Od Ptuja do Hamburga z električnim vozilom

Od Ptuja do Hamburga z električnim vozilom

Malokdo mi verjame, da lahko s svojim avtom pridem dlje kot do Celja. Od leta 2015 sem lastnik električnega vozila Renault Zoe, katerega domet znaša do 130 km, oz. nekoliko manj z vožnjo po avtocesti. Tako se na poti do Ljubljane res ustavim v Celju in si vzamem nekaj časa, da svojo baterijo dopolnim. Že nergajo ljudje, češ kakšna potrata časa! Kam pa hočeš potovati s takšnim avtom? V Hamburg, jim odgovorim.

Kot zaposlena fotografinja na križarki, ki to poletje pljuje po severu Evrope, se moja hčer vsak konec tedna ustavi v pristanišču v Hamburgu. Z ženo se odločiva, da jo bova obiskala in si ob tem ogledala še delček našega kontinenta. Zakaj pa ne, zdaj ko vozimo na elektriko? Pa je pot pokrita s polnilnicami za električne avte? Svojo pot si izračunam na naslednji spletni strani:

https://www.goingelectric.de/stromtankstellen/routenplaner/

Na poti me spremlja pravo malo morje polnilnic.

Ko vtipkam relacijo Ptuj-Hamburg, mi zemljevid razkrije pravo morje polnilnic v radiju 15 km od avtoceste, ki povezuje ta dva kraja. Razdalja med njima znaša 1197 km. Dodam še vmesno točko Düsseldorf (kjer imamo sorodnike) in dolžina moje poti zraste na 1438 km. Stran ponuja dodatne možnosti iskanja, kjer lahko specificiram tip svojega priključka, ponudnika in iskanje tudi omejim na zgolj brezplačne polnilnice.

Polnjenje na polnilnicah ob nemških avtocestah je praviloma brezplačno. Gneče ni in po navadi so v dobrem stanju – izmed petdeset polnjenj (ki sem jih opravil na tem 3500 km dolgem potovanju) je bila zgolj ena polnilnica zasedena, dve pa nista delovali. V tem primeru je treba poiskati naslednjo polnilnico, ki po navadi ne stoji daleč od bencinske. So pa to mestne polnilnice (po navadi AC 22-kilovatne), na katerih polnjenje terja več časa (za moj tip avta 50 minut). Polnilnice ob avtocestah so večinoma kombiniranega tipa (AC 43 kW/Chademo 50 kW/Combo 50 kW) tako da baterijo napolnijo enkrat hitreje (torej mojega avta v okoli 20-25 minutah). Gre tudi povedati, da čeprav za nemške avtoceste ne potrebujete vinjet, je potrebna t. i. ekološka nalepka za obisk večjih mest. Nabaviti jo je možno pri AMZS.

Polnilnice ob nemških avtocestah stojijo nekje na parkirišču bencinske črpalke.

Avgusta kreneva na pot. S polno baterijo zjutraj zapustiva Ptuj – prvi postanek je čez približno 100 km. Ker je v Avstriji polnjenje na avtocestah plačljivo, pred Gradcem zavijeva dol – takoj zagledava hotel Ramadan. Hitra kombinirana brezplačna polnilnica (za moje potrebe: AC 43 kW) ob hotelu je prosta in lahko dostopna (na parkirišču je rampa, ampak je parkiranje do ene ure zastonj). Po dvajsetih minutah lahko kreneva dalje.​

Čez 80 km: Zelo kratek postanek narediva v kraju Saint Mihael v Obersteiermarku. Polnilnica ima istega ponudnika in je istega tipa kot tista pri hotelu. Prav tako je brezplačna in lahko dostopna (stoji blizu izvoza).

