3. simpozij o elektromobilnosti eMobility

3. simpozij o elektromobilnosti eMobility

Picture

Na povabilo Primoža Lemeža smo se udeležili 3. simpozija o elektromobilnosti v Ljubljani. S strani društva DEVS je simpozij obiskalo pet aktivnih članov, ki smo različna predavanja pozorno poslušali ter preko vprašanj in odgovor aktivno sodelovali v razpravi.

PictureNemški veleposlanik Klaus Riedel

​Prvi dan je nemški veleposlanik v Sloveniji Klaus Riedel predstavil pogled Nemčije na aktualno problematiko elektromobilnosti. Informacije so zgovorne, nemška vlada se je preko različnih strategij odločila. Prihodnost je v trajnostni mobilnosti in ta bo električna. Na nas v Sloveniji pa je ali bomo na področju emobilnosti pionirji ali pa se bomo prilagodili kot sledilci.

Picture

Nemški ukrepi za električno mobilnost

PictureProdaja električnih vozil v letošnjem letu

Poleg nemškega veleposlanika, smo poslušali tudi predavanje dr. Jožeta Mencigerja, ki je nam podrobno razložil pomen subvencij na različnih področjih v zgodovini družbe. Vplivi so lahko pozitivni, vendar se to lahko sčasoma izrodi v nasprotni učinek od pričakovanega.
Zanimive informacije so bile predstavljene s strani Darina Jankoviča, ki je prišel iz podjetja JATO. Statistika je neizprosna. Glede na celotno prodajo vozil je delež prodaje električnih vozil zanemarljiv. Letos je bilo na svetu do konca septembra prodanih 195.173 električnih vozil. Iz povprečja izstopa zgolj Norveška.​
Globalno še vedno vodi v prodaji Nissan Leaf s prodanimi 34.339 vozili, sledi Tesla S 23.222 kosov in na tretjem mestu je Renault Zoe s prodanimi 15.482  vozili.

Po predavanju Tanje Mohorič (Hidria), Dejan Lukič (PlugIn) je sledila predstavitev g. Andreja Ostermana iz LPP. V Ljubljani se na področju javnega prevoza dogaja precej sprememb v smeri trajnostne mobilnosti. Od električnih VW Golf-ov, E-Urbana, električnega avtobusa, električnega kavalirja,…
​Po predavanju smo se z električnim vlakcom Urban odpeljali na sedež LPP, kjer smo imeli možnost krstne vožnje s predelanim električnim avtobusom in vpogled v polnilno infrastrukturo za električna vozila, ki spada med največje v Sloveniji.

(function(jQuery) {
function init() { wSlideshow.render({elementID:”688320867740484041″,nav:”thumbnails”,navLocation:”bottom”,captionLocation:”bottom”,transition:”fade”,autoplay:”0″,speed:”5″,aspectRatio:”auto”,showControls:”true”,randomStart:”false”,images:[{“url”:”1/6/8/6/16863786/emobility7.jpg”,”width”:”400″,”height”:”277″,”caption”:”Odhod do LPP z E-Urbanom”},{“url”:”1/6/8/6/16863786/emobility8.jpg”,”width”:”400″,”height”:”302″,”caption”:”E-Urban”},{“url”:”1/6/8/6/16863786/emobility9.jpg”,”width”:”400″,”height”:”231″,”caption”:”Levo e-Golf, desno prvi električni avtobus v Ljubljani, ki obratoval na redni liniji”},{“url”:”1/6/8/6/16863786/emobility11.jpg”,”width”:”400″,”height”:”423″,”caption”:”Vožnja z električnim avtobusom”},{“url”:”1/6/8/6/16863786/emobility10.jpg”,”width”:”400″,”height”:”336″,”caption”:”CNG polnilna postaja”},{“url”:”1/6/8/6/16863786/emobility14.jpg”,”width”:”400″,”height”:”207″,”caption”:”Hitra polnilna postaja za električna vozila”},{“url”:”1/6/8/6/16863786/emobility12.jpg”,”width”:”400″,”height”:”236″,”caption”:”Hitra polnilna postaja za električna vozila”},{“url”:”1/6/8/6/16863786/emobility13.jpg”,”width”:”400″,”height”:”333″},{“url”:”1/6/8/6/16863786/emobility15.jpg”,”width”:”400″,”height”:”288″,”caption”:”Vožnja z CNG avtobusom”}]}) }
jQuery ? jQuery(init) : document.observe(‘dom:loaded’, init)
})(window._W && _W.jQuery)

PictureStopnje avtonomnosti vozil

Vožnja po Ljubljani z različnimi prevoznimi sredstvi, ki so vsa uporabljala alternativna goriva, se je zaključila v Cankarjevem domu. Sledil je popoldanski sklop predavanja na temo avtonomna vozila. Predavanja sta imela dr. Matjaž Knez (Fakulteta za logistiko) in Marko Longonder (MarCon-I).

Zanimiva misel, danes nam preko ciljnih skupin sledijo oglasi na spletu v zelo bližnji prihodnosti pa nam bodo sledila avtonomna vozila, ki bodo predvidevala naše običajne dnevne poti in nam na poti nudila storitev prevoza.

Zaključno predavanje je imel Primož Lemež, kjer je razdelil način promocij na dve možnosti, in sicer na trdo in mehko.


Picture

Dve promocije

Picture

V Sloveniji marketinška katastrofa

PictureDavid Richards

Simpozij je bil dvodnevni. V petek dopoldne smo se ponovno zbrali in, v internih pogovorih prediskutiral prejšnji dan ter se pripravili na Skype konferenco z g. David Richardsom. Gospod je legenda na področju moto športa.
Razložil je svoj pogled na prihodnji razvoj električnih vozil in uporabo tehnologije v športnih vozilih. Prednosti uporabe električnega pogona so tolikšne, da v prihodnje ne bo več obstajalo športno vozilo brez vgrajenega električnega pogona. Lahko kot priključni hibrid oziroma kot čisto električno vozilo.
Po njegovem mnenju je prihodnost v električnih vozilih, vendar bodo še vedno obstajala vozila z motorjem na notranje izgorevanje vendar ne za uporabo v splošni mobilnosti, bolj za hobi in nostalgičen odnos do starih časov. Podobno kot se danes uporabljajo konji za šport in rekreacijo, vendar ne več za dnevno mobilnost.

Primož Lemež organizira tudi več različnih EcoNova Rally v prihodnjem letu. Pomembna novost je v tem, da bodo elektrika za polnjenje električnih vozil zagotovljena iz električnega omrežja in ne iz prenosnih agregatov. Nekaj naših članov DEVS-a je že izrazilo pripravljenost na sodelovanje na takšnih dogodkih.

Zapisal
​Ignac Završnik

Leave a Reply