Opel eCorsa

Opel eCorsa

Spodnji zapis je moje osebno mnenje po nekaj testno prevoženih kilometrih. Pišem pa kot uporabnik električnega vozila, ki je v treh letih in pol prevozil 140.000 kilometrov.

Testno vozilo eCorsa je bilo meni bolj simpatično, kot npr. Renault ZOE, sem namreč bolj za vozila nemških kot francoskih proizvajalcev.

Ob prevzemu testnega vozila eCorse je bil pričakovan domet GOM (pričakovan domet, glede na napolnjenost in velikost baterije) pod mojimi pričakovanji. Logično, večina želi poskusiti samo pospeške električnih vozil, ne pa tudi dejanske uporabnosti in varčnosti.  Ob prevzemu je bila povprečna poraba »Trip1« preko 23kWh/100 km, »Trip2« pa nekje 19kWh/100 km.

Kapaciteta baterije se oglašuje kot 50 kWh. Dobro, tudi drugi imajo enake prodajne prijeme, vendar je neto uporabnost baterije 46,2 kWh.

Tukaj se pojavi prvo vprašanje. Ali lahko lastnik, uporabnik vozila, sam preverja baterije? Recimo SOH (State Of Health) ? GOM se računa po preteklih vožnjah in pri 60 % napolnjenosti baterije ni čudno da ob ne varčnih vožnjah kaže samo 130 kilometrov.

Uporabnost eCorse

Velikost vozila je večja, kar je pozitivno. Tudi teža vozila je precejšnja in ni v korist ekonomični vožnji. Težje kot je vozilo, večjo porabo ima v klanec, vendar bi morala težja eCorsa po klancu navzdol tudi bolje regenerirati energijo, kar pa se pri našem testu ni izkazalo.

Velikost

Navodila za uporabo vozila so precej skopa. Nekaj informacij pa lahko najdete tudi na povezavi

https://ev-database.org/car/1192/Opel-Corsa-e

E-pedal

E-pedal začne delovati nekje pod 90 %  napolnjene baterije.  »Curent trip« pa kaže samo porabo oziroma praznjenje, ne pa tudi regeneracije oziroma polnjenja ob odvzemu E-pedala.

Polnjenje

Lastnikom vozila priporočajo nakup 3-faznega polnilca, ne glede na to ali živijo v hiši ali v bloku. Testno vozilo ima 1-fazno polnjenje z močjo 7,2 kW, v praksi pa je takšen priključek težko najti.

Na domači vtičnici in tokom 16 A se vozilo polni do 13 ur, slabih 8 % na uro. Ob taki moči polnjenja obstaja možnost pregrevanja vtičnic in kablov.

V prtljažniku ima vozilo priloženo prenosno polnilno postajo za hišno uporabo, ki omogoča polnjenje s tokom 8 A. S tem se vozilo polni nekje 26 ur oziroma 4 % na uro. Po navodilih proizvajalca ta polnilna postaja ni namenjena za stalno uporabo. 3-fazno polnjenje ima prednost, da obstajajo na trgu polnilnice, ki imajo dinamično polnjenje (6 A-16 A, opcijsko do 32 A). Tako se lahko pri hiši uporabi več načinov polnjenja, recimo 3×6 A  in električna napeljava ni obremenjena. Vozilo bi se v tem primeru polnilo do 11 ur.

Za lastnika električnega vozila, ki stanuje v bloku so javne polnilnice cenovno najbolj ugodne, če ima vozilo 3-fazni polnilec in se polni s 3x16A oziroma 11kW moči. Strošek polnjenja cele baterije na javni polnilnici je pri moči 7kW polnjenja 8,6 €; medtem, ko znaša strošek pri moči polnjenja 11kW samo 7,7 €. Pri osmih polnjenih s 7 kW, dobite za enak denar že deveto polno polnjenje z 11kW. 9 polnjenj je že cca. 2700 km na mesec. Za bencin ali nafto bil znesek 140 € oziroma dvakrat dražji.

Infotainment

Odličen zaslon na dotik, vendar skope informacije, ki so na razpolago vozniku. Mislim, da je imel eGolf druge generacije doslej najbolj prefinjen, detajlno dovršen infotainment, glede na obseg prikazovalnikov in način prikazovanja. Za razliko v testnem vozilu eCorsa, kjer ima »Tyre pressure check«, samo »OK«, ne prikazuje pa dejanske vrednosti tlaka v pnevmatikah.

Obvolanske ročke, niso »15 do treh«, kar je bilo precej moteče po lokalnih cestah, kjer je veliko krožišč. Všečne so komande na volanu, majhni otipljivi gumbki, ki so tu nemoteči, za razliko od nekaterih drugih vozil.

Pogled na komande

Po več kot 300 prevoženih kilometrih je GOM pozitivno skočil navzgor. Seveda, po najinih prevoženih kilometrih je bil »Trip2« samo 15,3 kWh/100 km in ob vrnitvi je GOM kazal 290 kilometrov pri 75 % napolnjenosti baterije. Res pa je, da so bili zadnji kilometri narejeni navzdol.

15,6 kWh / 100 km

Vse skupaj je precej zanimivo, ker pod pokrovom »motorja« najdemo oznake PSA. Opel ima že 10 let staro tehnologijo v Amperi prve generacije. PSA pa je imel električnega C-Saxo in P-106 že leta 1999. Glede na pretekle izkušnje proizvajalca me izdelava eCorse preseneča.

Pogled v notranjost

Zapisal

Tomaž Fuss

Leave a Reply