MINI Cooper SE

MINI Cooper SE

Mini

Včasih smo pred malimi ekrani gledali smešne serije gospoda Fižolčka in kako se je okoli podil z Minijem. Zelo znani angleški avto Mini, je znan po vsem svetu. Nekaj let nazaj ga je pod okrilje vzel BMW, Miniji so postali še bolj privlačni in začeli so jih izdelovati vseh mogočih oblik.

Ampak zdaj je čas za elektrificirano izvedenko. Minija sestavlja BMW i3S z 32 kWh bruto kapaciteto baterije in 184 konjskimi močmi. Celotno vozilo, od podvozja do kabine, je zasnovano po najbolj športnem Miniju Cooper S. Vendar, ko pohodiš stopalko za plin, ne slišiš brenčanja bencinskega motorja, temveč tišino in občutiš sunek telesa ob sedež.

Notranjost

Elektrificiran Mini ima izreden karakter športnega vozila, ki hoče, da ga zapelješ v ovinke in na vsakem semaforju spelješ prvi. V kabini za potnike je, za tako malo vozilo, izredno veliko prostora in vse je izdelano po standardih BMWja, kar pomeni vrhunsko. Vsa stikala so, kot v kabini reaktivca, po eni strani  vse tako športno, po drugi, še vedno v Minijevem tradicionalnem stilu. Namesto običajnih merilnikov je LCD zaslon, podobno kot pri BMW i3. Ko si nastavis položaj volana, se LCD prikazovalnik premika z volanom. V vsakem kotičku je ambientalna LED osvetlitev, kar ti ponoči pričara prestižen občutek.

17MINI

Avto je kot igrača, kot gokart na stezi, ki kar zahteva od tebe, da si vedno prvi. Besed za potnike na zadnjih sedežih ne bom izgubljal, kajti, avto je namenjen za dve osebi, prostor za prtljago pa je namenjen dvema vrečkama iz nakupovalnega središča.

Platišča

 

Priporočam vsaj srednjo opremo MINIja in, za še bolj zanimiviga videz, posebna aluminijasta platišča, ki so narejena samo za E Minija in v katere je oblečen tudi moj testni Mini. Kapaciteta baterije je 32 kWh bruto, kar pomeni približno 29 kWh neto. Za gokart vožnjo bo zadostovalo za realnih 150 km. Sprašujem se, zakaj v startu Mini ni dobil 42 kwh baterije kot najnovejši i3 ? Pa je sploh važno, koliko ima dosega uživaški Mini? V osnovi ima tri fazno AC polnjenje z 11kw, na hitri DC polnilnici se polni do 50 kw. Najbolj mi je všeč močna regeneracija. Ko spustis nogo s pospeševalne pedalke, se vozilo popolnoma ustavi.

Za konec, že dolgo nisem vozil električnega vozila, ki ti da tak užitek v vožnji. Med vožnjo ni pomembno, ali ima vozilo radarski tempomat in ali zna voziti sam. Še zanimalo me ni, koliko mi je preostalo dosega in kakšna je poraba. Najbolj važno je, ko v tišini podiraš ovinke in ko vsak pogleda za tabo.

Pogled v notranjost

Vseeno pa moram nekaj povedati o dosegu in porabi. Prevozil sem 97 km in za to porabil 62 % energije, kar pomeni porabo okoli 19 kWh na 100 km. Ali je to pomembno? V tem vozilu, ne.

Poraba ?

 

 

 

 

Blaž Hrovat

 

Leave a Reply