Čez 60 km: Da bi našla naslednjo polnilnico, skreneva 9 km iz avtoceste. Tam stoji zraven občinske stavbe kraja Weißenbach bei Liezen (AC) 22-kilovatna polnilnica. V kraju Liezen, mimo katerega se peljeva, stoji ob trgovskem centru Eli kombinirana polnilnica, a je dostopna zgolj v delovnemu času trgovin. Ker sva torej prezgodnja, polniva v Weißenbachu, ki si ga takrat tudi ogledava (saj tokrat polnjenje vzame 50 minut). Alternativa bi bila polnjenje ob avtocesti po tarifi Smartricsa.

Čez 95 km: Zavijeva v Wels. V tem mestu z 60.000 prebivalci si privoščiva prvi daljši postanek. Polnilnico najdeva v centru, prazno. Polnjenje na kombiniranemu tipu (43 kW) je plačljivo, a ugodno – skorajda po polovični ceni ostalih ponudnikov. Na tip 2 (22 kW) se lahko priklopi brezplačno.

Prečkava nemško mejo. Kot sem že povedal, je praviloma polnjenje na polnilnicah ob nemških avtocestah brezplačno. Njihov lastnik je podjetje Tank & Rast, katerih restavracije stojijo na večini nemških počivališč. Večinoma so proste, lahko dostopne in delujoče (razen v redkih primerih). Ker je mreža še v izgradnji, se zna zgoditi, da čeprav so vnesene v sistem, dejansko ne obratujejo (ali še niso bile aktivirane – dve polnilnici sta še bili ograjeni in pripravljeni za otvoritev – ali pa so odpovedale in še ni bila aktivirana servisna služba). V tem primeru je treba najti bližnjo polnilnico na prvem izvozu, saj vsak manjši kraj premore vsaj eno (po navadi tip 2), večji kraji pa več polnilnic.Občasno sva tako tudi zapustila avtocesto, z namenom, da si med polnjenjem ogledava okoliške kraje in njihove znamenitosti, kar je bil tudi smisel tega potovanja.

To je ena izmed tistih potovanj, kjer je bolj pomembna pot, kot je sam cilj. Po 1840 prevoženih kilometrih (z vsemi zavoji in ovinki), 25 polnilnicah, desetimi obiski krajev ter dveh prenočitvah, prispeva do oblačnega Hamburga. Vsako uro naju je avto prisilil, da sva naredila postanek, si na poti ogledala razne znamenitosti, ali pa si zgolj oddahnila in v miru zadihala. V Hamburgu stopiva na hčerino križarko in si ogledava njeno plavajoče delovno mesto. Nato si ogledava po Hamburg – mesto, posejano z (brezplačnimi) polnilnicami. Na sončno jutro se spet usedeva v avto in po preverjeni poti kreneva proti Ptuju. Še 1660 km (tokrat z manj nepotrebnih ovinkov), še 25 polnilnic. Domov se potnika vrneva po prevoženih 3500 kilometrih.

 

Še par nasvetov za morebitne lastnike električnih vozil, ki bi jih zaneslo po tej poti. Za vsak primer si je dobro priskrbeti nekatere kartice za nemške in avstrijske polnilnice. Čeprav je pot dobro pokrita s polnilnicami, ki so na voljo vsem, je dobro imeti pripravljene alternative, če bi bile vse te zasedene ali ne bi obratovale. Sam sem si priskrbel naslednje kartice: Smartrics (Avstrija), Tanke in Newmotion. Na koncu sem sicer potreboval zgolj Newmotion, in to enkrat v Hamburgu, ko je izbrana brezplačna polnilnica zahtevala prijavo s kartico.

 

Ker noben iskalnik polnilnic ni popoln, svetujem da iščete z večimi hkrati. Sam sem si zraven zgoraj omenjenega Routenplaner pomagal s https://www.plugshare.com/ in https://chargemap.com/map# Vse polnilnice niso vnesene v vse iskalnike, zato vam bo alterniranje pomagalo še posebej pri lokalnemu iskanju.

Naj se vam na potovanju preveč ne mudi. Priklopite avto in užijte kraj, v katerega vas bo zaneslo.

Napisal: Janez Toplak