eCarTec Munich 2015

eCarTec Munich 2015

Picture

Obisk največjega sejma s področja E-mobilnosti. V dveh dneh prevoženih 840 kilometrov. Povprečna poraba čez Alpe in nazaj 13,2 kWh na 100 kilometrov.

Na pot sva se seveda v duhu sejma odpravila z električnim vozilom. Pot je že rutinska in brez presenečenj. Sicer malo krajša od tiste do Frankfurta, a vendar s tremi postanki za hitro polnjenje vozila. Če bi Leaf že imel novo 30 kWh baterijo bi imeli zgolj dva postanka za polnitev. Najdaljša razdalja med polnilnicama je bila med Munchnom in Salzburgom skupaj 141 kilometrov po avtocesti. Še vedno je ostalo 12%.
Pri prihodu na sejem se začuti e-mobilnost že na parkirišču. Za električna vozila je bilo pripravljenih 30 polnilnih mest. Vsa so bila že ob 9 uri zasedena z električnimi vozili in komaj smo našli navadno vtičnico za polnitev.
Na samem sejmu pa je prvo presenečenje Slovenski paviljon. Velik, opazen, v bistvu se predstavljamo na mnogih področjih. Od polnilnih postaja, električni vozil, elektromotorjev, krmilnikov,…Očitno smo v samem vrhu.
Predstavljenih polnilnih postaj je mnogo, od tistih znanih, ki bodo postavljene ob našem avtocestnem križu pa do tistih 400, ki so planirane za Nemške avtoceste. Te bodo popolnoma enake našim, le postavljene bodo malo kasneje, kot pri nas.
Kitajci tudi pristopajo k ponudbi polnilnih postaj in kablov. Le cene so verjetno bolj konkurenčne od ostalih ponudnikov. Ena od opaženih zadev pa je, da baterije oziroma baterijske sklope ponujajo zgolj podjetja iz Kitajske.

Sejem obiskala Ignac Završnik in Janez Zbačnik.