eCarTec 2016

eCarTec 2016

PictureeCarTec 2016

​eCarTec 2016. Največji sejem B2B v Evropi s področja e-mobilnost sicer postaja vsako leto manjši, a je še vedno vreden ogleda. Na pot smo se odpravili z električnim vozilom Nissan Leaf. Na poti od Ljubljane do Münchna je ob avtocesti trenutno točno 12 hitrih polnilnih mest. Ponudniki pa so Petrol, Kelag, Smatrics, Electrodrive Salzburg in Tank&Rast.

​Glede na dolžino poti se lahko tudi v primeru uporabe Leaf-a s 24 kWh baterijo uporabi brezplačne hitre polnilnice Kelag, Electrodrive Salzburg in Tank&Rast. Polnilna infrastruktura torej obstaja in že sedaj zadostuje za enodnevni izlet do Münchna. Verjetno pa se bo infrastruktura širila in bo prihodnje leto praktično enaka pokritost kot z bencinskimi servisi.


Picture

Hitre polnilne postaje na poti do Munchna.
PictureImprovizirana polnilna mesta na parkirišču sejma

Na parkirišču sejma eCarTec je bilo poskrbljeno tudi za polnjenje električnih vozil.  Glede na priključena vozila bi lahko sklepali, da Tesle predstavljajo večino voznega parka v Münchnu.

Splošni vtis s sejmišča je manjše število razstavljalcev in mnogo večji delež ponudbe polnilnih postaj, ki ponujajo različne načine obračunavanja in spremljanja podatkov v primerjavi z lanskim letom.Prikazana je bila tudi možnost induktivnega polnjenja električnih vozil. Vsekakor možnost, ki ima prihodnost. Najbolj nam je v oči padla polnilna postaja, ki ima viden števec kWh in EUR.

Zanimiv prikaz implementacije baterij 18650 je imel Invenox, kjer so bili prikazani modularni baterijski sistemi. Enostavno zlaganje baterij in dodelan hladilni sistem.


Picture

Dobra modularna rešitev
​Veliko zanimanja je tudi za električne tovornjake. Primerjalno so prikazani stroški električnega tovornjaka v primerjavi s klasičnimi. Pet let naj bi bila doba ROI, po kateri naj bi bil električni tovornjak cenejši od klasičnega. Trenutni doseg je 230 kilometrov za 20 tonski tovornjak. Njihovi kupci so Lidl, Heineken, Tedi,..​

Pred koncem obiska smo si zaželeli še testnih voženj z električnim vozili. Ob prihodu na testni poligon pa razočaranje. Testna vožnja je bila mogoča edino z Nissan Leaf-om.  Ob tem smo se spogledali in se odrekli testni vožnji. V končni fazi smo enodnevni izlet naredili z enakim modelom vozila, čemu delati test z vozilom, ki ga že poznamo. Kritika organizatorju, premalo izbire pri testnih vožnjah z električnimi vozili, enako velja za električna kolesa. Na našem spomladanskem srečanju v Budanjah je bil večji izbor električnih koles in električnih vozil.

Picture

Twizy ima vlečno kljuko
Po končanem obisku sejma nas je na parkirišču čakal še Twizy. Zanimivo pri tem je, da je imel vlečno kljuko. Problema za vleko torej ni.

(function(jQuery) {
function init() { wSlideshow.render({elementID:”140075563939846456″,nav:”none”,navLocation:”bottom”,captionLocation:”top”,transition:”fade”,autoplay:”1″,speed:”5″,aspectRatio:”auto”,showControls:”true”,randomStart:”false”,images:[{“url”:”1/6/8/6/16863786/ecartec2016-07_1.jpg”,”width”:”400″,”height”:”310″,”caption”:”Hitra polnilna postaja, s prikazom cene in pretočenimi kWh. Cena 0,57€ za 1 kWh.”},{“url”:”1/6/8/6/16863786/ecartec2016-06.jpg”,”width”:”400″,”height”:”489″,”caption”:”Hitra polnilna postaja, s prikazom cene in pretočenimi kWh”}]}) }
jQuery ? jQuery(init) : document.observe(‘dom:loaded’, init)
})(window._W && _W.jQuery)

Picture

“Prometni” znak za induktivno polnjenje

Picture

Električni tovornjak

Picture

Ne obstaja samo V2G, aktualno je tudi V2F Vehicle
Zapisal
​Ignac Završnik
Comments are closed.