Prodaja električnih vozil v letošnjem letu
Zanimive informacije so bile predstavljene s strani Darina Jankoviča, ki je prišel iz podjetja JATO. Statistika je neizprosna. Glede na celotno prodajo vozil je delež prodaje električnih vozil zanemarljiv. Letos je bilo na svetu do konca septembra prodanih 195.173 električnih vozil. Iz povprečja izstopa zgolj Norveška.
Globalno še vedno vodi v prodaji Nissan Leaf s prodanimi 34.339 vozili, sledi Tesla S 23.222 kosov in na tretjem mestu je Renault Zoe s prodanimi 15.482 vozili.
Po predavanju smo se z električnim vlakcom Urban odpeljali na sedež LPP, kjer smo imeli možnost krstne vožnje s predelanim električnim avtobusom in vpogled v polnilno infrastrukturo za električna vozila, ki spada med največje v Sloveniji.
(function(jQuery) {
function init() { wSlideshow.render({elementID:”688320867740484041″,nav:”thumbnails”,navLocation:”bottom”,captionLocation:”bottom”,transition:”fade”,autoplay:”0″,speed:”5″,aspectRatio:”auto”,showControls:”true”,randomStart:”false”,images:[{“url”:”1/6/8/6/16863786/emobility7.jpg”,”width”:”400″,”height”:”277″,”caption”:”Odhod do LPP z E-Urbanom”},{“url”:”1/6/8/6/16863786/emobility8.jpg”,”width”:”400″,”height”:”302″,”caption”:”E-Urban”},{“url”:”1/6/8/6/16863786/emobility9.jpg”,”width”:”400″,”height”:”231″,”caption”:”Levo e-Golf, desno prvi električni avtobus v Ljubljani, ki obratoval na redni liniji”},{“url”:”1/6/8/6/16863786/emobility11.jpg”,”width”:”400″,”height”:”423″,”caption”:”Vožnja z električnim avtobusom”},{“url”:”1/6/8/6/16863786/emobility10.jpg”,”width”:”400″,”height”:”336″,”caption”:”CNG polnilna postaja”},{“url”:”1/6/8/6/16863786/emobility14.jpg”,”width”:”400″,”height”:”207″,”caption”:”Hitra polnilna postaja za električna vozila”},{“url”:”1/6/8/6/16863786/emobility12.jpg”,”width”:”400″,”height”:”236″,”caption”:”Hitra polnilna postaja za električna vozila”},{“url”:”1/6/8/6/16863786/emobility13.jpg”,”width”:”400″,”height”:”333″},{“url”:”1/6/8/6/16863786/emobility15.jpg”,”width”:”400″,”height”:”288″,”caption”:”Vožnja z CNG avtobusom”}]}) }
jQuery ? jQuery(init) : document.observe(‘dom:loaded’, init)
})(window._W && _W.jQuery)
Vožnja po Ljubljani z različnimi prevoznimi sredstvi, ki so vsa uporabljala alternativna goriva, se je zaključila v Cankarjevem domu. Sledil je popoldanski sklop predavanja na temo avtonomna vozila. Predavanja sta imela dr. Matjaž Knez (Fakulteta za logistiko) in Marko Longonder (MarCon-I).
Zanimiva misel, danes nam preko ciljnih skupin sledijo oglasi na spletu v zelo bližnji prihodnosti pa nam bodo sledila avtonomna vozila, ki bodo predvidevala naše običajne dnevne poti in nam na poti nudila storitev prevoza.
Zaključno predavanje je imel Primož Lemež, kjer je razdelil način promocij na dve možnosti, in sicer na trdo in mehko.
Razložil je svoj pogled na prihodnji razvoj električnih vozil in uporabo tehnologije v športnih vozilih. Prednosti uporabe električnega pogona so tolikšne, da v prihodnje ne bo več obstajalo športno vozilo brez vgrajenega električnega pogona. Lahko kot priključni hibrid oziroma kot čisto električno vozilo.
Po njegovem mnenju je prihodnost v električnih vozilih, vendar bodo še vedno obstajala vozila z motorjem na notranje izgorevanje vendar ne za uporabo v splošni mobilnosti, bolj za hobi in nostalgičen odnos do starih časov. Podobno kot se danes uporabljajo konji za šport in rekreacijo, vendar ne več za dnevno mobilnost.
Primož Lemež organizira tudi več različnih EcoNova Rally v prihodnjem letu. Pomembna novost je v tem, da bodo elektrika za polnjenje električnih vozil zagotovljena iz električnega omrežja in ne iz prenosnih agregatov. Nekaj naših članov DEVS-a je že izrazilo pripravljenost na sodelovanje na takšnih dogodkih.
Zapisal
Ignac Završnik