Od Pirana do Lendave z električnim vozilom

Od Pirana do Lendave z električnim vozilom

Eden izmed izzivov na področju e-mobilnosti v Sloveniji je tudi uporaba hitrih polnilnic na avtocestnem križu. V društvu DEMS smo se odločili, da opravimo pot od Pirana  do Lendave s pomočjo električnega vozila Nissan Leaf.  Ker novega Leafa s 30 kWh baterijo še ni v Sloveniji smo pot opravili  z obstoječim vozilom s 24kWh baterijo. Pred začetkom poti smo preverili še dva spletna zemljevida, s katerim smo ocenili prevožene kilometre, porabljen čas in seveda porabo kW na tej poti.

Google: 3 ure in 9 minut, dolžina 323 kilometrov
https://goo.gl/2bho60

Green Race:  ​porabili naj bi 59 kWh in opravili 322 kilometrov.
http://www.jurassictest.ch/GR/

Pot bi torej morali opraviti s tremi do štirimi hitrimi polnitvami baterije. Vendar smo se odločili, da ob tej poti preverimo tudi delovanje vseh hitrih polnilnic, ki se nahajajo ob tej poti. V Piranu je bilo vreme oblačno in neprijetno. Javno parkirišče v Piranu je primer pozitivne diskriminacije električnih vozil. Za električna vozila je parkiranje brezplačno, polnilnica deluje brez prijave in morebitnih RFID kartic. Uporabno za dnevne obiske v Piranu. Pot smo začeli ob 10:40 z 79% baterijo.

Prvi postanek na hitri polnilnici je bil narejen ob 11:01 uri pri BS Ravne (Kozina vzhod). Iz Pirana do Kozine smo prevozili 37,6 kilometrov, porabili pa 41% baterije. Črnokalski klanec je opravil svoje pri porabi.  V 15 minutah smo pridobili 7,80 kWh in baterijo napolnili na 75 %. Fotografija vsebuje simboliko, levo je prikazano realno stanje, desno pa bodočnost.

Drugi postanek je bil narejen ob 11:39 in je bil zgolj namenjen testu polnilne postaje BS Ravbarkomanda. Od Kozine do Ravbarkomande je 35,9 kilometrov, ob povprečni hitrosti 125 km/h pa smo porabili 36% baterije.  Višja hitrost, večja poraba. V 3 minutah smo pridobili 1,9 kWh in baterijo napolnili na 48%

Tretji postanek je bil narejen ob 11:54 na hitri polnilnici BS Lom. Od Ravbarkomande do Loma je 16,7 kilometrov poti, zopet nismo varčevali pri hitrosti 125 km/h in porabili 15% baterije. V 10 minutah smo pridobili 7,5 kWh in baterijo napolnili na 66%.

Naslednji odsek je bil porabi bolj prijazen, saj je pot vsebovala spust po Vrhniškem klancu. Do Lukovice smo prispeli ob 12:36 uri. Od Loma do Lukovice je 54 kilometrov, hitrost 120 km/h in poraba 48% baterije. V 15 minutah smo pridobili 12 kWh in baterijo napolnili na 68%. Prvič smo doživeli gnečo na polnilnem mestu, BMW I3 je moral počakati 5 minut, da smo končali s polnitvijo. Zanimivo ob tem je, da polnilnica ni omogočala istočasne polnitve na AC in DC. Problem smo sporočili odgovornim osebam.

Postanek ob polnilni postaji BS Lopata jug je bil namenjen zopet zgolj testiranju. Do Lopate smo prispeli ob 13:24 uri. Od Lukovice do Lopate je 47,1 kilometrov, hitrost 110 km/h in poraba 39% baterije. Tu se pri povprečni hitrosti poznajo omejitve čez Trojane. V 5 minutah smo pridobili 4,2 kWh in baterijo napolnili na 49%.

Do polnilne postaje BS Tepanje vzhod smo prispeli ob 13:48 uri. Od Lopate do Tepanja je  25,7 kilometrov, hitrost 110 km/h in poraba 23% baterije. Pred nami je bil daljši odsek do polnilne postaje BS Grabonoš, zato v 15,5 minutah pridobili 10,90 kWh in baterijo napolnili na 74 %.

​Zadnja polnilna postaja na poti do Lendave je BS Grabonoš. V Grabonoš smo prispeli ob 14:50 uri. Od Tepanj do Grabonoša je 68,9 kilometrov, povprečna hitrost 100 km/h in poraba 44% baterije. Pred priklopom vozila se je v priključnem konektorju Chademo nahajala voda, verjetno od zadnjega deževja. Nad polnilnimi postajami so potrebni nadstreški. Na BS smo si privoščili odmor za kavo, zato smo za polnitev porabili 25 minut, pridobili 12,40 kWh in baterijo napolnili na 84%.

​Ob krajšem postanku na postajališču v Murski Soboti se je pot v Lendavi končala kasneje kot smo računali. V Lendavo smo prispeli ob 16:21 uri. V bateriji je ostalo 51%.

Na poti nismo doživeli problemov na polnilnih postajah. Presenečeni smo bili nad hitrimi polnilnimi močmi, ki so bile stalno med 44 kW do 46 kW, kar v praksi pomeni da v 30 minutah pridobimo energije za 130 kilometrov. Pot ni bila časovno optimalna, ker smo se ustavljali na vseh polnilnicah, kar pa za samo dolžino poti ne bilo potrebno.

Gneče na hitrih polnilnih postajah ni. Razlog pa leži v dveh dejstvih. Električna vozila se 90% polnijo doma in električnih vozil je v Sloveniji relativno malo. Zadnji podatki govorijo o približno 250 registriranih električnih vozil kategorije M1. Verjetno bo tako še nekaj naslednjih let. Uporaba hitrih polnih postaj pa se bo verjetno drastično znižala ob zaračunavanju te storitve v prihodnosti. V bistvu bo to postala prva pomoč za električna vozila, ki jo bodo lastniki vozil z vedno boljšimi baterijami izkoristili zgolj občasno.

Še misel za Petrol in OMV, vsak ki polni na hitri polnilnici se ustavi na vašem BS servisu in porabi denar za pijačo in hrano. 

Opravljeno:
Prevoženih 322,1 kilometrov.
Opravljeno polnitev za 57 kWh.
Porabljen čas za polnitve 1,5 ure.
Porabljen čas za pot 4,3 ure.

Pri polnitvah bi lahko zmanjšali število postankov za polnitev na 1 uro. Pri porabljenem času za pot, pa verjetno ne. Saj je to vedno vezano na zastoje, gostoto prometa, vreme,…

Zapisal
​Ignac Završnik

Piran 2016

Piran javno parkirišče, polnilna postaja in brezplačno parkiranje je zagotovljeno za električna vozila.

BS Kozina

BS Ravbarkomanda

BS Lom

BS Lukovica

BS Lopata

BS Tepanje

BS Grabonoša

Lendava

322 kilometrov

Comments are closed.