Avtomobilska prihodnost

Avtomobilska prihodnost

Avtomobilska prihodnost predstavljena na CES 2020 v Las Vegasu 

Tokrat se javljam iz Las Vegasa, kjer vsako leto poteka sejem CES. Gre za največji sejem zabavne elektronike na svetu. Novosti, ki so predstavljene na tem sejmu, počasi romajo v naše domove v roku leta ali dveh, premnoge novosti pa žal ostanejo na nivoju prototipov in konceptov. 

V zadnjih letih, so na sejmu elektronike prisotni tudi avtomobilski proizvajalci, ne toliko z novimi avtomobili, kot s predstavitvijo prototipov in konceptov. Tokratno sporočilo avtomobilskih proizvajalcev je samodejna vožnja in pa novi koncept kokpitov, seveda povsem digitaliziranih. Pa pojdimo lepo po vrsti in predstavimo nekaj novosti. 

 

Nissan je na sejmu pokazal prototip novega električnega avtomobila, imenovanega Ariya. Na sejemskem prostoru je osamljeno stal še Leaf, ki ni požel nobenega zanimanja. 

 

Ford je ponosno pokazal svojega Mustanga EV. Avto je zelo zanimiv in je po velikosti in višini bolj SUV kot kakšna športna limuzina, po performancah pa avtu ni za očitati športnosti. V Ameriki se njegova cena začenja pri 42.000 dolarjih in avto lahko tudi že vplačate. 

 

Audi je na sejem pripeljal pokazati dva zanimiva avta, to sta Audi e-tron sport back, in pa Audi Q4 e-tron. 

 

Bayton je že večkrat pokazal svoj EV in pa povsem nov koncept kokpita, pri katerem najbolj bode v oči, zaslon na volanu. Kdaj bo avto zapeljal na ceste še ni znano. 

 

Toyota je prikazala koncept I.Q. EV vozil ni bilo videti, Toyota pa še vedno stavi na vodik. Razstavljena pa so bila urbana električna vozila.  

 

Fiat – Chrysler skupina je prikazala nekaj novosti. Prva je Fiat Ventocenti, ki je za zdaj zanimivo konceptno vozilo. Opaziti pa je bilo tudi električne in hibridne Jeep-e. 

 

Mercedes je pripeljan pokazat nov koncept avtomobila, katerega dizajn je navdihnil film Avatar, zato so koncept poimenovali kar Avatar. 

 

Fisker je Ameriška znamka, ki se je prav tako pokazala na sejmu s svojim EV z imenom OCEAN. Sprejemajo že vplačila, avto naj bi v Ameriki z odbito subvencijo stal 43.000 dolarjev. 

 

Volvo XC40 EV smo zasledili na Google razstavnem prostoru. Tam je bil razstavljen, ker je Volvo v električen XC40, ki pride na trg konec leta, kot prvi vgradil Googlov informacijski sistem in se odpovedal svojemu lastnemu sistemu. Avto se od klasičnega razlikuje le po zaprti sprednji maski, performanse pa so naravnost odlične za tako majhen avto. Več kot 400 konjev, 75kWh baterija, 11kW AC polnjenje, 150 kW DC polnjenje.  

 

Sony je pompozno predstavil konceptno vozilo Vision S. Avta ne bodo izdelovali sami, ampak so, bodo izdelovanje prepustili Magni iz Avstrije, ki sicer izdeluje tudi Jaguarja iPace. Posebnost avtomobila niso performance, ampak digitalizacija, samodejna vožnja z Lidarji, 360 sound sistem, digitalna stranska in vzvratno ogledalo. Ali bomo avto kdaj videli na cestah, bomo videli v prihodnjih letih. 

 

Bmw se ja na sejmu predstavljal na največjem razstavnem prostoru. Predstavitev pa ni bila namenjena električnim vozilom, saj razen električnega i3 urban suite modela ni bilo duha o elektrifikaciji. Poudarek, pa je bil na samodejni vožnji in po poligonu smo se lahko zapeljali z i3 opremljenega z lidarji. 

 

Nikola ne ameriški proizvajalec električnih in hibridnih tovornih vozil. Gre za impresivno tovorno vozilo. Na sejmu je bil prikazan hibrid z elektriko in vodikom. Po besedah predstavnika Nikole, bodo po Ameriki začeli postavljati vodikove polnilnice, saj za tovorna vozila, baterije trenutno ne zadoščajo za domete, ki so potrebni v Ameriki.  

 

Bell in Hyundai pa sta zelo impresivno prikazala transport prihodnosti v potniških dronih. Gre za prototipe in vizijo prihodnosti transporta. 

Prihodnost je vsekakor tu, kakšna pa bo, pa bomo morali še malo počakati. 

 

Pozdrav iz Las Vegasa za DeMS Simon Zgonc 

 

Leave a Reply