirati. Kdo bi si mislil, da so Kitajci že zdavnaj vedeli za dieselgate afero in vnaprej prepovedali dizelske avtomobile? Zelene tablice lahko trenutno dobijo le 100 % električni avtomobili, pred časom pa so vanje spadali še priključni hibridi z dometom vsaj 100 km, torej mehki hibridi se ne vozijo z zelenimi tablicami.
Torej Evropa, dajmo nekaj skopirati od naših azijskih prijateljev.
Po številkah prodanih avtomobilov je kitajski trg največji na svetu. Največji po proizvodnji in prodaji električnih avtomobilov. Kitajci vozijo kitajske električne avtomobile, ki jih je, ne boste verjeli, zelo veliko različnih modelov in cene niso zasoljene, kot so v Evropi. Preden gremo malo pogledat kaj vozijo, se dotaknimo še razloga, zakaj Kitajci vozijo električne avtomobile. Ne, Kitajci niso ekološko usmerjeni, kot bi človek pomislil iz naslanjača v Evropi, niti slučajno. V to so prisiljeni, dobesedno. Zakaj?
V večjih kitajskih mestih Shanghai, Beiging (Peking), Wuxi, Jinan, Shenzen je skoraj nemogoče dobiti registrsko tablico za registracijo avtomobila. Država je za ta mesta že nekaj časa nazaj omejila izdajo tablic in na tablico morate trenutno čakati nekaj let. Tablico lahko dobite, če imate srečo pri žrebu, hkrati pa tablica stane 100.000 Juanov, kar je približno slabih 12.900 evrov. Ja, prav ste prebrali. Če želite imeti na Kitajskem v prej naštetih večjih mestih avto, morate odšteti slabih 12.900 evrov za tablico in še nanjo čakati nekaj let, da boste imeli srečo na žrebu … ali pa si izberete električen avtomobil. Tablico za električen avtomobil dobite takoj, skoraj brezplačno, približno tako kot v Evropi. Torej je nakup električnega avtomobila po večini ekonomski. Pred časom je bila politika odprta še do priključnih hibridov, kar pa sedaj večinoma ni več mogoče.
Seveda bi iznajdljivi Kitajci takoj avtomobile registrirali izven mest in jih pripeljali v mesta, kar pa tudi ni mogoče. V določenih urah se sploh ni mogoče voziti, čez mesto po glavnih cestah s tablicami, ki niso registrirane v mestu, tako da ostanejo le stranske ceste, kar pa je z vidika prometa nerealno.
Razlog za nakup je v večini primerov ekonomski in časovni, saj morate vedeti, da električen avto za Kitajsko ni tako primeren z vidika razdalj, kot je za Slovenijo ali Norveško. Razdalje na Kitajskem so ogromne. Samo z ene strani na drugo stran mesta Shanghaj je zračna razdalja 100 km, po obvoznici pa že 350 km. Kar pa je v korist električnim avtomobilom, pa je veliko stanja v kolonah, počasna vožnja, kar je v korist dometu. Tudi na avtocesti je hitrost višja od 120 km/h precejšnja redkost in zelo nevarno početje. Vedeti morate namreč, da tu tovornjaki vozijo po vseh pasovih, od skrajno levega prehitevalnega, do skrajno desnega in tudi sredinskega, tako vožnja z avtom predstavlja nekakšno slalomiranje po vseh pasovih. Brez troblje pa vožnja itak ni mogoča.
Kitajska država oz. bolj mestni veljaki v večjih mestih razmišljajo tudi na javno infrastrukturo. Tako se v nekaterih mestih, tu prednjači Shenzen, vozi na tisoče električnih avtobusov. Samo v Shenzenu je po današnjih podatkih registriranih 16.000 električnih avtobusov. Na sliki parkirišče za mestne avtobuse v Shenzenu. Tako na prvi pogled se električni avtobusi sploh ne ločijo od drugih, le ko se jim približaš, so precej tiho in vozijo s seboj zelene tablice.
Še ena zanimiva informacija iz Shenzena. Do konca leta morajo biti vsi taksiji v mestu električni, kar pomeni 13.000 električnih taksijev, ki ne onesnažujejo okolja s CO2.
Tudi na Kitajskem največja težava polnilna infrastruktura, ki se razvija prepočasi. V zadnjih letih je opaziti cela ločena parkirišča za električne avtomobile, na katera sploh ne moreš vstopiti brez zelene tablice. Za vstop na parkirišča namreč skrbijo kamere, za prepoznavo registrskih tablic in tudi plačevanje ne poteka s parkirnimi listki, ampak enostavno preko telefona. Na taka parkirišča tako brez zelene tablice ne gre in tako ni težav z bencinskimi avti, ki bi zasedali električna parkirišča.
Na Kitajskem pa je tudi razlika, da ne postavijo enega ali dveh polnilnih mest, ampak jih postavljajo po 10 in več skupaj, tako je npr. v garažnih hišah kar precej parkirnih mest skupaj na enem mestu.
Kitajska premore tudi športne električne avtomobile. Tu je najbolj znan NEO EP9, ki je super športnik. Lasti si najboljše čas med vsemi EV na sloviti stezi v Nurburgringu in nekaj časa sploh najboljši čas med vsemi avtomobili, dokler si ga ni nazaj vzel McClaren. NEO EP9 premore cel Megavat 1340 konjev. S tem rekordom steze so Kitajci vrgli v obraz rokavico ostalim proizvajalcem tudi takim kot je Rimac.
Na spodnji povezavi je dostop do električnih avtomobilov, ki jih je mogoče kupiti ta trenutek, se pravi niso v prototipni fazi, poleg avtomobilov pa so tudi cene, slike in vse specifikacije.
http://car.diandong.com/search/1-0-0-1-1-0-0-0-0-ordercount-desc
V iskalniku je mogoče izbrati vrsto avtomobila po velikosti in tudi po dometu.
Cene pa je potrebno malo pomnožiti in deliti, da dobite evre. Cena 7.99 – 9.99 pomeni, da je cena med 79.900 in 99.900 yuanu, kar bi na današnji dan pomenilo ceno med 10.257 in 12.825 evri.
Pa veliko veselja ob ogledu avtomobilov, ki so že danes dostopni širšim množicam po dostopnih cenah.
Glede na vse videne kitajske avtomobile, mi je osebno najbolj pri srcu NIO ES8. Za 50 tisočakov v evrih dobite 5 m avtomobila, s 650 konji, 7 sedeži in veliko prestiža. https://www.nio.io/es8 . Avto je že na cestah po Kitajskem in bo bojda naslednje leto na voljo v Evropi. Dizajn ni prav nič kitajski.
Kitajci imajo tudi nadomestek za Leafa. To je Nissan Leaf limuzina, ki se na Kitajskem imenuje Silphy in stane slabih 22.000 evrov z vso opremo in 40 kWh veliko baterijo.
Simon Zgonc
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.