Nissan Leaf  24 kWh, letnik 2011, komercialna nadgradnja pogonske baterije

Nissan Leaf  24 kWh, letnik 2011, komercialna nadgradnja pogonske baterije

PictureVečer pred nadgradnjo

Po več kot 200.000 km prevoženih kilometrih je Nissan Leaf (prva generacija, leto izdelave 2011), ki je igral tudi pomembno vlogo pri razvoju polnilne infrastrukture tako v Sloveniji kot tudi v EU prikazoval še 2/3 začetne kapacitete pogonske baterije, pri čemer je bilo že zelo težko z enim polnjenjem doseči 100km (od začetka uporabe se je naredilo preko 4000 počasnih polnjenj in preko 1000 hitrih polnjenj). V juniju 2016 se je Simon Čretnik, sicer inženir v podjetju Siemens in tudi predsednik društva za električna vozila Slovenije – DEVS, odločil sprejeti ponudbo Nissan-a za nadgradnjo pogonskega baterijskega sklopa z novo baterijo. Servis je bil opravljen na Madžarskem pri Nissan Gablini, strošek posega pa je znašal cca. 7500 EUR (z vključenim 27% DDV-jem).

PicturePo nadgradnji

​Nadgrajena baterija je vozilu prinesla praktično novo življenje. Največja prednosti uporabe nove pogonske baterije so poleg večjega dosega (z izkušenim voznikom dosega do 200 km) tudi precej hitrejše polnjenje na hitrih DC polnilih postajah (večja konstantna polnilna moč v primerjavi z baterijo 1. generacije) in izboljšana učinkovitost (močnejša rekuperacija zavorne energije). Strošek nadgradnje “starejšega” vozila z novo baterijo v primerjavi s ceno novega vozila, ki je skoraj štirikrat višja, predstavlja zelo zanimivo možnost tudi za uporabnike, ki zaradi trenutnih cen še ne morejo ali želijo kupiti uporabnega električnega vozila.

Zapisal
​Simon Čretnik


Comments are closed.